International 1246 - Motor nummer van een 1246?

Is dit een motor nummer van een international 1246? Ik heb al op meerde plaatsen gezocht maar kom er niet helemaal uit.
TlBoekel

Bijlages

(klik om te vergroten)

Reacties

844S-844SA
Dit is wel een motor nummer
Maar alleen niet van een 1246
Koiter
Is een type D358 motor, turboloos origineel

(klik om te vergroten)

stephan-inter
@Koiter
Omgebouwde 1046 dus?
Zie je wel vaker dat ze we een turbo op gooien en het dan een 1246 noemen zodat ze er meer geld voor vangen.
Koiter
@stephan-inter kans is aanwezig, of door schade en schaarste van de zuigerkoelingblokken een normale erin gehangen
stephan-inter
@Koiter dan is het ook aan de motorkap te zien toch?
TlBoekel
@Koiter bedankt, ik was aan het tweifelen om dat er 358DT stond en dacht dat het dus een motor van een 1246 was ipv een van een 1046
+2
goeiedag eem
@Koiter in je lijstje staat DT358 bij 1246 1255. Op zijn foto met typenummer staat 358DT dan is het toch een 1246/1255 motor??? Met turbo opgebouwd? Of hoe moet ik dat dan zien een 1046/1056 heeft een D358 zonder turbo??? Ben geen ihc kenner maar leg me dat eens uit, aan de hand van je tabel zeg ik is een turbomotor van 1246.....
SJB533
@goeiedag eem
Dan had er TT moeten staan
goeiedag eem
@SJB533 TT snap ik, maar dat staat niet in de tabel van koiter, daar staat bij 1246 1255 1455 (alle 3 turbomotor) DT 358 /DT402 en geen TT358 / TT402. Dat vind ik raar aan de hele type aanduiding, en is het dus in mijn ogen een beetje verwarrend als ihc leek. Bij de luchtgekoelde Deutz motoren geven ze het gewoon simpel aan met een B ervoor of niet
SJB533
@goeiedag eem
De TT en DT moet je niet naar kijken icm de tabel. Die codering in het serienummer heeft enkel nut om te laten zien, of het blok geschikt is voor een turbo.

Er zijn (zeker op het laatst) ook trekkers geleverd met een TT blok, echter zonder molen.
goeiedag eem
@SJB533 oke, dus in principe is het moeilijk te zien voor een leek of het een turbo motor is of niet,
Koiter
@goeiedag eem ik snap de verwarring. Bij ihc hebben ze dat een beetje raar gedaan. Je hebt de type motor DT358, deze heeft een motornummer ingeslagen met TT in het nummer, en dat is de turbomotor. Je hebt ook type motor D358, dat is de turboloze en is aangeduid met een motornummer DT in het blok
goeiedag eem
@Koiter oke dus de eerste DT zegt niets over de turbo wel of niet, pas halverwege de nummer op de foto staat nog een keer een D en die zegt dus dat het een gewone is en staat daar TT is het een turbomotor? Want vindt het apart dat ze wel DT gebruiken bij een 1246, 1255 terwijl de 1056, 1055 met een D begint zoals ik het lijstje zie,
Koiter
@goeiedag eem klopt inderdaad, er is verschil tussen de type benaming en de tekens in het ingeslagen nummer. Turbo motor is TT en turboloos DT in het ingeslagen nummer
SJB533
Quote Reactie van @goeiedag eem:
oke dus de eerste DT zegt niets over de turbo wel of niet

Juist wel! 😉
DT staat (in het serienummer) voor Diesel Tractor, TT staat voor Turbodiesel Tractor. De tweede D is volgens mij het begin van het eigenlijke serienummer, en betekent, dat de motor geproduceerd is in Duitsland
1046
Serienr zegt ook genoeg
stephan-inter
Er zijn veel omgebouwde 1046 naar 1246 trekkers.
Ze zetten er dan een turbo op en een andere brandstof pomp. Paar andere stickers en ze noemen het een 1246.
En worden dan duurder verkocht dan ze waard zijn.
Je kan het zien aan serie nummer. Motornummer. En zo ver ik weet zit er ook verschil in de motorkap.
1046
@stephan-inter peilstok , motorkap. Serienummer
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 1246 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!