Om de lekke olie keerringen te vervangen, moet de hefas er dan uit en hoe moet dat.
Iemand hier ervaring mee?
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Mc-Cormick 624 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Reacties
Hefarmen er aan de zijkant afhalen (ff aftekeningen tov de as waar ze zaten).
Achter de armen zit een ring, deze moet er uit. Daarachter zit de O-ring waar het om gaat. Proberen om deze met een haakje eruit te vissen.
Waarschijnlijk als je boutje 5 eruit haalt (die de bus tegen houdt), kun je de as een stukje opschuiven waardoor de bus meegaat en de ring eruit drukt. Bus mag alleen niet draaien, anders krijg je het boutje niet in het gat. Ik zal deze oplossing als laatste beschouwen. Ook niet te ver drukken, anders glijdt misschien de arm van de cilinder van de as af en kun je het hefdeksel nog wel open halen.
(klik om te vergroten)
Heb alles schoongemaakt met remreiniger en een paar doeken. Ook waar de o-ring en de vulbus zitten met een papieren doek om een kleine schroevendraaier.
Nieuwe o-ring en de vulbus goed onder het smeervet weer monteren.
Zo heb ik het pas nog gedaan bij de 724 en de 856.