Illustratie van:

International 856 XL - Wanneer aftakas gebruikt wordt, blijft hij rijden bij ingetrapte koppeling

Beste TF-ers,

Vandaag hebben ze de 856 voor de landbouwkraan gebruikt om sloten schoon te maken.
Wanneer er te veel in staat, moet er even gestopt worden. Dit doet de rijder door de koppeling even in te trappen. Degene op de kraan krijgt dan even tijd (altijd met zn tweeen).

Nu moest bij zware belasting op de aftakas, zowel de koppeling als de rem ingetrapt worden, omdat hij anders niet stil bleef staan.

Wat kan dit zijn? Het lijkt erop dat hetzelfde probleem is als de 844S met defect naaldlager tussen de price-assen (naaldlager is nieuw in 2 helfjes geleverd). Overdreven licht schakelen (vooruit / achteruit) doet hij ook niet. Ik kan alleen de belasting variatie niet verklaren. Als het naaldlager kapot is, probeert de holle price-as de volle as (rijgedeelte) mee te nemen.
Ook komt er olie uit het koppelingshuis (vlak voor waar de bak begint, niet aan de motor kant).
Waarschijnlijk de keerringen van de price-as.

Alvast bedankt.

Deel dit topic

Reacties

+1
Corne S
@SJB533 Dankjewel. Niet meer van toepassing.
Corne S
Vandaag begonnen met het spitsen. Maandag opbokken, cardanas, zuigleiding en paar bouten los.

Ik ben benieuwd wat we gaan aantreffen.
Inter-844s
@Corne S Nu twee trekkers doormidden of heb je de 844s al weer aan elkaar?
Corne S
@Inter-844s

Staat weer in elkaar.
Helaas vanavond een ander probleem. 856 stond in werkplaats te draaien, totdat ik een slang had gevonden om hydrauliekolie eruit te pompen.

Kwam een kwartier later terug, olie op de grond, kwam uit hydrauliektank. Stuur etc deed het niet meer. Peilstok los, olie schuimde eruit. Daarna deed de pomp het weer. Kwam bij elkaar maar 20 liter uit, terwijl er maandag echt genoeg in zat (extra tank onder linkerachteras).
Inter-844s
@Corne S Mooi dat de 844s het weer goed doet 👍. De 856 had je gewoon aan staan met niks los gedraaid ofzo? Beetje raar dat hij dan ineens alle olie naar buiten wegdrukt 🤔
Corne S
Iemand een idee wat voor inbussleutel je nodig hebt voor de bouten onder de bak bij koppelingshuis? Dop inbus 10 lijkt net te groot. Is het inch?
+1
Inter-844s
@Corne S Mischien is het dan 3/8 dat is ongeveer 9.5mm
Corne S
@Inter-844s

Had inderdaad een setje liggen, inch maat paste precies exact.
Corne S
Dit is waarschijnlijk het probleem geweest:

tractorfan.nl/picture/1371077/…

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 856 XL ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
9
DEELNEMERS
2
WEERGAVES
0
TREFWOORDEN