Ih 844-s/b

Wat is het ver schil tussen een ih 844-s en een 844-sb
alvast bedankt

Deel dit topic

Reacties

wvdh
Ik dach de versnellings bak de sb heeft extra tussen versnelling
SJB533
Fabriek en bouwperiode. SB is de Franse, gemaakt tot 1978, daarna opgevolgd door de 845. In Duitsland is de S gebouwd tot wn met 1989, daarna ging de productie naar Doncaster tot 1993
wvdh
@SJB533

was toch ook iets met die bak
zalker
@wvdh
maar wij hebben zelf een ih 844-s en en daar zit achter de grote pook op de vloer ook een kleine pook
een kleine naast de stoel
wvdh
Dus dat is het dan niet
SJB533
@wvdh

Niet dat ik weet.
zalker
@wvdh
haha idd
in iedergeval een poging gewaagt:)
wvdh
@zalker

weer wat geleerd
1046
@wvdh

je bent nooit te oud om te leren
wvdh
@1046

dat blijkt maar weer eens.
1046
Precies
belske
Ik dacht dat er iets met hydralis te maken had
Want die type hebbe rechts ook een hendel op het dasbord daar is die hendel voor
SJB533
@belske

In die sleuf naast t dashboard? Die is voor de Agriomatic S, dat was optie zowel op S als SB. Zit geen verschil muv fabriek.
Sanderford
@SJB533

je verhaal gaat volgens mij niet helemaal op ik heb een 844-s van 1979 maar wel uit de franse fabriek...
SJB533
@Sanderford
844S of SB? In t geval van S hwb je waarschijnlijk niet goed gekeken. Transmissie komt in beide gevallen uit St. Dizier en de motor uit Neuss. Typeplaatje zit rechtsvoor de cabine/ het platform.... Overigens is die van jou op t oog een Duitser
redeagle14
@zalker

De SB heeft oorspronkelijk remmen met DOT remvloeistof en de S heeft Hy-Tran in de remmen. Maar er zijn vele SB's omgebouwd naar Hy-Tran.
Wimsumar
Beste Zalker e.a.: Op "Trekkerwebsites'' zoals Konedata, Tractordata, Produktinformatie enz. kom je nergens de aanduiding "B" tegen.
Op Tractordata ( de Finse site) wordt in de aanvullende text wel iets geschreven over een B-serie. Dit betekent: een middenklasse trekkerserie. (De B-serie met -44 modellen als vervanger voor de -24 serie).
Bij de technische gegevens wordt echter de "B" niet vermeld.
Als de "844" later "844S" wordt, zie je kleine technische verschillen: motortype vergroot met 2 inch3 inhoud ( D-246 wordt D-248, hydraulische remmen, standaard tussenbak.

konedata.net/Traktorit/ih554.htm/

Google-Vertaling uit het Fins van de Tractordata-site:
IH: De Duitse middenstand, de zogenaamde. B-serie gevormd sinds 1974, templates 554-844. In de vorige reeks (553-824) was gericht op de verkoop van de kleinste modellen, maar de nieuwe serie van de favoriete steeg naar 844-S (80 pk).

De nieuwe serie van acht 4-gesynchroniseerde versnellingsbak was ook aan de mechanische uitrusting te verminderen. Peddels waren onder het stuur op het dashboard. De hefkracht had veel eerder gegroeid. Remmen waren nog droog schijfremmen en het hydraulische systeem was lager link. De cabine werd in eerste instantie lokaal geïnstalleerd (in Finland Turla Sekurasta in tegenstelling tot de foto). In 1976 werd de fabriek aan de Comfort 2000 (zie 946-1.246). Tegelijkertijd veranderde uitgewisseld diagram en de versnellingsbak werd gesynchroniseerd.

Finland werd verkocht in eerste instantie 844 kg, en in 1976 werd het vervangen door de 844-S. 844 in de wielbasis is 27 cm afgelopen 824: aa langer.

Produktinformatie.nl 844:
werktuigen.nl/productinformatie/models/…

Produktinformatie 844S:
werktuigen.nl/productinformatie/models/…

Pluis het maar verder uit! 😉
SJB533
Beste Wim,

de 844 is een geheel ander type dan de 844S(B). De 844 is in 1974 ge?ntroduceerd als opvolger van de 824. De 844S en SB kwamen in 1975, om de serie uit te breiden. De SB was er in Nederland en Finland niet, maar in Frankrijk wel omdat de Finnen en wij de 44serie uit Neuss haalden. Zelfde verhaal gaat op voor de 33 serie, die bij de Franse de suffix SA kreeg. De XL typen haalde Boeke-Heesters overigens w?l via de Franse lijn, Duitsers zijn via bijvoorbeeld Klein Hesselink in Lintelo of Wellink en Meekes in Groenlo ons land in gekomen. Een 844XL kennen we daarom offici?el niet, de 845XL wel, andersom kennen we de 845 niet, de 844S wel.
Wimsumar
Beste SJB533]

Quote:
de 844 is een geheel ander type dan de 844S(B).

Ja, de verwarring is weer compleet!
Op welke details verschillen ze dan? :?
SJB533
Beste Wim,

De 844
Duitsland (Frankrijk tot 1974)
Voorganger 824/834
Gebouwd tussen 1974 en 1980
Motor IH viertaktdiesel D246, 4034cc, 55kW (75 pk)

De 844 S
Duitsland
Geen voorganger
gebouwd tussen 1975 en 1993
Motor IH viertaktdiesel D268, 4389cc, 59kW (80 pk)

De 844 SB
Frankrijk
Offici?el geen voorganger, maar de Fransen wijzen de 844 wel aan, daar deze uit t gamma verdween.
gebouwd tussen 1975 en 1978
Motor IH viertaktdiesel D268, 4389cc, 59kW (80 pk)

Gr
Sjoerd
IHC-power
Wat SJB533 zegt klopt helemaal! B wijst louter en alleen op Franse assemblage. ALLE bakken (844S en SB) werden in Frankrijk gemaakt, motoren (844S en SB) werden in Duitsland gemaakt en onderling uitgewisseld. Verschil zit em in de cabines, klokken, bestickering en lampen.
SJB533
Verdraaid nooit aan gedacht 😃 dat verschilt uitetaard wel.
Lampen S zijn wit SB ambergeel (volle periode??)
Klokken S VDO, SB Jaeger
Cabines S meest Fritzmeier, SB meest Timmerman/TIM
Stickers: Toevoeging B aan de Franse
Wimsumar
Beste SJB533]

Quote:
Gr

Wat is de bron (website) van die informatie? Link A.U.B..
SJB533
Beste Wim,

Dat is info die je door de jaren heen verzamelt. Technische data is te vinden op lestracteursrouges.com en ihace.de. De bron van de bovengenoemde details weet ik niet meer.

Gr
Sjoerd
SJB533
Kleine toevoeging: de serienummers zijn ook verschillend. Duitse nummers beginnen met D03 0260 D0. ......, Franse nummers beginnen met D03 0260 F0. ......

(serienummer te vinden ter rechterzijde van de motor, bij het koppelingshuis)
jo845xl
Www.tractorfan.nl/topic/22792/
jordi 1455
Als je weet waar je moet zoeken vindt je het altijd.

lestracteursrouges.com/fichier_tracteurs/…
jordi 1455
@SJB533

Wij hebben een duitse 845XL en op het serie nummer plaatje staat 844VA vermeld bij het type.
ihnkearltje
@SJB533

er zijn ook franse internationals 844-s
ihnkearltje
@IHC-power

juist klopt helemaal. De SB heeft andere meters
IHC-power
@ihnkearltje er zijn inderdaad Franse 844 S'en. Maar dat zijn nu ook juist die SB'ers. Alle 844S'en die de fabriek uitkwamen in St Didier, hadden als belettering 844SB!
boerontour
Alle SB's zijn 25 km bakken. hebben een F in het chassis nummer en gele koplampen, dat van die meters wet ik niet zeker
jordi 1455
@boerontour

SAME had ook gele koplampen voor de franse markt.
SJB533
@boerontour

Dat zei ik allemaal al... En 30.was optie, voor zover ik weet, zowel voo Duits, alsook Frans spul

Jordi, er is een periode geweest dat ALLE landbouwvoertuigen, auto's, motorfietsen, truks dit hadden. Was verplicht. Gaat dus niet enkel op voor Same's of Internationals... :-S
IHC-power
Voor zover ik weet, was de 30km/uur bak idd ook in Frankrijk beschikbaar. Die bakken werden daar immers ook gemaakt volgens mij.
Sanderford
@SJB533

dan ga ik toch nog is kijken morgen 😉 vindt het erg interessant om allemaal te lezen zo! knap dat je er al zoveel van te weten bent gekomen 😄
SJB533
@Sanderford

Huismerk he 😉 weet enkel niet zo veel van t Engelse en Amerikaanse. Kennis van t Franse heb ik overigens ook niet zo veel, zelfde geldt voor al het Duitse van voor de CM (dat is dus tot en met de Dseries). Interesse ligt dan ook bij de CM en specifiek de 33serie en ij iets minderebmate de 44serie.

Gr
Sjoerd
IHC-power
@SJB533
Dat ligt bij mij net andersom. Vraag me maar alles over de D-serie en beginnende CM. Van de trekkers daarna ben ik mijn kennis nog aan het opbouwen. 😃 Franse weet ik ook wel wat van, Engels is vele minder. 😛 Amerikaanse kennis gaat nog wel..

Grt,
Rob
Sanderford
Ik moet zeggen sinds ik m dit jaar heb gekocht heb ik ook wel wat van dat virus gekregen dat fluitje ook he... prachtig!
SJB533
@Sanderford

Fluitketels he, vooral de 844S(B)/845 en 844/845XL zijn toppers daarin. Hebben een langer bereik.

@IHCpower das mooi he, Rob. Kunnen we elkaar mooi aanvullen 😃
Sanderford
@SJB533

dat merkte ik wel dat lange bereik pas met cultivator op maisland flink erin tot ie bijna stilviel en dan blijven vasthouden dat had ik niet verwacht! nou ik weet aan welke mannin ik het moet vragen als ik iets niet weet ik wil m wel beter leren kennen maar heb de tijd heb m pas sinds augustus hoorde wel dat idd de 844-s een langere slag heeft als de 844 en +/- 5 pk meer?
SJB533
@Sanderford

Klopt helemaal, de slag van de D246 uit de 844 is 128,5mm, de motor van de 844S/845, D268, heeft 139,7mm slaglengte. En inderdaad 5pk meer.
Sanderford
@SJB533

ik heb nog is op het typeplaatjes gekeken maar het is een 844-sb uit de fabriek in frankrijk had ik de vorige keer niet goed gezien 😛 maar dan is ie wss eerder van 1978 dan van 1979?
SJB533
@Sanderford

1975-1978, en van die serienummers weet ik niets 😄 Kan ik dus nakijken voor je
Sanderford
Oke! dank je! moet ik ff het serienummer opzoeken heb je miss nog sites met interessante weetjes van inters?
SJB533
Tecnische data en een klein verhaaltje: lestracteursrouges.com
Sanderford
@SJB533

dank je!

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
47
DEELNEMERS
13
WEERGAVES
15