TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Ziet er inderdaad goed uit.. ben benieuwd
wou foto bijvoegen maar lukt me niet
je bent wentbaarder (hakselaar idee)
Dat valt mee, volgens mij
Ja oke das waar als ik er nu extra even over na gaat denken was meer zo'n idee wat ineens in je opkomt
Het voordeel ten opzichte van een voorlader is het betere zicht op het werk en het gewicht zit boven de veel sterkere achteras in plaats van boven de vooras.
Ik doel idd op t idee van die laatste. Die ander is toch eigenbouw? Of heeft Fendt m over genomen?
Die zelfbouw van Bos zal ook een maximaal bereik hebben? Zal verder liggen? Hoe is t zicht? Is hij geschikt voor grondwerk met deze opbouw? De constructie van de Tjalma lijkt miij beter aangebouwd.
De Cargo achterop is niets. Zit te ver achterop en steekt te ver achteruit. Leuk idee, ik wacht op de uitwerking...
Zal s kijken, op de beurs...
Doe mijn best. Youtubeje?
En dat is net iets anders
Maar idd, ff niet aan gedacht...
Grs Robert
kom kijken op de stand van Valtra 188
Sorry, vanuit de cabine niet. Post morgen fotos.
Kleine impressie:
De lader oogt zeer degelijk. Hij is in principe alleen op Valtra's te krijgen, ivm de Twintrac, dus ook pas vanaf 74kW. De trekker is in dit geval een N serie, maar de T kan ook. In dit geval was t een 88kW met ps en bosbouwcab en een dakraam achterin, dus ook bovenin extra zicht! Onderkant van de bak is ergens tussen 4 en 4,5 m. Dus ongeveer vergelijkbaar met een voorlader. De constructie is kort op de trekker, wat stabiliteit ten goede komt. Deze uitvoering is met een telescopisch frame. Er wordt door Tjalma gewerkt aan een star frame, welke dus ook goedkoper zal worden. En ook sterker. Het frame heeft hydraulische paralelgeleiding. Zicht leek erg goed, van buitenaf. In de cabine zat een paspop, en zoals die keek, zag ze de bak boven de Trioliet Solomix goed. De machine deed mij, ofschoon ik daar nog niet mee gewerkt heb, erg aan de verbeterde versie van een Volvo BM LM denken, maar dan met t hele frame voor je. Is ook geschikt voor shovelwerk. Wanneer de bak aan de grond staat, komt het laadframe tegen het aanbouwframe, wat de bak als t ware fixeert. Hefvermogen is zo'n drie ton. Nog vragen?
kun jij wel foto's plaatsen? ik niet.
Uiteraard lukt dat Hoe wil jij uploaden dan?