Illustratie van:

International 856 XL - Voorwielaandrijving heeft niet genoeg kracht en lekt

Beste TF-ers,

Onlangs de 856XL gebruikt voor het inkuilen. Bij het achteruit naar boven rijden stond de 4wd aandrijving ingeschakeld. Achterwielen slipte, voorwielen niet.
Kuil was niet overdreven steil en de 844S kwam toch stukken verder.

Zouden de plaatjes versleten kunnen zijn of klem de schotelveer niet genoeg meer (pos 23)?
Je kan namelijk niet veel afstellen. Je schakelt de voorwielaandrijving niet in, maar eigenlijk uit.
En zijn deze gemakkelijk te vervangen of heb je daar een pers voor nodig?
Trekker heeft wel een tractorpulling verleden bij de vorige eigenaar.

Ander punt. Rondom de inschakelas lekken er 2 o-ringen (39 en 40).
Zijn deze te vervangen door alleen het asje te demonteren? (wel olie aflaten)?

Alvast bedankt

Deel dit topic

Bijlages

(klik om te vergroten)

4wd aandrijving 856XL

(klik om te vergroten)

Sinterplaat (5 stuks) pos 16 in tekening

(klik om te vergroten)

Tussenplaat (4 stuks) pos 17 in tekening

Reacties

856xlih
De slag van de inschakelvork kan je ook verstellen
Als ik het goed zeg zit in het huis waar de inschakelvork in zit een sleuf gat met excentriek
Nr. 35
Hiermee kan je de inschakelvork dichter of verder weg van het pakket zetten
Als ik het goed zeg
Het is bij mij al eventjes geleden dat ik ermee bezig ben geweest

Het voorste huis moet eraf om de o-ringen van de as te vervangen

Als je het pakket open wil maken is het wel makkelijk om een pers te hebben zodat je het pakket op spanning kan zetten om te kunnen demonteren
Corne S
@856xlih

Dan bedoel je dat je onderdeel 9 aan de bak kan laten zitten, maar onderdeel 30 tov 9 loshaalt?

41 / 48 kun je met een moer aan de buitenkant lossen en verzetten. Het uitschakelen gaat zwaarder omdat je de schotelveer in moet drukken. Ga ik eens proberen, alleen moet ik wel uitkijken dat hij vrijloopt op het moment dat uitgeschakeld is.
856xlih
Idd nr 9 lekker aan de bak laten hangen
En nr 30 demonteren

Ik zit nog is een keer naar de tekening te kijken
Maar idd jij heb gelijk
Als je m uitschakeld span je het pakket op
Als ik het goed zie

Dus je zal m toch moeten demonteren om te kijke wat er aan de hand is
Corne S
Heb de schotelveer en plaatjes besteld via bartsparts. Schotelveer via dealer was niet leverbaar, op bartsparts waren er ook nog maar 2 leverbaar. Dan liggen ze eventueel maar in de kast en als ik ze niet nodig heb, kan ik ze verkopen. Bij dealer kostte die frictieplaten 4 x zoveel. Geldt ook voor de keerring van 80 euro.

Helaas zal ik hem toch aan de bakkant moeten demonteren, anders moet de hele extra hydrauliekolietank eraf. Deze hangt er gedeeltelijk voor.

Gisteravond nog zachtjes tegen sleufsilo muur aangereden, toen slipte voorwielen wel.
stephan-inter
@Corne S en als je dat zelfde geintje eens achteruit doet? Mogelijk zijn er dan aan 1 kant de tanden afgesleten

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 856 XL en hebben de trefwoorden voorwielaandrijving , lekkage en koppeling geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
5
DEELNEMERS
3
WEERGAVES
0