International 844 S - Wat is de vraagprijs van een International 844S?

Wat is een goede vraagprijs voor een International 844S? Is motorisch nog erg goed. Van de buitenkant ook, geen roestplekken. Heeft rond de 8500 uur. 540+1000 toerenaftakas en 2 dubbel werkende hydroliekventielen.
Han745XL

Reacties

+1
1046
Foto???
Han745XL
@1046 Heb ik niet helaas, maar heb m wel gezien en even op gereden
+1
roscho
@Han745XL Normaal is een 844S gereviseerd bij die urenstand. Als dat niet is gebeurd, trek dan de peilstok er eens uit en kijk of er witte drab aan zit. Dat kan een teken zijn van lekke kunststof afsluitringen rond de cilinderbussen, met als gevolg koelvloeistof in de olie. Daar hadden ze vaak last van. In dat geval moet de hele motor uit elkaar.
Verder is het geen bijzondere trekker, er zijn er veel van. Als het ding in orde is en goed op de banden, zou ik max. €3500 tot €4000 bieden.
roscho
@roscho Sorry, je vroeg naar een passende vraagprijs, ik gaf een passende biedprijs. Ga er voor de vraagprijs eens €1000 tot €1500 boven zitten, dus iets van €5000. Zakken kun je altijd nog.
+1
mf 6150
@roscho
De 844sjes die hier in de akkerbouw reden destijds waren rond de 4000 al gereviseerd meestal dacht ik, werden te warm in het middan van de bussen
Han745XL
@roscho Is niet gereviseerd. Heeft bij de eerste eigenaar niet veel gedaan, hobbyboertje was hij. Daarna naar de tweede eigenaar en daar alleen voor de blokkenwagen gestaan. Alleen zuigers waren vervangen omdat de trekker nooit echt aan het werk kwam. Verder reed hij prima tijdens mn testritje. Schakelde wel goed en koppeling werkte ook nog prima. Beste kerel wilde er €6000-€5500 voor hebben maar vond t wel aan de hoge kant
+1
roscho
@Han745XL Niet gereviseerd, maar wel 8500 uur. Sommige zijn dan al 2x gereviseerd. Ik zou wantrouwig worden.
Han745XL
@roscho Maar als hij bij een hobbyboertje gelopen heeft en bij de tweede eigenaar voor de blokkenwagen, is revisatie dan nodig?
+2
roscho
@Han745XL Dat kan ik van hier niet zien. In onze familie liepen 2 van die trekkers. De eerste liep warm voor de mixer, revisie nodig bij 3500 uur, de andere stond voor de waterpomp en raakte lek bij 4200 uur. Die kunststofringen zijn een zwak punt, verder is 't best een degelijke trekker.
Onderzoek het ding grondig en ga niet op de blauwe ogen van de verkoper af. Neem desnoods iemand mee met verstand van zaken als je dat zelf niet hebt. Stel dat je meteen tegen een revisie aanloopt, dan wordt die trekker zomaar €3500 duurder.
Han745XL
@roscho Stel hij is wel helemaal in orde, wat is de trekker dan waard? €5000
+1
roscho
@Han745XL Ik heb hierboven al prijzen aangegeven. Neem anders eens een willekeurige mechanisatie-website, zoek naar trekkers en geef aan dat je max. prijs bijv. €6000 is, dan kun je zien wat je voor dat geld allemaal kunt kopen.
Ik durf absoluut niet te zeggen wat een redelijke prijs voor die 844S is. Straks ontmoeten we elkaar en krijg ik van jou een pak rammel omdat ik een te hoge prijs heb genoemd.... 😄
Han745XL
@roscho Hahaha nee hoor, daar geef ik jou niet zomaar een pak rammel om 😆 Maar wel bedankt voor je tips 😀
+1
roscho
@Han745XL Ik wens je veel wijsheid toe bij je beslissing. Vergeet vooral niet om even rond te kijken wat er nog meer te koop is, te meer omdat die 844S-jes praktisch allemaal tegen die tijd gereviseerd zijn, het was een van de typen waar "veel mee was". Bedenk ook wat je ermee wilt doen, mag een maatje groter of kleiner ook? Ik zou bijv. liever een 533 of 633 hebben. En zit je vast aan IHC? Succes!
1046
@roscho waarom een 5 of 633
+1
roscho
@1046 Ik heb meer vertrouwen in die motoren. En als je daarvan een 4wd kunt krijgen, heb je het helemaal voor elkaar.
stijn-de-bock
@roscho vraagje,ik vind een 5 of 633 ook een leuk trekkertje ,maar wat maakt deze types zo gewild?
+1
roscho
@stijn-de-bock Ik ken de 533. Licht, handzaam, trekt goed, gaat bij goed onderhoud bijna eeuwig mee. Ook zonder stuurbekrachtiging te sturen. En ik dacht dat de 633 ongeveer dezelfde motor heeft??
SJB533
@roscho
De 633 heeft de lange slag (128,5), de 5 de korte slag (111,1), daarom is de 6 stukken meer mans. Klopt verder wel: trekkertjes zijn veel mans, maar je vergelijkt de ultieme viercilinder, met de kleine driecilinders die iets meer dan de helft van het vermogen hebben...
roscho
@SJB533 Het hangt ervan af wat @Han745XL ermee wil doen. Kleine klusjes op de boerderij kan een 5 of 633 ook. En voor zwaarder werk zou ik persoonlijk toch de 744S overslaan.
1046
@roscho omdat jij iets tegen een 844s hebt. Moet een ander em laten staan. Ik ken er genoeg die er jaren met plezier mee werken zonder trammelant
roscho
@1046 Goed opgemerkt. Alleen hoeft een ander hem niet te laten staan. Ieder is vrij om te kopen wat hijzelf wil. Maar wij hebben er voldoende gedonder mee gehad om dit voorbij te laten gaan. Ben ik misschien wat eigenwijs in, eenmaal herhaalde trammelant, dan wordt het nooit meer goed... 😉
+1
1046
@roscho das etzelfde met die c2000 die jij zo afkraakt. Heb er 1 die puntgaaf is . En de xl rot ook wel hoor. Ken wel bepaalde punten opnoemen
roscho
@1046 Ik ontken niet dat er goede 844S-en zijn, wij hebben er toevallig 2x pech mee gehad en ik heb zeker 2 anderen gesproken die dat ook hebben. Terwijl de 533 de gekste dingen meemaakte, maar het nooit opgaf. Hij kon niet zoveel, met de beperkte hoeveelheid pk's, maar het ding was oerdegelijk. En geen cabine, dus die kon er niet af rotten.
+1
lanzkundendienst
@roscho 844s volgens mij echt 1 van de beste inters!!??!!
SJB533
Quote Reactie van @roscho:
at kan ik van hier niet zien. In onze familie liepen 2 van die trekkers. De eerste liep warm voor de mixer, revisie nodig bij 3500 uur, de andere stond voor de waterpomp en raakte lek bij 4200 uur.

Dat waren de eersten ja. Later zijn de motoren aangepast, zodat ze het wel volhouden konden
roscho
@SJB533 Wellicht is dit dan een van de latere? Hebben die latere dan ook de nieuwe, betere cabine (niet meer Comfort 2000?)
+1
SJB533
@roscho
De Comfort 2000 kwam in 1976 op de markt en heeft het overleefd tot in de jaren '80. Daarna kwam de XL Control Centre als luxe cabine, weet echter niet, of de Comfort 2000 ook nog doorgebouwd is, naast de XL. De Comfort 2000 was de betere cabine, afgezien van de XL
roscho
@SJB533 Ik vond die Comfort2000 juist zo slecht. De deuren rammelden eruit en het roestte aan alle kanten.
Han745XL
@roscho Hier heeft ook een Comfort cabine opgezeten. Is eraf gehaald want de deuren roestten eruit.

Als we de 844S zouden kopen komt hij voor de blokkenwagen. Maar ‘s zomers willen we hem graag ook gebruiken voor schudden of harken. En misschien voor cultiveren of iets in die richting
@Han745XL
Als de trekker gewoon goed loopt, lekker fel is, niet overdreven carterdruk heeft heb je er denk ik een prima trekker aan voor de klusjes die jij er mee wil doen. Maar ik vind persoonlijk 4500-5000 al heel wat voor een redelijke nette 844s, dikke 1000-2000 meer en je hebt een eentje met xl cabine.
Han745XL
@case956powerrzzzzz €5000 is ook echt max voor mij. Had ook liever 4000/4500 gezien. Maar er is al meer interesse naar deze trekker dus heeft de verkoper de prijs omhoog gegooit naar 6000.
stijn-de-bock
@Han745XL voor 6000euro kan je ook een andere trekker vinden.tenzij je deze perse wil hebben.
+1
jammermaarhelaas
@Han745XL

Ik zou naast de basis zoals motor, koppelingen, schakelen, versnellingen, werking hef, werking hydrauliek, stand en kleur van olie en koelwater, enz. ook even kijken of de zaken die je nodig hebt er ook bij zijn, dingen die je er anders bij zou moeten kopen. Zaken als bijvoorbeeld de twee dubbelwerkende ventielen, frontgewichten en hoeveel, beugel of frame met dak (frame moet ook steunen onder spatborden naar de achteras hebben, allen frame op spatborden is geen behoorlijk veiligheidsframe), banden (maat, conditie, slijtage), boventrekhaak, ondertrekhaak, slijtage van scharnierpunten hefstangen en trekstangen, conditie en aanwezigheid van stabilisatie, verlichting (zitten armaturen er nog allemaal op, en doen de lampen ze het zelfs nog).

Voor bijvoorbeeld een set nieuwe banden van een voordelig merk mag je rustig met € 1500 rekenen, want opleggen hoort er ook bij.

Vandaar dat we je met een foto erbij veel beter kunnen adviseren 😉
Han745XL
@jammermaarhelaas Heb ik ook zeker goed naar gekeken. Twee dubbel werkende ventielen zitten erbij, frontgewichten hebben we thuis. Banden zijn nog super goed, als nieuw bijna. Boven en ondertrekhaak zit erbij. Scharnierpunten zijn ook allemaal nog goed, weinig slijtage. Verlichting was niet helemaal correct maar dat gaan ze nog weer werkend maken.
jammermaarhelaas
@Han745XL

Dat van die verlichting is meer iets waar je je bewust van moet zijn, als je het zelf doet kun je hier voor jezelf rekening mee houden bij het bieden, zo bedoelde ik het meer.
MF 2725
€8.000,- denk ik. Zijn volgens mij best gewild voor TT.
+1
Welten
@MF 2725 vind ik wel erg veel. Een xl koop je nog voor minder
+1
Han745XL
@MF 2725 Is niet bedoeld voor TT maar voor gewoon trekkerwerk op de boerderij
a3vandiejen
@Han745XL Een kennis van mij had twee jaar geleden een 844s die hij verkocht voor 3500 euro.
Zag er goed uit en reed super.
Maar wat ik zeg....is twee jaar geleden...
wotan2
En jij wil hem kopen? Dan is het, wat zou ik er voor moeten geven, wat is hij waard.
flip1150
Als ik hoor dat er een afgezaagde comfort 2000 op zit daalt de waarde voor mij al met 2000,-- euro.
Zeker weten dat het een S is en geen gewone 844? De gewone 844 is over het algemeen beter omdat deze niet zo opgeschroeft is.
SJB533
Quote Reactie van @flip1150:
De gewone 844 is over het algemeen beter omdat deze niet zo opgeschroeft is.

Onzin! 844 is 4 liter, 75 pk, 844S is 4,4 liter, 80 pk
remco rooks
@SJB533 en de 844s heeft de lange slag dus vele malen taaier
+1
SJB533
@remco rooks
Zal het je nog sterker vertellen: al deze trekkers (433-1455XL) hebben een langeslagmotor 😉
(Langeslag: slaglengte > boring ,vierkante motor: boring en slag gelijk, overvierkante motor boring > slag 😉 )
walker1
@SJB533 Ik zal het nog sterker vertellen, nagenoeg elke dieselmotor is een lange slag.
jammermaarhelaas
Quote Reactie van @walker1:
nagenoeg elke dieselmotor is een lange slag

Ford heeft er tussen 1964 tot sowieso midden jaren 90 heel wat gemaakt die vierkant (bv. 3000, 4000, 6610, 7840) of zelfs over vierkant zijn (5000, 7600, 4830). Hiermee waren ze bij mijn weten ook wel enigszins uitzonderlijk.
walker1
@jammermaarhelaas Dat bedoel ook met "nagenoeg" Uitzonderingen zijn er altijd.
jammermaarhelaas
@walker1

De krenten in de pap.
valmet6400power
@jammermaarhelaas
Wat was de achterliggende gedachte van die (over)vierkante blokken? Ik neem aan dat het bij hun ook bekend was dat motoren met een grotere slag dan boring taaier zijn dan hun blokken.
SJB533
@walker1
Weet niet hoe dat bij andere sectoren is, maar in de landbouw klopt dat wel.
+3
1046
@remco rooks de langste slag der interblokken bedoel je😊
jammermaarhelaas
Hoe kun je dan de eerste 844s (of 844?) serie en de latere, met verbeterde motor, uit elkaar houden?
Serienummer, een of ander uiterlijk kenmerk aan de motor?
@jammermaarhelaas
Zo moeilijk is het niet, want de toevoeging "s" op de sticker kan je het al aan zien. Anders het bloknummer, in de buurt van het oliefilter. D246 (dacht ik) is 844, D268 is 844s.
1046
@case956powerrzzzzz sticker is ook nie altijd betrouwbaar. Die is gauw geplakt. Kan ook verkooptruc zijn een andere sticker. Typeplaatje is wel betrouwbaarder. Maar er zijn ook andere verschillen tussen de normale en de s
echte844
@1046 zoals welke dan? buiten dat een S nooit uit 74 kan zijn
1046
@echte844 koppelingshuis. Hoogte blok
echte844
@1046 Koppelingshuis van de 844 en de S zijn het zelfde. Er zijn wel enkele 844 gemaakt met het kortere koppelingshuis van de 644 en 744.
jammermaarhelaas
Quote Reactie van @1046:
Kan ook verkooptruc zijn een andere sticker. Typeplaatje is wel betrouwbaarder.

Dat sowieso, van het merk waar ik een beetje in thuis ben zie je ook nog wel eens een nieuwe stickerset van een nieuwere serie, en een leek kan geen bouwdatum destilleren uit een ingeslagen code ergens in het gietstaal.
+1
1046
@jammermaarhelaas was met mijn trekker toendertijd ook zo . Stond niet voor niks 1055 op
echte844
@jammermaarhelaas Je kan het bouwjaar achterhalen door de letter die voor het transmissienummer staat ingeslagen en evenals op het blokje van de zaksnelheidregeling onder de stoel.
Mijn 844 heeft daar een X staan wat voor 1974 staat. Y=75 Z=76 A=77 enz. enz.
Over de motoren gesproken. Volgens mijn I.H. dealer zijn alle blokken van de 844 serie uit het begin gereviseerd. Daar hebben heel veel oudere monteurs de motoren revisie mee geleerd.
SJB533
@echte844
Is niet 100% betrouwbaar. Beste methode is, en blijft, het serienummer
jammermaarhelaas
Quote Reactie van @case956powerrzzzzz:
D246 (dacht ik) is 844, D268 is 844s.

Maar ik begreep dat er binnen de 844 en of de 844S serie eerst een tijdje motoren waren gebruikt die de hier boven beschreven problemen gaven en dat dit door IH is opgelost door tijdens de bouwperiode van dit type/deze typen met een verbeterde motor te komen in de betreffende 844 en of 844S tot einde productiedatum?
Het motornummer is toch enkel een aanduiding gebaseerd op "cubic inch" inhoud (aantal cc's gedeeld door ongeveer 16,37 want 16,37 is ongeveer 2,54^3) ?
@jammermaarhelaas Klopt inderdaad. Nu snap ik je vraag beter. Zover ik weet zijn de o-ringen aangepast. Die zijn een slag dikker geworden dacht ik. Maar dat is voor mijn tijd, dat weet ik ook niet precies. Mijn vader heeft het met een 624 gehad, dat was toen een dure reparatie zei hij. Het was dus niet alleen een probleem bij de 844.

Ik denk niet dat het nog te achterhalen valt vanaf wanneer die aanpassing is doorgevoerd bij de fabriek. Ik denk trouwens ook dat al die oude trekkers al wel een keer los zijn geweest intussen 😉
Fendt926Driver
Hier heb je iets vergelijkings materiaal.
Weet als fendt rijder niet of ik er een kale 844 of een s op zet

tractors-and-machinery.nl/item/557118/…

tractors-and-machinery.nl/item/550175/…

tractors-and-machinery.nl/item/551333/…
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 844 S ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!