Wat is het ver schil tussen een ih 844-s en een 844-sb
alvast bedankt
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
was toch ook iets met die bak
maar wij hebben zelf een ih 844-s en en daar zit achter de grote pook op de vloer ook een kleine pook
een kleine naast de stoel
Niet dat ik weet.
haha idd
in iedergeval een poging gewaagt:)
weer wat geleerd
je bent nooit te oud om te leren
dat blijkt maar weer eens.
Want die type hebbe rechts ook een hendel op het dasbord daar is die hendel voor
In die sleuf naast t dashboard? Die is voor de Agriomatic S, dat was optie zowel op S als SB. Zit geen verschil muv fabriek.
je verhaal gaat volgens mij niet helemaal op ik heb een 844-s van 1979 maar wel uit de franse fabriek...
844S of SB? In t geval van S hwb je waarschijnlijk niet goed gekeken. Transmissie komt in beide gevallen uit St. Dizier en de motor uit Neuss. Typeplaatje zit rechtsvoor de cabine/ het platform.... Overigens is die van jou op t oog een Duitser
De SB heeft oorspronkelijk remmen met DOT remvloeistof en de S heeft Hy-Tran in de remmen. Maar er zijn vele SB's omgebouwd naar Hy-Tran.
Op Tractordata ( de Finse site) wordt in de aanvullende text wel iets geschreven over een B-serie. Dit betekent: een middenklasse trekkerserie. (De B-serie met -44 modellen als vervanger voor de -24 serie).
Bij de technische gegevens wordt echter de "B" niet vermeld.
Als de "844" later "844S" wordt, zie je kleine technische verschillen: motortype vergroot met 2 inch3 inhoud ( D-246 wordt D-248, hydraulische remmen, standaard tussenbak.
konedata.net/Traktorit/ih554.htm/
Google-Vertaling uit het Fins van de Tractordata-site:
IH: De Duitse middenstand, de zogenaamde. B-serie gevormd sinds 1974, templates 554-844. In de vorige reeks (553-824) was gericht op de verkoop van de kleinste modellen, maar de nieuwe serie van de favoriete steeg naar 844-S (80 pk).
De nieuwe serie van acht 4-gesynchroniseerde versnellingsbak was ook aan de mechanische uitrusting te verminderen. Peddels waren onder het stuur op het dashboard. De hefkracht had veel eerder gegroeid. Remmen waren nog droog schijfremmen en het hydraulische systeem was lager link. De cabine werd in eerste instantie lokaal geïnstalleerd (in Finland Turla Sekurasta in tegenstelling tot de foto). In 1976 werd de fabriek aan de Comfort 2000 (zie 946-1.246). Tegelijkertijd veranderde uitgewisseld diagram en de versnellingsbak werd gesynchroniseerd.
Finland werd verkocht in eerste instantie 844 kg, en in 1976 werd het vervangen door de 844-S. 844 in de wielbasis is 27 cm afgelopen 824: aa langer.
Produktinformatie.nl 844:
werktuigen.nl/productinformatie/models/…
Produktinformatie 844S:
werktuigen.nl/productinformatie/models/…
Pluis het maar verder uit!
de 844 is een geheel ander type dan de 844S(B). De 844 is in 1974 ge?ntroduceerd als opvolger van de 824. De 844S en SB kwamen in 1975, om de serie uit te breiden. De SB was er in Nederland en Finland niet, maar in Frankrijk wel omdat de Finnen en wij de 44serie uit Neuss haalden. Zelfde verhaal gaat op voor de 33 serie, die bij de Franse de suffix SA kreeg. De XL typen haalde Boeke-Heesters overigens w?l via de Franse lijn, Duitsers zijn via bijvoorbeeld Klein Hesselink in Lintelo of Wellink en Meekes in Groenlo ons land in gekomen. Een 844XL kennen we daarom offici?el niet, de 845XL wel, andersom kennen we de 845 niet, de 844S wel.
Ja, de verwarring is weer compleet!
Op welke details verschillen ze dan? :?
De 844
Duitsland (Frankrijk tot 1974)
Voorganger 824/834
Gebouwd tussen 1974 en 1980
Motor IH viertaktdiesel D246, 4034cc, 55kW (75 pk)
De 844 S
Duitsland
Geen voorganger
gebouwd tussen 1975 en 1993
Motor IH viertaktdiesel D268, 4389cc, 59kW (80 pk)
De 844 SB
Frankrijk
Offici?el geen voorganger, maar de Fransen wijzen de 844 wel aan, daar deze uit t gamma verdween.
gebouwd tussen 1975 en 1978
Motor IH viertaktdiesel D268, 4389cc, 59kW (80 pk)
Gr
Sjoerd
Lampen S zijn wit SB ambergeel (volle periode??)
Klokken S VDO, SB Jaeger
Cabines S meest Fritzmeier, SB meest Timmerman/TIM
Stickers: Toevoeging B aan de Franse
Wat is de bron (website) van die informatie? Link A.U.B..
Dat is info die je door de jaren heen verzamelt. Technische data is te vinden op lestracteursrouges.com en ihace.de. De bron van de bovengenoemde details weet ik niet meer.
Gr
Sjoerd
(serienummer te vinden ter rechterzijde van de motor, bij het koppelingshuis)
lestracteursrouges.com/fichier_tracteurs/…
Wij hebben een duitse 845XL en op het serie nummer plaatje staat 844VA vermeld bij het type.
er zijn ook franse internationals 844-s
juist klopt helemaal. De SB heeft andere meters
SAME had ook gele koplampen voor de franse markt.
Dat zei ik allemaal al... En 30.was optie, voor zover ik weet, zowel voo Duits, alsook Frans spul
Jordi, er is een periode geweest dat ALLE landbouwvoertuigen, auto's, motorfietsen, truks dit hadden. Was verplicht. Gaat dus niet enkel op voor Same's of Internationals... :-S
dan ga ik toch nog is kijken morgen vindt het erg interessant om allemaal te lezen zo! knap dat je er al zoveel van te weten bent gekomen
Huismerk he weet enkel niet zo veel van t Engelse en Amerikaanse. Kennis van t Franse heb ik overigens ook niet zo veel, zelfde geldt voor al het Duitse van voor de CM (dat is dus tot en met de Dseries). Interesse ligt dan ook bij de CM en specifiek de 33serie en ij iets minderebmate de 44serie.
Gr
Sjoerd
Dat ligt bij mij net andersom. Vraag me maar alles over de D-serie en beginnende CM. Van de trekkers daarna ben ik mijn kennis nog aan het opbouwen. Franse weet ik ook wel wat van, Engels is vele minder. Amerikaanse kennis gaat nog wel..
Grt,
Rob
Fluitketels he, vooral de 844S(B)/845 en 844/845XL zijn toppers daarin. Hebben een langer bereik.
@IHCpower das mooi he, Rob. Kunnen we elkaar mooi aanvullen
dat merkte ik wel dat lange bereik pas met cultivator op maisland flink erin tot ie bijna stilviel en dan blijven vasthouden dat had ik niet verwacht! nou ik weet aan welke mannin ik het moet vragen als ik iets niet weet ik wil m wel beter leren kennen maar heb de tijd heb m pas sinds augustus hoorde wel dat idd de 844-s een langere slag heeft als de 844 en +/- 5 pk meer?
Klopt helemaal, de slag van de D246 uit de 844 is 128,5mm, de motor van de 844S/845, D268, heeft 139,7mm slaglengte. En inderdaad 5pk meer.
ik heb nog is op het typeplaatjes gekeken maar het is een 844-sb uit de fabriek in frankrijk had ik de vorige keer niet goed gezien maar dan is ie wss eerder van 1978 dan van 1979?
1975-1978, en van die serienummers weet ik niets Kan ik dus nakijken voor je
dank je!