Goeindaag,,
Ik heb een vraag,,:
Wat hiervan jullie ervaringen? (6480/7480)
-MF 6480-
Zitten er nadelen aan?
Zoja welke nadelen?
-MF 7480-
Zitten er nadelen aan?
Zoja welke nadelen?
- Ik heb wel eens gehoord dat het eigenlijks gewoon Fendt is, maar is het zo wat je vaak bij Fendt hoort dat ongeveer na 7000 de bak aan zn einde is? (ligt er natuurlijk ook maar net aan hoe je der mee omgaat natuurlijk)
Geef je mening..
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
De 7480 is idd net een fendt, zeker qua transmissie. Dat is bij de 6480 natuurlijk anders, die is technisch gelijk dan die van de 6-traps powershift van Claas. Zijn beide prettige tractoren met uitstekend comfort en hefvermogen
aah was net wat later. Dat van die achterbrug is idd waar, maar ook de transmissie en de motor zijn volgens mij hetzelfde. Transmissie is technisch gezien een Vario en de motor is volgens mij beide een 6-cilinder SISU.
Oke,,
Maar een fendt hef geen SISU maar Deutz
De 7480 DAT is een trekker naar mij hart de vario reageert VEEL beter dan bij een fendt (ik heb het ervaren!) en de motor is top(die met perkins toch). Bij het intellen van de transmissie kan je uit zeer veel mogelijkheden kiezen. Je kan vertrekken tegen 0,03 km/u en bij de 55km/u is het een wolkje dat over de weg zweeft De rijsnelheid regelen met het voetpedaal heb ik 1x geprobeerd, dat viel niet echt mee
1 nadeel aan deze trekkers is dat je de motor niet hoord en dus (ik) niet goed weet aan welk toerental hij draait als ik wegkijk, bij het afremmen op de motor moet ik wel eens de rpm wijzer in het oog houden omdat ik hem anders te hoog in de toeren jaag..
de 7480 kan ik je zeker aanraden
ok, ik d8 dat alle AGCO merken SISU's hadden
komt door de stille cabine
voor mij is die ietsje té stil, het lawaai van de achterbrug is dan weer te luid naar mijn zin.
oja, de achterbrug van die 6480 wil wel warm worden, dus achterruit dicht houden
De rijsnelheid regelen met het voetpedaal heb ik 1x geprobeerd, dat viel niet echt mee.
Wat viel niet mee? Paktie um met het gaspedaal heel abrubt op?
En als je nu moet kiezen tusen een MF 7480 of Fendt 716 waar zou je uit kiezen en waarom?
nee hoor in de challanger rupstrekkers liggen cat motoren
klopt maar de wieltrekkers van Challanger zijn gewoon gele MF's met SISU motor
De nieuwe 700 heeft ook nog steeds een Deutz motor.
wij hebben dezelfde en we zijn ook tevreden, en de vermogens kan hij echt wel mee weg, we zijn altijd voor alle vario's in TT
De enkele claas rijder waarvan ik weet dat ie ook zo'n transmissie heeft, heeft dezelfde problemen gehad.
Dat kan best zo zijn, maar dan gaan die gasten wat erop zitten er vast niet mee om zoals het hoort!!!
Ik geloof dat new holland de enige goede 6 traps op de markt heeft. Ze waren hier een beetje pionier mee, met in het begin ook problemen, maar die transmissie lijkt nu redelijk hufterproof.
moet je eens horen, menneer heeft wss nog nooit met een dyna 6 gereden, tis allemaal van 'horen zeggen'...
oh god, er staat dat je 12 jaar bent...
Effe naar de realiteit dan, hier wil iemand een trekker kopen en hij stelt een deftige vraag die zijn keuze/toekomst van een toch wel grote investering de dag van vandaag kan beinvloeden...
Dan lijk jij me niet de geschikte persoon om iets af te breken wanneer je nog niet eens de baan op mag ! (volgens je leeftijd)
Haha, kan toch wel een paar dingen van Robin beamen. Maar goed, ik heb dat ook "van horen zeggen" (en gezien) dus ga daar niet over uitwijden. Zeker niet op een openbaar forum als dit. Feit is dat alle merken problemen (kunnen) hebben. Vaak zie je wel verschil in problemen van gebruikers, heel apart
haha jij bent snel op je pik getrapt hij is volgens mij al 23 en heeft meer ervaring met bakken dan jij!
jaaaamaar staat 12 en soms zitten hier wel kleine kinderkens op hoor
en wij hebben eeeeeecht geen klagen en het is hier in de buurt ook allemaal mf
Nuja mij gelijk, ik zou een 7000 kopen voor op de weg (containerhaak of kipper, transportgericht) en een 6400 voor een landbouwer die ook grotendeels het land op moet !
Ik kan beamen dat die dyna 6'en in de MF's en de Claasjes het in onze streek heel goed doen!
ik probeer niks af te breken, in dat geval had ik mijn eigen favoriet de hemel wel in geprezen. Hij vraagt naar ervaringen en met andere woorden wat de beste keus is, als ik hem was zou ik voor een dynavt gaan, om bovengenoemde problemen. thats all.
@kamps, één van je oud collega's vertelde dat, maar nu je het zegt, het waren niet alle 5 dyna6 zeker?
ik denk dat hij hier best wat mee kan, zeker in combinatie met de reactie van Martijn.
@Martijn, bedankt voor de aanvulling.
Vario's zijn ook gemakkelijk stuk te krijgen. Bij Vd Krogt hebben ze alleen maar vario's, van de Fendts hebben ze der 3 opgeblazen, van de MF's 2, dus het ligt echt voor een groot gedeelte aan de chauffeur, ik hoor namelijk alleen maar goede dingen over de dyna-6.
hoe kun je zo concluderen dat het aan de chauffeur ligt? kun je dat eens onderbouwen?
draaiuren spelen een grote rol doorgaans.
Ik heb al vaak gehoord dat het bij die vario's van fendt gewoon niet werkt zoals bij een cvt van steyr/case/nh.
De MF dealer die die vario's gemaakt/vervangen heeft zegt dat de chauffeurs niet de tijd nemen om rustig over te schakelen van de veld naar de transport te swichen of de veldgroep helemaal niet gebruiken waar dit wel zou moeten. ik dacht dat het bij MF 0-28 km/h was.
Bovendien waren er twee op dezelfde dag gebeurd doordat ze met een volle dumper op tegen een heuvel op reden en vervolgens schakelden naar de transport groep.
terwijl ik er niets dan laaiend over de dyna-6 bak ben, en hoor van weinig problemen en goede ervaringen, dan zal claas toch iets verkeerd doen met de aansturing oid., aangezien de nieuwe test met de axion vario ook niet uitblinkend is is mijn mening over claas wel vrij snel uitgesproken
dat een dyna6 tijdens langzaam trekwerk tussen lage groepen stil kan gaan staat kan ik wel in komen, daarom ging bij mij ook de vario boven de schakelbak, ook met efficient (loon)werk.
tussen fendt en mf heb ik weinig verschil meer tegenwoordig, al is fendt miss wel een stukje duurzamer, maar daar ging ik geen 10 ruggen extra voor betalen terwijl het bedieningsgemak er niet veel op vooruit gaat.
ohjah, en ik zie veel te veel fendts met kapotte Deutzjes, al heb ik sisu ook (nog) niet zo hoog, doe mij maar het lang bewezen Perkins!
idd, dat kan wezen jah van die 6traps, maar de c-matic is niet bepaald een nieuw type transmissie, volgens mij stond er dat het dezelfde is als een tvt of cvx, volgens mij loop je dan wel een paar jaar achter, en die uit de tvt kan ik ook niet je van het noemen, een uitblinkende toptrekker met bewezen kwaliteit heeft claas volgens mij nog niet echt gehad.
Maaien, injecteren, oprapen enzz.
6480 tier 2 is erg storingsgevoelig met akelige brandstofpomp en heb hem laten "tunen"om een beetje pk's onderin de toeren te hebben.
voor de rest een ideale trekker om zaai en maaiwerk mee te doen voor de ploeg op zware grond te licht bevonden.
Dyna 6 heeft als nadeel de pauze tussen de groepenschakeling en weinig versnellingen
7480 weegt 1000 kg meer
Bij 2e hands is de bak een risico ( er zijn er die 7000 uur met de bak doen en ik weet er ook 1 te lopen met 14500 uur en nog steeds de eerste bak