Illustratie van:

Onbekend aanhangwagen - Landbouw kenteken vrachtwagen aanhanger aanvragen.

Hallo, Ik heb een vrachtwagen aanhangwagen welke ik heb geschorst en achter de trekker gebruik. Nu wil ik hier ook een landbouw kenteken op laten zetten, maar bij de RDW zeggen ze dat hij dan opnieuw gekeurd moet worden bij een RDW station. Heeft iemand hier ervaring mee? Kan dit ook anders?

Deel dit topic

Bijlages

(klik om te vergroten)

Reacties

HeitecNL
Heb ik vorig jaar gedaan. Heb vrachtwagen aanhanger bij RDW laten omzetten naar landbouw, daarvoor moest ie wel gekeurd worden. Ben daarvoor naar keuringstation in nieuwegein geweest. Nu kan ik mn landbouwaanhanger op kenteken zetten
johnny mf
@HeitecNL Moet de aanhangwagen dan ook aan bepaalde eisen voldoen? Of kan ik er zo mee gaan?
HeitecNL
@johnny mf Ja, zijn gewoon de basiseisen voor landbouwvoertuigen. Dus o. a. verlichting, geen overmatig roest op dragende delen en werkende remmen. Aanhanger is ook op een remmentestbank geweest.
Favorit614
@HeitecNL Nog enig idee wat de kosten waren voor keuren?
HeitecNL
@Favorit614 Was vorig jaar september €82,50.
+1
GerbertXL
Als je zegt dat het een oude landbouwwagen is moet het tochbwel goed komen? Desnoods haal je het plaatje eraf en zeg je dat er niks op staat, ik zie het verschil niet tussen dit en een oude wagen.
wotan2
@GerbertXL als de wagen verder goed is, heb je op deze manier de mogelijkheid om hem met een constructiesnelheid van 39 km/h te registreren. Dat gaat je met een onbekende wagen niet lukken.
+1
HeitecNL
@GerbertXL Je zit dan nog steeds met een geschorste tenaamstelling van de aanhanger. Officieel mag je niet eens met die wagen de weg op.
+2
hoest
@HeitecNL dat vraag ik mij dus ook af. Volgens mij mag een geschorste wagen/auto/caravan of what ever. niet eens op de openbare weg geparkeerd staan laat staan er met een trekker voor rond rijden
+1
Sjon
@hoest daarom oude chassisnummer verwijderen
hoest
@Sjon zul je toch moeten aangeven bij rdw waar die wagen gebleven is of je moet hem tot in lengte van dagen schorsen elk jaar weer
+1
Sjon
@hoest Export melding doen, dan is die echt weg. Kan je ook doen als je een trekker/werktuig zelf gaat slopen.
hoest
@Sjon dat kan ook op papier de export in drukken en dan gewoon als landbouwwagen weer inschrijven. Scheelt je veel gedoe en resultaat is het zelfde.
HeitecNL
@Sjon Heb ik ook overwogen, om wagen te exporteren, dan zou ik van de tenaamstelling af zijn. Echter gaat de RDW ervanuit dat de wagen dan ook echt van de weg af is. Als je later met die wagen achter de trekker van weg af geplukt wordt en ze gaan de chassisnr's natrekken dan zou je best nog wel eens een financiele duw kunnen krijgen. Laat staan als je een serieus ongeluk krijgt en er aansprakelijkheidsclaims komen die je verzekering niet dekt. Voor die paar tientjes wilde ik echt dat risico niet lopen. Maar ieder moet dat voor zichzelf weten natuurlijk...
dennisbouter
@hoest dat is een kwestie van de nummerplaat eraf schroeven
hoest
@dennisbouter totdat je een ongeluk krijgt en ze iets verder onderzoeken dan hun neus lang is
+1
HeitecNL
@hoest precies dat. Voor die 8 tientjes kun je niet zitten tobben. Gewoon ff omkeuren, kun je legaal met degelijk vrachtwagenspul de weg op.
Favorit614
Ik heb laatst ook een aanhanger gekocht op snelverkeer kenteken.
Deze wil ik binnenkort ook terug laten keuren.
Dinsdag bij een kennis op de remmen testbank gehad , vooras mocht wat harder remmen , achter remt ie mooi recht en ook maximaal.
Binenkort ook een afspraak maken om te keuren.
HeitecNL
@Favorit614 Op de remmentestbank bij de RDW remden mijn assen ook niet even gelijk. Keurmeester vond het allemaal eigenlijk wel best, ik had de rest van de zaken dan ook prima op orde (Ledverlichting rondom etc)
Favorit614
@HeitecNL ik heb ook een led pret pakket van ledhandel er op gezet.
Alles nieuw.
sjonnies
@Favorit614 Ik heb 2 opleggers van vrachtwagens beide geen kenteken 1 zit huif nog op. Maar dan heb ik toch geen last van gewoon nr door geven en als landbouw wagen en dan komt het toch wel goed?
Favorit614
@sjonnies Ik heb naast deze die ik nu er bij heb , nog 2 transporttanks , en een platte wagen .
Alle vrachtwagenaanhangers, 1 heb ik nu op landbouw kenteken met het originele chassisnr van GS Meppel, de andere 2 zitten nog in de molen bij RDW en heb daar al 2x opnieuw gegevens van moeten opsturen. Duurt al een poos , geen idee wat ze er mee aan het doen zijn.
Zeemees
Het is een beetje geluk hebben volgens mij. Bij onze wipkar vroegen ze wel om foto's, maar vervolgens zonder problemen landbouwkenteken ontvangen. Maar ken ook iemand die hem inderdaad om moest laten keuren. Dit zal voor jou dan ook de beste optie zijn, kost ook de wereld niet volgens mij. Neem aan dat de verlichting en remmen in orde zijn, dus moet eigenlijk ook geen probleem zijn.
+1
Favorit614
@Zeemees Remmen bande en verlichting heb ik wel in orde , de transporttanken lopen 95% in de verhuur. Vol zitten ze op 30 ton + , daar kun je geen risico mee nemen.
johnny mf
Iedereen bedankt voor de reacties. Ik denkt dat het dus over laten keuren wordt bij de RDW.
marco955
Hier staat ook een stenentrailer met kraan er op . Ben benieuwd wat ze zeggen aanstaande vrijdag. Volgens de RDW moet die gekeurd worden 🤷‍♂️🤷‍♂️🤷‍♂️

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Onbekend aanhangwagen ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
26
DEELNEMERS
11
WEERGAVES
0
TREFWOORDEN