Kverneland verkocht?

Jens Ulltveit-Moe, verkoopt al zijn Kverneland-aandelen aan Kubota. Ullveit-Moe, een Noorse investeerder en eigenaar van beleggingsmaatschappij Umoe AS heeft nu nog 31,8 procent van de aandelen van Kverneland in handen.

Ulltveit-Moe heeft onvoorwaardedlijk toegezegd al zijn aandelen voor 10,50 Noorse kroon per aandeel aan Kubota te verkopen. Dat is 1 kroon meer dan CNH voor Kverneland bood en 2 kroon meer dan het oorspronkelijke bod van Kubota.

Als ook de overige aandeelhouders hun deel in Kverneland aan Kubota verkopen, zou het Japanse bedrijf 1.620 miljoen Noorse kroon voor het bedrijf betalen . Dat komt overeen met bijna 210 miljoen euro, 40 miljoen meer dan het bod van afgelopen vrijdag.

Bron: Landbouwmechanisatie

Deel dit topic

Reacties

dx11
Dat is de moeite....
radium45
Ik was 1 seconde te laat met bieden
SJB533
Zei iemand dat die Ullveit-Moe t voor t geld deed, bij deze: je hebt gelijk. Hopelijk gaan die andere aandeelhouders niet overstag voor Kubota, krijg je nog een mooie strijd 😃
Adri-JD850
Zoals ik al eerder zei/$$$$$$ + €€€€€€€ + bonus = geld= ruim leven over andermans rug.De producten worden duurder want deze overname/investering gaat de klant natuurlijk wel betalen, zeker als er nog maar enkele producenten zijn van balenpersen, je kunt nergens anders heen als je er een aan wil schaffen.hiep hiep de vrije markt werking cq privatisering.
dalton
Kijk op boerderij.nl De koop is rond
stannetje96
Pff, daar kan je een hoop croissantjes van kopen.
525 miljoen om precies te zijn 😃
bartdereu
Stond die op ebay ?
Laurens_DX
@Adri-JD850

Ook al denk jij dat het over andersmans rug leven is, kapitalisme zorgt er wel voor dat jij producten hebt van hoge kwaliteit. Bedrijven houden elkaar scherp zo en moeten zich wel onderscheiden door steeds te verbeteren en te vernieuwen. Durf te wedden dat we dan geen trekkers hadden met een airco en een cvt bak 😉
johndeere3640fan
@Laurens_DX

Da weet ik nie of da waar is wa je zegt, de mensen willen toch meer luxe, en de fabrikanten blijven ontwikkelen want da kan toch nie anders ?
Laurens_DX
@johndeere3640fan

Lees eerst maar op wie ik heb gereageerd....
johndeere3640fan
@Laurens_DX

Dat ben ik met je eens, maar als die fabrikanten hebben toch ook gewoon mensen ronlopen die vanalles nieuw bedenken? Zou dat denk je niet zijn als die concurentie er niet was?
JD6930
@Adri-JD850

Agco?
Kverneland
Kuhn
JD
Krone
wat hebbe nwe nog meer?

Dat zijn er nog geneog met persen van top kwaliteit, ofja onderste 3 dan (sowieso) 😛 Dat er meer trekkerfabrikanten als fabrikanten van hooibouwmachines enzo zijn is begrijpelijk, je hebt nou eenmaal een trekker nodig voor ge een hooibouwmachine kuntgebruiken.

Bosbouwmachines enzo zijn er ook niet van veel verschillende merken.

Als de aandeelhouders van Kverneland toch de hele handel verkopen kan beter een fabrikant het overnemen die al trekkers bouwt maar geen of nauwelijks hooibouwmachines/andere landbouwmachines bouwt inplaats van een die eigenlijk al van beide heel wat heeft en al bekend genoeg is in dat straatje als een fabrikant die het wil hebben maar ngo neit heeft. Je kunt wel net als Fendt een hakselaar ofzo in elkaar prutsen met de hoop dat het iets owrdt inplaats van een ervaren fabrikant van de machines die je wil bouwen die toch als je het zo ziet te koop staat opkopen maar als ze het geld ervoor hebben en graag het assortiment op die manier uitbreiden, dan ist na mijn gevoel een goede zet om zo'n ervaren fabrikant die toch verkocht wordt te kopen en op die manier je wensen in te vullen.

''Mijn mening''
johndeere3640fan
@JD6930

Dus jij denkt dat zo'n grote fabrikant als fendt een hakselaar inelkaar 'prutst' ? 😃
Laurens_DX
@johndeere3640fan

Nee die mensen worden beloond op prestatie d.m.v. Een goed salaris. Stel als jij 1euro per dag zou krijgen voor het ontwerpen van machines, terwijl andere bedrijven je een hoger salaris geven, zou jij dan nig vokor die fabrikant willen werken en jezelf compleet inzetten om de meest effciente machines te ontwerpen?
Adri-JD850
Al wat er op een trekker of werktuig zit is ontworpen om de klant zo comfortabel en efficiënt mogelijk te laten werken waardoor verkoop cijfers gehaald worden,de basis blijft hetzelfde alleen word er nu gekeken hoe er nog efficiënter met brandstoffen en tijd omgegaan kan worden, de bedoeling is duidelijk meer doen in minder tijd waardoor minder kosten zijn.Alles word steeds groter in cappaciteit en omvang, de vraag is alleen tot hoever de mens mee kan om alles nog te regeren op deze machines deze is toch de zwakste schakel in het geheel.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
15
DEELNEMERS
10
WEERGAVES
2