Koelwaterlekkage in cilinder 3 - reeds 2 cilinderkoppakkingen vervangen.
Motor volledig gereviseerd, cilinderbussen vervangen, cilinderkop laten vlakken en toch krijg ik de cilinderkoppakking niet dicht. Het koelwater loopt uit de 3de cilinder, gloeibougies zijn uitgebouwd. Correcte aanhaalprocedure en aanhaalkoppels toegepast. Eind aanhaalkoppel is 120Nm. Wie kan me hierin raadgeven. De cilinderkoppakkingen zijn van histoparts, ik twijfel over de kwaliteit ervan. Wie kan me hierin raadgeven.
Alvast bedankt.
Groeten, Wim72.
Mc-Cormick D 439 - Hoe kan ik een goede - perfecte afdichting bekomen tussen cilinderkop en motorblok.
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Mc-Cormick D 439 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Dit was ik vergeten te vermelden.
Ik vind het bizar, dat ik hem niet dicht krijg.
Ik heb zelf een trekker gehad met een gescheurde cilinderkop. Daarna had ik een gebruikte kop gekocht die bleek ook gescheurd te zijn. Ik heb me laten vertellen dat dit vaker voorkomt bij d439.
Is er op de betreffende cillinder nog een spoor te zien waar die lekt ? Dat er op pakking een streepje te zien is of op de bus wat. Zo niet ga je inderdaad meer aan de kop denken
Dit kan komen doordat het ontluchtslangetje dat voor op de cilinderkop zit verstopt was hierdoor krijg je hete zones in de cilinderkop bij zwaar werk. Dit kan ervoor zorgen dat er scheuren ontstaan in de kop
Ik vermoed dat het oppervlak van het motorblok te ruw is geworden, aangetast door het water, en hierdoor niet meer 100% afdicht.
Verder heb ik nu ook gezien dat er een schroefdraadgat, van het draadeind om de cilinderkop vast te zetten, gescheurd is. Heb dit al proberen te herstellen met ander draadeind, schroefdraadgat dieper geboord in het blok en schroefdraad in getapt, maar niets helpt! Desondanks kan ik wel op dit schroefdraadeind een aanhaalkoppel van 120Nm toepassen. Ook een originele cilinderkoppakking gemonteerd, maar ik krijg de motor niet dicht!!!
Ik vermoed dat ik het motorblok zal moeten vervangen.
Zijn er hier liefhebbers die een kaal motorblok van een D432 of een D439 in het bezit hebben, of me raad kunnen geven waar ik er één kan bekomen.
Laat maar weten, alvast bedankt!!
daarna was bij mij het probleem over.
Heb een hierbij aansluitende vraag.
Ik heb nog een motorblok staan dat aan de bovenkant aangetast is door corrosie op de punten van de waterdoorvoer.
Mijn vraag is of ik dit blok nog kan/ moeten houden of het sowieso niet meer bruikbaar is. Dan kan ik de plaats voor iets anders gebruiken.
Alvast bedankt om even naar de foto's te willen kijken.
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
Ik kijk het allemaal eens na.