Tjalma achterlader

Wat zou deze meer kunnen dan een voorlader

Deel dit topic

Reacties

Machineman
Euh... achterladen?? 😉
pieto84
Ziet er wel zwaar en degelijk uit..
Siebenga
Je kan hem achter elke trekker hangen? Bedoel je hebt geen aanbouwdelen nodig!.. Misschien toch ook wel het overzicht? Zit geen neus bij voor.. Als je in het land gaat balen laden heb je al het gewicht op de grotere achterwielen.

Ziet er inderdaad goed uit.. ben benieuwd
Siebenga
Link
bartjuh
Zal t zicht wel zo goed zijn? hangt nogal voot t achterraam.. en de heladag achterom zitten valt ook niet mee
Siebenga
Zit ook mooi dicht op de achteras dus kan ook mooie gewichten beuren zonder omhoog te komen. En voorassen willen nogal slijten door een voorlader denk met een starre achteras (geen stuurinrichting vering enz) je ook minder last hebt van dat soort slijtage
xm 150
Ben ook wel benieuwd hoeveel die tillen kan
wou foto bijvoegen maar lukt me niet
johndeere6230
@Siebenga

je bent wentbaarder (hakselaar idee)
SJB533
@johndeere6230

Dat valt mee, volgens mij
johndeere6230
@SJB533

Ja oke das waar als ik er nu extra even over na gaat denken was meer zo'n idee wat ineens in je opkomt 😉
CaseCS130
Vooral op trekkers met omkeerinrichting werkt dit hartstikke mooi. Het is eigenlijk een beetje het Moffett idee of het Bi-directional idee van New Holland. Het grote verschil is dat deze lader veel sneller is af te bouwen.
Het voordeel ten opzichte van een voorlader is het betere zicht op het werk en het gewicht zit boven de veel sterkere achteras in plaats van boven de vooras.
SJB533
Oogt veeeel beter dan dat van Fendt. Is overigens geen nieuw idee. ?lo had in de jaren 1980 ook zoiets, en uiteraard de bekende Moffets.
Siebenga
SJB533
@Siebenga

Ik doel idd op t idee van die laatste. Die ander is toch eigenbouw? Of heeft Fendt m over genomen?
fendtjuh
Laatste is gewoon puur een bok voor een voorlader, origineel fendt.
CoenNijenhuis
Ziet er goed en degelijk uit, alleen vrij kort op de achterruit vind ik.. Enig idee hoe de prijsverhouding t.o.v. een voorlader is?
Siebenga
Foto's alleen ff om het topic discussie op te wekken wat nou misschien beter of handiger is als achterlader 😛
SJB533
Die Tjalma kan uitschuiven? Wat is t maximale bereik? Het idee oijkt mij super. Zal deze week s kijken op Assen. Nadeel van de plaatsing zie ik niet. Waarom zou de ruit geopend moeten worden? Ik zie juist t voordeel van een betere verdeling vh gewicht.

Die zelfbouw van Bos zal ook een maximaal bereik hebben? Zal verder liggen? Hoe is t zicht? Is hij geschikt voor grondwerk met deze opbouw? De constructie van de Tjalma lijkt miij beter aangebouwd.

De Cargo achterop is niets. Zit te ver achterop en steekt te ver achteruit. Leuk idee, ik wacht op de uitwerking...
CoenNijenhuis
@SJB533 Het raam hoeft ook niet open, hij zit alleen in het zichtveld op deze manier denk ik.. Qua hoogte ven het draaipunt dan.
SJB533
@CoenNijenhuis

Zal s kijken, op de beurs...
CoenNijenhuis
@SJB533 En een beetje detailfoto's graag.., ook vanuit de cabine.. 😛
SJB533
@CoenNijenhuis

Doe mijn best. Youtubeje?
Joop3
Nou hebben jullie een hele verzameling achterladers genoemd, maar de oervader, en een van de betere concepten altijd nog niet: trac-technik.de/gallery/v/…
SJB533
@Joop3

En dat is net iets anders 😃

Maar idd, ff niet aan gedacht...
skrijmen4
Weet iemand van welk bedrijf deze Taljma achterladers zijn?? Of welk standnummer ze hebben op landbouwvakbeurs dan kan ik het opzoeken.

Grs Robert
Siebenga
@skrijmen4

kom kijken op de stand van Valtra 188
SJB533
Vanavond een verslag en foto's. Machine kwam op mij over als een ideaal ding!
deerecase
Heb hem ook op de foto.
deerecase
Alleen kan nu geen foto's plaatsen.
SJB533
@CoenNijenhuis
Sorry, vanuit de cabine niet. Post morgen fotos.

Kleine impressie:
De lader oogt zeer degelijk. Hij is in principe alleen op Valtra's te krijgen, ivm de Twintrac, dus ook pas vanaf 74kW. De trekker is in dit geval een N serie, maar de T kan ook. In dit geval was t een 88kW met ps en bosbouwcab en een dakraam achterin, dus ook bovenin extra zicht! Onderkant van de bak is ergens tussen 4 en 4,5 m. Dus ongeveer vergelijkbaar met een voorlader. De constructie is kort op de trekker, wat stabiliteit ten goede komt. Deze uitvoering is met een telescopisch frame. Er wordt door Tjalma gewerkt aan een star frame, welke dus ook goedkoper zal worden. En ook sterker. Het frame heeft hydraulische paralelgeleiding. Zicht leek erg goed, van buitenaf. In de cabine zat een paspop, en zoals die keek, zag ze de bak boven de Trioliet Solomix goed. De machine deed mij, ofschoon ik daar nog niet mee gewerkt heb, erg aan de verbeterde versie van een Volvo BM LM denken, maar dan met t hele frame voor je. Is ook geschikt voor shovelwerk. Wanneer de bak aan de grond staat, komt het laadframe tegen het aanbouwframe, wat de bak als t ware fixeert. Hefvermogen is zo'n drie ton. Nog vragen?
SJB533
Bij deze de foto's
deerecase
@SJB533

kun jij wel foto's plaatsen? ik niet.
SJB533
@deerecase

Uiteraard lukt dat 😉 Hoe wil jij uploaden dan?

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
34
DEELNEMERS
14
WEERGAVES
5