Deutz D6207 - Ervaringen met Deutz d6207

Hallo,

na al verschillende trekkers aan mijn neus te hebben zien voorbijgaan vanavond gaan kijken naar een Deutz D 6207, als hobbytrekker groot genoeg en reeds in goede, propere staat. Even mee gereden, niets verdachts ondervonden, hef en carda werken, remmen werken, verlichting werkt op de remlichten na en de lichten vooraan in de neus (knipperen doen ze dan weer wle) banden in goede staat, geen speling waargenomen op de vooras, blok droog, enkel onder de versnellingsbak die afdekplaat was met een soort silicone afgedicht... maar ook wel droog. Zijn er nog speciale dingen in de gaten te houden? na wat 06 series te hebben bezocht ken ik al enkele punten, maar misschien is er bij de 07 iets speciaals? Oja, spatborden en hun bevestiging achteraan ook nog goed, niet doorgerot. Voorlichten zijn volgens mij niet origineel, maar goed...
demuywo

Reacties

demuywo
Nog enkele foto's...

(klik om te vergroten)

Algemeen

(klik om te vergroten)

Stukje van motorblok
Lijkt netjes
Koplampen niet orgineel
Beugel voegt weinig toe, hoord een frame te zijn maar de helft is eraf zo het lijkt
Lekvrij blijkt pas als de goed warm word..
En uitlaat lijkt me vrij hoog boven de kap te staan? Staat die los? Of hoort dit zo? @dx11 heeft meer verstand van de technische kant van deze trekkers.
+1
dx11
@ronald-deutz-fahr top trekkers. Ff onder de achteras kijken of er geen scheuren in de bak zitten. Verder top spul.
Fendt926Driver
@dx11 zijn deze types niet meer van de mindere remmen dan?
Bedoel beter dan de 06 serie?
dx11
@Fendt926Driver ik weet niet of deze beter remt dan een 6206, want dat is idd drama aan deze types
demuywo
@dx11 en zou zo'n trekkertje 6000€ waard zijn?
dx11
@demuywo met 4wd wel. Zonder lijkt mij het aan de dure kant
faane
Hoi, hangt er geen olie aan de collector van de vierde cilinder ?
Of is dit gezichtsbedrog van de foto.
b-loc
@faane Viel me ook direct op.
Afdichting kleppen lek?
demuywo
@b-loc eerst niet gezien, maar nu je het zegt wel. Maar ik denk dat dat geen groot probleem (kost) mag zijn? nieuwe dichtingen en gedaan?
vedder
Is een geupdate 6206. Keigoeie trekkers maar er kunnen wel soms deutz-kwaaltjes in de versnellingsbak komen (uit de versnelling schieten)
Fendt926Driver
Heeft deze stuurbekrachtiging?
Want je hebt maar 1 pomp...
dx11
@Fendt926Driver kan een bekrachtigd stuurhuis hebben. Heeft de 6206 en de 10006 ook.
mf 6150
@Fendt926Driver
Hydraulische besturing, nog beter ook
Fendt926Driver
@mf 6150 ik heb op die trekkers liever stuurbekrachtiging dan hydraulische besturing.
En deze met een stuurstang langs de motor heeft dan ook zeker geen hydraulische besturing
demuywo
Ok, dus best alle versnellingen proberen? Ik heb er onder gelegen maar niet direct scheuren gezien, doen we nog eens opnieuw dan. Geen stuurbekrachtiging. Remmen doet ie beter dan de 06-en die ik al gereden had.
dx11
Quote Reactie van @demuywo:
alle versnellingen proberen

Vooral achteruit. Als die er uit springt is er mogelijk een naaldlager stuk. Komt enkel wel eens voor. Geen duur onderdeel, wel veel werk
demuywo
@dx11 ahja, heb ik eens gehad met een 06... ik heb deze gisteren in zijn achteruit terug op zn plaats gezet, ging goed 😉
@dx11 hoeveel is veel werk? En is dat zelf te doen?
+1
dx11
@ronald-deutz-fahr onderin de versnellingsbak, dus die moet leeg. Trekker in 3 stukken. Alles is zelf te doen, ik kan het zelfs
Deutz-5006
@dx11 vertel eens meer? Mijn 5506 schiet uit zijn achteruit denk dat t de zelfe bakken zijn?
dx11
@Deutz-5006 is de zelfde bak. Op de achteruit zit een extra tandwiel in de aandrijflijn (logisch om de draairichting van de achterwielen om te draaien) dit tandwiel draait om een vaste as, en wordt gelagerd door 2 naaldlagers. Als deze versleten zijn vallen de naaldjes uit de kooi en kan het tandwiel bewegen. Dan wipt de trekker zo uit zn versnelling.
Je kunt de olie aftappen, en onder het kijkluikje open maken om te zien of de naalden onderin de bak liggen.
Deutz-5006
@dx11 super bedankt voor de info!
deutz7006
Is wel een hele andere trekker dan die 10006 waar je in de week heen bent gaan kijken
demuywo
@deutz7006 ja, eigenlijk op zoek naar iets tussen 60 en 80 pk, maar een 10006 is niet groter dan een 8006 (denk ik) en hij stond dicht en zag er goed uit...
Maarja, zal dus waarschijnlijk iets anders woden... als de verkoper mijn bod aanvaard.
deutz7006
@demuywo nee 10006 is eigenlijk niet echt groter dan 8006 kwa uitstraling boite van 10006 is wel zwaarder gebouwd.
MulderDeutz1
@deutz7006 Is dat zo? versnellingsbak is toch gelijk?
+1
deutz7006
@MulderDeutz1 buitenaf wel maar binnenin zijn enkel de tandwielen van 123456 hetzelfde. groepen zijn ander tandwielen. een 10006 zijn boite draait rapper dan een 8006 en 13006 draait nog eens rapper heeft te make met de groepen tandwielen. en dat word achteraf in de trompetten met de reductie terug vertraagt. een trompet van 130 is groter dan 100 en van 100 is groter dan 8006. het sneller doen draaie van de boite doen ze omdat de tandwielen dan meer kracht kunnen verdragen. maar versnellingen liggen allemaal hetzelfde bij deze type daarmee dat er vaak gezegt word dat ze dezelfde boit hebben.
MulderDeutz1
@deutz7006 Goh, nooit geweten.
deutz7006
@MulderDeutz1 moet je maar eens opletten diameter van trompetten is anders alsook de bevestiging van de heflatten
wotan2
@deutz7006 Dus de trompetten van een 13006 op een 8006 en die loopt dan 40? 50?
mf 6150
@wotan2
En daarom moeten dus niet teveel hobbyisten dat weten😅😅😅 vergeet niet dat de 4wd ook aangepast moet worden, of hogere voorwielen
deutz7006
@mf 6150 idd 4wd moet dan aangepast worden of andere voorwielen.
InsaneNL
@deutz7006 de mooiste optie is natuurlijk ook om snellere groepen in de bak te leggen, maar dat werkt natuurlijk alleen voor de lichtere types.
deutz7006
@InsaneNL idd ja
+1
InsaneNL
@wotan2 net andersom, de bak van een 13006 loopt sneller intern en de trompetten hebben een grote vertraging zodat je weer op dezelfde snelheid komt. De bak van een 8006 is van zichzelf al trager intern en de tropetten zijn dus een veel kleinere vertraging nodig om weer op dezelfde snelheid te komen.
deutz7006
@wotan2 de meeste 8006e ondertussen lopen al tegen de 40 omdat ze er 3maten te grote wielen onder steken en dat kunne ze bij 13006 zo nie want die waren al op 20.8 38 geleverd en 8006 maar op 16.9 34
deutz7006
@demuywo

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

MulderDeutz1
Prima trekkers, gezien je bevindingen en de foto's zou ik het wel aandurven. Hier een 5207 en 6206A, beide betrouwbare, behendige en goede trekkers. Zelf ook goed te repareren indien nodig en genoeg onderdelen voorhanden.
deutz7006
@demuywo ben der nu weer een 10006 inorde aan het zetten
demuywo
@deutz7006 en heeft ie papieren? ...
deutz7006
@demuywo die zijn aangevraagt 1van de dagen moet dat inorde zijn
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Deutz D6207 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!