Nieuw regelement Stoppelhaene
Voor komend seizoen is een ring bij een gewone trekhaak verplicht! Hoe standaard is de standaard klasse nog? Ring er tussen of een slep oog fabriceren??
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
zo jammer...
Dat de ring verplicht wordt lijkt me vrij logisch het kost vaak veel tijd en gedoe om de keting aan een trekhaak-trekbek te monteren vind dat gewoon een standaard trekhaak niet mag
dit staat in het techniese aspecten die de de sleepwagen krijgt.
dan zal het ketting ook verzwaard wezen en zo n allemachtig grote zwaare haak.
dubbellucht wordt standaard af fabriek geleverd.
wat ik bedoel is, trekker die zo standaard uit werk komt, en daar zit bij ons zeker dubbellucht bij.
Ik ken zat standaard trekkers met dubbellucht anders. maar weinig met een oog als trekhaak
trekkerslep.com/
in de states zijn de staandaard trekkers geleverd met een oog.
Maar als je wat te mopperen hebt ga dan voor de lol zelf eens op de sleepwagen de ketting aankoppelen je denkt dat ze zomaar wat veranderen maar daar zit je heel ver naast
dat is zeker waar!, maar je snapt denk ik wel wat hij bedoelt toch? . om nu voor de sleepwagen te kunnen ''moet'' je een sleepoog maken omdat je anders gewoon een ring van 20cm ertussen krijgt!. dubbelucht ja of de nee moet je zelf beslisse. kan je er wel om voor.
tekening blad nr. 11
Indien men een originele trekhaak wenst te gebruiken moet deze door
de deelnemer worden voorzien van een voldoende grote en sterke
aanhaak kettingschalm, zodat de koppelhaak gemakkelijk van boven
naar beneden (dus verticaal) aangekoppeld kan worden.
Trekhaakhoogte wordt dan gemeten vanaf originele trekhaak.
dit staat in het regelementen boek.
Waar maak je je druk om het mag ook een soort harpsluiting zijn.
wij rije jaren met een oog op hoogte , niks makkelijkers dan dat , ook bij de weegbrug
en vervolgends gang krijgt en het publiek in kan rijden.
Zo is het maar net, zoveel is er nog niet verandert. Ik hoef iig niks te veranderen
onzin!!!! de haak van de sleepwagen past niet in de trkhaak van de trekker dus de sleepwagen bemanning doet er een schalm-harpsluiting tussen. enne als je de schalm tijdens het wegen in de haak hebt zitten meten ze de hoogte van die harp dan ben je in het voordeel
daarom zeg ik ook volgends de geleerden.
ook de haak moet goed wezen bepaalde diktes es de punt moet ver door lopen en weer wat naar binnen.
ja ik gellof het wel en heb dat vaak genoeg zien gebeuren
een haak onder spanning zal nooit eraf glijden! leg dat maar eens uit dan
maar dat is mede dat trekkers schuin komen of beginnen te stuiteren.
en dat de ring tussen de kipperknobbel en borg pen weg schoot.
er rijden soms mensen op de baan dat je denkt.
mag die al op een trekker.
dan moet je het geen standaard klasse gaan noemen! omdat een home made oog niet standaard is! en dan moet je niet met van die domme antwoorden komen want je weet zelf ook wel dat het niet meer standaard is.
als je et er nie mee eens bent , rij je toch niet , ik heb mijn redene om geen stoppelhaene te rijde , zal ik nooit doen
alleen word er een oog bij tussen gelegd.
Ik zit binnen een team in de ntto en ga jaarlijks vele wedstrijden af en soms spring ik bij bij een sleepwagen. ik weet dus donders goed hoe dat in elkaar steekt.
mensen die kritiek hebben op de rgels zoals jij moeten gewoon uitgsloten worden van deelname.
bij elke weeg brug moet het aankoppelpunt gemeten worden. wanneer je de ring in je trekhaak hebt zitten dan meten ze vanaf daar.
doe jij ook alles niet waar je het niet mee eens bent?
na heel wat trekkers zie je het wel aardig goed op het oog.
en als we het niet vertrouwen meten we het.
je heb al geluk dat je stoppel rijd , dat ligt et dichtst bij "standaard"
je zegt net dat je al 2 jaar rijdt met de zwaaihaak zonder problemen. dus zeker weten kun je het niet.
Ik weet het zeker omdat ik het vaak genoeg bij anderen heb meegemaakt. En alles word gemeten. wat is er bij ntto nog meer dan?
hoe de gewichten erbij hangen en aan wat voor profielen
trekhaak hoogte wordt gemeten op hoogte aankoppelpunt.
bij organisaties zoals hiet vernoemd zte ik er wel eens grote vraagtekens bij
ja je hebt gelijk eem vergissing van mij.
zo hoord het ook!
dat heb ik je al eerder duidelijk proberen te maken magoed.. Omdat ten eerste een ring in je nadeel is vergeleken met een oog. dus dan maar een oog in elkaar knutselen maar dan komt de vraag is het nog wel standaard?? conclusie is nee!
de sleepwagen heeft wel een oog bij zich.
mee eensch!
standaard klasse = zo uit het werk.
wat je met banden doet moet je zelf weten, op het land doe je dat ook als het je uitkomt.
Maar je gaat bijvoorbeeld niet je cabine van je trekker afslijpen omdat dat beter is voor de bodemdruk. Er rijden naar mijn mening te veel tractoren rond die het hele jaar niet op het land komen, maar alleen maar van tractorpull naar tractorpull gaan, dat zijn sport rijders, en geen standaard rijders vind ik.
juist en zo denk ik er al 6 jaar over en overal staan ze op 1 met die dingen ! is toch niks meer aan .. en dan het regelement en met 2 maten meten :?
dan kunnen alle inter rijders ook wel thuis/op het land blijven
Trekhaak in alle klassen moet zijn als of vergelijkbaar aan fig. 1 zie
tekening blad nr. 11
Indien men een originele trekhaak wenst te gebruiken moet deze door
de deelnemer worden voorzien van een voldoende grote en sterke
aanhaak kettingschalm, zodat de koppelhaak gemakkelijk van boven
naar beneden (dus verticaal) aangekoppeld kan worden.
Trekhaakhoogte wordt dan gemeten vanaf originele trekhaak.
je hoeft geen speciale trekhaak te maken.
te licht zijn, willen ze wel tijd nemen om gewichtenbalken te maken
nu komt er een regel dat straks iedereen normaal aan te haken is nu loopt eidereen te zijken
dat dat niet standaard is
gewichtenbalken ook niet jongens maar daar hoor je niemand over
hoogachtend appie hulst bestuurslid slep op staphorst
er wordt wel een regel gebruik voor de max. bandbreedte:
De banden van de tractor mogen in totaal (inclusief dubbellucht) niet breder zijn dan
120 centimeter. (. Behalve klasse 9000 kg en 12000 kg ) hier geld 150 centimeter
Breedte gemeten van binnenkant nok tot nok buitenkant.
Totale breedte van de tractor mag niet breder zijn dan 4.00 meter.
dit wordt gemeten INCLUSIEF afstandsring dus 2x 600 zal niet gaan!
(ook een trekhaak/kieperknobbel is een optie af fabriek bij de meeste merken)
Juist! Eerst die wagen een beter op de baan zetten voordat ze zulke onzin gaan bedenken!
Maargoed over dat je in het nadeel bent doordat je een langere trekhaak krijgt door die harpsluiting wil ik nog niet altijd zeggen! Dat is gewoon baan afhankelijk en klasse afhankelijk of je een korte of lange trekhaak gebruikt!
heb jij mijn trekkers wel eens gezien ???? die zijn standaart , origineel zonder poespas en show ! worden elkedag gebruikt op een vee bedrijf ! dat is standaart ! niet van die trekker die zo licht mogelijk gemaakt worden met zo veel mogelijk pk die maar 8x per jaar lopen ! dat is GEEN standaart/boeren klasse :?
maken van het werk van een trekhaak
ik schat 2 avonden
maar een paar gewichtbalken
of steigerbegrenzers (ook regels)
hoor je niemand
nee want we willen toch graag aan het gewicht zijn
nog een lekkere opmerking met z,n allen niet meer rijden
allemaal opmerkingen van mensen die niet in gaten hebben hoeveel werk er in zo,n wedstrijd organiseren zit
waar het hier om gaat is dat de haak zonder ring verkeerd belast word
en dat de ketting korter word
dus dame,s u heeft jaren voordeel gehad
nu zult u er een klein beetje werk voor moeten doen
anders navragen bij de desbetreffende organisatie
als je 2x michelin 600 65 38 hebt zit je aan 1.20 nok nok , met 8cm tussenruimte.. 8 a 10cm
sleepoog is wel te maken voor als je vaker mee doet maar inderdaad lullig voor de gene die voor 1 keer aanwil haken, meteen zo'n klotenring ertussen.
Dat dacht ik toch wel!!Uit m'n hoofd is een Good Year band geen 600. Michelin meet namelijk de footprint en die is wel degelijk 600mm...
dat klopt maar wie wil er graag met 8 cm tussen de banden rijden? dan raken ze elkaar wel als je ze op een halve bar zet.
Maar met pirelli`s zal het niet gaan die zijn 59 cm breed.
totale breedte wordt gemeten op hoogte van de achteras en op dat punt is een 600 geen 60 cm
misschien wel op de grond ,maar nie op de hoogte van de achteras