Zetor 7245 - Zetor 7245 voorbanden ongelijk afgesleten, af te stellen?

Nog steeds op zoek naar een 'hobbytrekker' kwam ik op deze Zetor uit. Weinig uren, alles netjes en werkend, alleen, de voorbanden... de ene is gelijk afgeslete, maar de andere is langs de buitenkant helemaal afgesleten. Maar ik vraag me af of je daar iets kan aan afstellen? Uitleg van verkoper dat het komt daar de wegen enzo, maar da's lariekoek, dan zou die achterband dat ook moeten hebben en dat is niet zo...
demuywo

Reacties

demuywo
Hierbij nog een foto ter illustratie...

(klik om te vergroten)

Zie voorband links tov rechts...
walker1
@demuywo Zo vanaf de foto moeilijk iets van te zeggen. het is een eenvoudige trekker met eenvoudige vooras. Wat het dan kan zijn is dat die niet goed spoort, heb je een proefrit gemaakt en gemerkt dat de trekker bij rechtuit rijden naar links of naar rechts trekt?
demuywo
@walker1 Ik heb ermee gereden maar op een steenslag weggetje met wat putten en bulten, dusja, of hij echt mooi recht rijd durf ik eigenlijk niet zeggen...
+1
jehan
Nee achterband hoeft dat niet te hebben ..deze loopt niet goed int spoor zoals ze dat noemen tenminste wij hier in de regio..kwestie van afstellen .
demuywo
Misverstandje denk ik, hij zei dat dat kwam door het 'rond' liggen van de weg, maar dan moet de achterste dat ook hebben he, dat hij niet perfect in hetzelfde spoor loopt maakt dan niet uit. Nuja, dan nog, alle tractoren (en auto's etc) zouden dat dan moeten hebben. Ik denk gewoon dat dat ene voorwiel te scheef staat, maar weet niet of dat af te stellen is?
+1
jehan
@demuywo rechter kant slijt altijd harden dan linker kant en dat komt inderdaad door het rond liggen van de weg
+1
jehan
Als je afstand meet bij de binnen kant van de wielen ..mag het aan de voorkant ietsie minder zijn dan achter kant van de wielen
+1
Ikkes
Nette tractor , spoor even meten , is de stuurinrichting speling vrij?
Remmen goed ?
Hefinrichting ?
inspecteurfendt
Bij mijn opa is er ooit een auto op de vooras van de ford 7700 gereden en was de vooras stuk. De garage heeft dat opgelapt maar sindsdien sleet de linkervoorband veel sneller dan de rechter. Misschien een gelijkaardig verhaal.
demuywo
Hij remt (hij slipte zelfs op steenslag), hef werkt, cardan werkt, verlichting werkt op 2 lampjes na die hij wil vervangen, enkel die banden he, 2 nieuwe voorbanden en de achterbanden, tsja, nog even goed maar zitten toch a scheurtjes in de flanken, zouden nog de eerste zijn en geloof ik wel. nieuwe hydrauliekpomp, schakelen ging goed, motor draait mooi, koelwater mooi klaar, (geen roeste boel) misschien moet ik het spoor nog eens meten, maar hij staat 2 uren rijden ver, dusja 😉 hoe kan ik best speling op het stuur bekijken? rijdend of opkrikken?
Ikkes
Stuur op en neer doen en kijken of ie meteen reageerd, spoor nameten, zal wel iets afgesteld moeten worden
demuywo
En met op en neer bedoel je dan links - rechts sturen waarschijnlijk, bij stilstand?
Ikkes
Ja idd , effe met zn tweeen , kan een stuur op en neer doen ander kan kijken of er ergens speling op zit, kleine stukjes op en neer doen,

En effe kijken of de hef niet spring , of corrigeert elke keer als deze omhoog staat
Towaberg
Is een prachtige zetor, moet op te lossen zijn denk ik.
demuywo
Ok, da's nuttige info. Ik heb dus deze Zetor bezocht met minder dan 4000u, en dan nog een bijna identieke, een 7745 van 91 dacht ik met een dikke 8000u en gereviseerde motor (en 4 nieuwe banden), oja, ook nog een Deutz 10006A ... 7245 is 8000€, 7745 is 9500€ en 10006A ook 8000€, moeilijke keuze...
Ikkes
Zetor heeft voordeel dat onderdelen niet duur zijn , 7745 heeft behoorlijk wat uren, zijn verder niet verkeerd
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Zetor 7245 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!