Agriomatick op 453??

Hallo heeft een international 453 wel of geen agriomatick??
zoja wat houdt het nu dan precies in??

gr.. hil 845 xl

Deel dit topic

Reacties

ErDee
Ligt eraan of de koper destijds ervoor gekozen heeft...
het houd volgens mij gewoon een hydraulische vooruit-hoog/laag/achteruit in
IHC-power
Er zou nooit een Duitse 453 gemaakt zijn met agriomatic. Duitse 453'ers werden geleverd met rijonafhankelijke aftakaskoppeling en hoog-laag versnellingsbak. (dat wist ik zelf niet tot enkele dagen geleden). Toch heeft onze 453 wel degelijk agriomatic. Dat ligt misschien aan het feit dat ie in Frankrijk gebouwd werd en niet in Neuss??
Wimsumar
Beste IHC-Power: Volgens de gegevens op de Konedata-site was er op een I.H.C.-453 een "quick-change-gear" leverbaar (hydraulisch bediende hoog-laag) maar géén "reverser"(omkeerschakeling).
(Of is dat tevens het verschil tussen "Agriomatic" en "Agriomatic-S"?)

konedata.net/Traktorit/ih323.htm/
IHC-power
@Wimsumar Dat klopt. Maar een hydraulisch bediende hoog-laag is nog altijd iets anders dan een agriomatic getriebe en mechanische hoog-laag. Agriomatic (wat op D-serie, 423 en 453?) zit, werkt mechanisch door middel van een platenkoppeling. De hoog-laag versnellingsbak waarmee de 453 standaard geleverd zou zijn, werkt ook mechanisch. Die hydraulische bediende hoog-laag kun je daar nog eens bovenop hebben. (dan ga je van een 8 2 naar een 16 4).
IHC-power
Omkeerschakeling wordt overigens wél hydraulisch bedient en wordt Agriomatic-S genoemt, maar dit zit alleen op 523, 553, 624 en groter...
SJB533
Agriomatic is de groepenschakeling die onder last kon, werkt door een lamellenkoppeling. Was standaard op alle (Duitse!) trekkers uit de 23 serie (en de laatste Dseries), muv de 523 en 453. En dan is er ook nog de hydraulische hilo geweest op de 453. Dat was echter een optie. Een jongen hier in t dorp heeft er ook een. De Agriomatic S was een optie op alle 'B' serietrekkers, waardoor je met een pookje onder of naast t dashboard onder last kon versnellen of vertragen en een snelstop kon makken, of, mits de trensmissie in de achteruit staat, een soort powershuttle hebt. Ook dit systeem werkt met een lamellenkoppeling.
SJB533
Ging wat mis
IHC-power
@SJB533 Klopt helemaal. De lamellenkoppeling bij bijvoorbeeld een 523 wordt hydraulisch geschakeld en bij bijvoorbeeld een 423 wordt deze mechanisch geschakeld. De hydraulische high low was inderdaad een niet veel genomen optie. (onze 423 V heeft het ook). Maar zijn Franse 453'ers wel met agriomatic geleverd? Aangezien onze 453 agriomatic heeft gelijk die bijvoorbeeld op een D-439 zit????
weurding
@SJB533 hè sjoerd, lang weggeweest, diederik heeft er zelfs een topic aan gewijdt 😃
SJB533
Weet t Arend, zei hij me. Werk nu met een smartphone.

St. Dizier weet ik niks van, zou je bij LTR moeten kijken. De Agriomati is toch bij iedere cormick gelijk? Of gaat dat enkel op voor de 'S'?
IHC-power
Ja agriomatic is bij elke Cormick gelijk. Ik zei het alleen maar om het even duidelijk te maken. Ik heb eens op LTR gekeken en daar staat het volgende bij 453: "Outre le réducteur de vitesse proposé en option sur la boite Standard, le tracteur peut recevoir la transmission Agriomatic." Agriomatic was in Sint Didier dus wel degelijk te verkrijgen als optie op een 453. 😄 Vandaar dat de onze het dus heeft...

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
11
DEELNEMERS
5
WEERGAVES
1