International 844-s

Mijn inter loopt op 16.4 r34 ongeveer 32 km, als ik er r 38 banden onder zou doen hoe hard zou hij dan lopen? gwoon eem een vraag 😃

Deel dit topic

Reacties

SJB533
13.6R38?
schaubagri
Heb je niet zon hendel links achterin de cabine dat heeft onze wel als je die naar voren doet loopt ie behoorlijk harder als 32 maar ik weet niet of alle 844 s dat hebben deze loop nu tegen 40
sikuman
Wij hebben een 844s gehad en die reed reed iest van 37/38 km
op 16.9/34 banden
IHC844-s
Nee wij hebben helaas niet zoon hendel er naast zitten

SJB533 zulke banden ongeveer hoe hard zou die dan lopen als je die pook niet hebt ??
sikuman
Dan is het geen s
want een s heeft daar een grote hendel en 844 niet .
ihnkearltje
@sikuman

dat is niet waar wat je zegt. Wat ze met de hendel achterin de cabine bedoelen is de 30 of 40% hendel. Dit is een Optie en dus hebben ze het niet allemaal. Heb zelf ook een 844-s en die heeft het ook niet.Daarnaast heb je ook nog een H bak en de normale bak. Beide hebben een grote hendel aan de linkerzijde van je. Dit voor de achteruit, laag en hooge giering. Mijn trekker loopt nu met 16.9-34 banden en 2500 toeren ongeveer 37/38km/h maar ook dit is afhankelijk of je een snelloper hebt of niet!. Mocht je de normale uitvoering hebben die met 2200 toeren nu ongeveer 32 rijd dan zal hij met 18.4-38 rond de 40/41 km/h lopen. Je gaat het verschil zeker merken.

Ik hoop je hier voldoende mee geinformeerd te hebben.
SJB533
Inderdaad @ihnkearltje, dat is iets wat nergens op slaat. De 844S heeft een motor met langere slag en 5 pk meer, dat is t enige verschil tussen 844 en 844S.
Valtra-Fordpower
@ihnkearltje

Dus als ik mijn 16.9 R34 banden van de Ford verwissel door 18.4 R38 loopt ie ook 40? 😄
SJB533
Dat kun je uitrekenen, Vincent. Iets met percentages en zo 😃
me
16.9x34 voor 18.4x38 dat scheeld niet gek veel .. ga je voor 20.8x38 dan gaat plotseling hard.
IH-Kees
Snelheid = hoeksnelheid*straal
32kmh/3.6=8.88m/s
als straal nu ongeveer 80cm is bij een 16.9R34, en 93 cm bij een 20.8R38 dan:
8.88/.8=11.11 rad/s
11.11*0.93=10.33
10.33*3.6=37 kmh
maareh met 2500rpm en 16.9R34 loopt die van mij 37-38kmh op tomtom.
IHC844-s
Hartstikke bedankt voor de informatie keal's 😃
IHC844-s
Maar een 844-s heeft dus 5 pk meer als een 844 dus dan heeft een 844-s dik 90 pk of zie ik dat verkeert? 😄
IH654
Nee een 844-s heeft 84 pk
IH654
En een gewone 844 maar 79
IHC844-s
Oke bedankt
IH654
De -s heeft er meer doordat de slag langer is, heeft de langste slag van de duitse ih-motoren, samen met de 14
+1
Valtra-Fordpower
@SJB533

Ik moet er niet aan denken om 40 te rijden met de Ford.. Tis nu al aanpoten met sturen 😃
SJB533
De 844 heeft 75pk, 844-S heeft 80. 844S is overigens dezelfde trekker als de 845, op de fabriek en daarbij behorende details na.

En zoals @IH654 het zegt zou ik t niet zeggen: de 844S heeft een andere motor, en afstelling, waardoor hij 80pk levert. Boring bij beide typen motoren is 100, slag is bij de 246 (uit de 844) 128,5 en bij de 268 (844S/844XL) 139,7mm. De motor uit de 844 is overigens maar 5ci groter dan die uit de 744/745/745S/745XL.
IH654
Haha wat jij wil
guy s
Bij mij ging ie zo een 4km/u harder met grotere wielen.
door de motor meer toeren te laten maken geraakte we tot 40km/u maar was zeker niet goed voor de motor.
met een "snelle" bak eronder gaan ze vlot over de 40 km/u
+1
redeagle14
Met 16.9/14R38 wordt het al een gemeen hard trekkend machientje, Dat de koppeling erg veel te verduren krijgt. Andere plaat inbouwen of gewoon vliegwiel en koppeling van een 856 erin.

Wij hadden 16.9/14R38 en 12.4/11R28 en 95pk op de krukas (IMAG getest).
mcd-439power
Heeft die inter 844 moeilijkheden met starten
als het vriest?
redeagle14
@mcd-439power nee deze had toen al een super snel draaiende startmotor, nooit problemen. Was één van de eerste Inters met een koelvloeistof filter.
verwijderd
Yanmarthomas
@leonard. ga toch weg
Stier69
Ik heb een 644 met v8 benzinemotor. Ik weet niet hoe hard hij gaat. Durf nog steeds niet vol gas te gaan.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
26
DEELNEMERS
14
WEERGAVES
30