Hallo mijn vader wil niet geloven dat er mensen zijn die de kieper knobel gebruiken dus als er mensen zijn die hem gebruiken willen die dat aan geven en voor welke wagen dan hebben
p.s de eerste 2
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
in de gatenbalk
* mestwagen (record van 10 ton)
* plate wagen van een collega
* kipper van de loonwerker (12 ton)
* plat wagentje 4ton
Hoezo niet gebruiken de piton dachtik zoals het officieel noemt is vaakgebruikt op de meeste trekkers
plattewagen met de kieperknobbel?
heb je de dissel dan wel recht ?
Onze platte wagens moeten ook in de ondertrekhaak (passen niet op de kipperknobbel) dan zit de dissel gewoon recht.
hehe niet spotten is een 740 he
zit wss maandag en dinsdag weer op de 740 met kar want moete denk ontzettend veul balen van de dijk naar hier kome
reed met maaien maar n km 9 of 10
11 m3 dumper
Silagewagen
Bij fors gewicht moet de trekhaak zo ver mogelijk naar voren zitten. Kom je met een kipperknobbel beter weg, als je het helemaal perfect wilt hebben neem je een scharmuller kogelkop, is helemaal een genot.
moet allemaal wel betaalt worden he
aan de zwaaihaak
die kipperknobbels vreten ook aardig weg, kun je geen vet tussen drukken, komt wat grond bij. Als je er dan geen nylon ring onder stopt kun je de trekhaak ook om de paar jaar inruilen, wat is dan duurder.
Hebben op de 309 een kop en gewone trekhaak onder de rail van de boventrekhaak hangen. Zit vast met 2pennen, kun je zo loshalen en omdraaien mocht je een andere machine willen gebruiken. Gaat niet helemaal vanzelf maar is wel te doen. Bij de 412 is het de hele lat verwisselen, dat is minder leuk werk
Op het werk hebben ze van die dumperblokken, zelfde als op deze foto alleen dan zonder besturing:
Rijdt ook erg mooi, dumper en kilverbakken kunnen alle kanten op bewegen. Alleen als het trekoog iets smaller is dan de trekbek dan rijdt dat wel zo beroerd. Drukt elke keer na in de bochten. Wanneer het met smeren goed bijgehouden wordt is het ook een erg goede oplossing. Zal niet de eerste zijn waarbij het palletje van de kogelkop/kipperknobbel afbreekt doordat dissel een te grote hoek maakt.
is een platte wagen op basis van iets anders dus met gebogen dissel net als een kipper