Illustratie van:

International 745 - Lekkage hefbediening, hoe te verhelpen?

Hallo,

Ik heb sinds kort een International 745 aangeschaft, geen -S, dus een Franse. Nu zit er wat lichte lekkage bij de hefbediening. Technisch ben ik er al achter dat dit dezelfde bouwwijze als de 744 is. Via de onderdelentekening van dit model ben ik er achter dat de buitenste as (hefhoogte bediening) met een keerring afdicht en de binnenste as (trekkracht regeling) met 2 O-ringen.
Heeft iemand hier ook al eens lekkage aan de bedieningshendels gehad? En hoe is dit het best te demonteren, moet de hydrauliek olie er dan uit?

Alvast bedankt
Mvg,Jordy

Deel dit topic

Reacties

Jeroen745
Lijkt mij dat je het dekseltje onder de stoel eerst los moet halen en dan de hef bediening kan demonteren. Dan moet de olie er wel af zijn

(klik om te vergroten)

Corne S
Klopt. En dan de boutjes bij hefdeksel los en pinnetjes in hefdeksel.

Olie pomp ik meestal in een jerrycan door een hydrauliek slang met snelkoppeling aan 1 kant (andere kant open) en ventiel te bedienen. Daarna trekker snel uit zetten.
+1
JordyW
@Corne S
Dus binnen in kan ik de bedieningsstang los koppelen van de as? En daarna het hele huis wat tegen het hefdeksel zit eraf draaien?
Corne S
@JordyW

Eerst bedieningshendels aan buitenkant loshalen (en eventueel markeren). Aan binnenkant kun je ook zien hoe ze staan.
Daarna splitpennen binnen loshalen (weet niet meer hoe het precies zit, maar spreekt voor zich). Daarna kun je de bouten tegen deksel loshalen en de buis er afschuiven.
Daarna kunnen de assen eruit.

Dit als ik het me goed herinner. Heb het bij een 844s gedaan en een 624 (bijna hetzelfde), maar is niet ingewikkeld.

Als het alleen om een keerring gaat, hoe je de assen in deksel niet los te halen, maar alleen de hendels en voor het gemak de bus.

Keerring en O-ring insmeren met vet voor het in elkaar zetten.
redpower956xl
Als alleen de keerring lekt kun je deze vervangen vanuit buitenzijde je hoeft dan alleen de bedieningshandels te demonteren hierbij hoeft de olie er niet af. bij demontage van o-ringen moet die idd verder uit elkaar. ik zou eerst proberen om er achter te komen welke nu precies lekt. meestal is het de keerring die lekt. voordat je de handels losmaakt zou ik wel met een kraspen positie van de handels tov de as merken.
JordyW
@redpower956xl @Corne S
Er is niet zo gek veel ruimte tussen het spatbord en de hendels, moet het spatbord er dan ook af om de buis en de assen eruit te krijgen? Of zou dit met wat priegel werk ook lukken als het spatbord gemonteerd kan blijven?
Dit natuurlijk ervanuit gaande dat de o-ringen lekken, maar dit ga ik natuurlijk van tevoren even uitzoeken. Mocht het de keerring zijn dan heb ik hier plaats genoeg voor.
Corne S
@JordyW

Bij mij lagen de spatborden eraf voor andere werkzaamheden. Volgens mij moest de buis er eerst af om met de asuiteinden de draai kunnen maken.

Voordeel wel als je spatbord er af is, is dat je gelijk een keer je zuigfilter schoon kunt maken. Zit onder de hydrauliekhendels, boven de achteras.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 745 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
7
DEELNEMERS
4
WEERGAVES
0