Illustratie van:

International 744 - 744-Uitzetten

Als je onze trekker uitzet moet je verschrikkelijk hard trekken,en daarom knapt iedere keer de kabel. Is daar wat aan te doen?

Deel dit topic

Reacties

SJB533
Voel eens of t heveltje wat je bedient zwaar gaat...
masseyferuson
Die kabel kun je toch smeren?
remco1234
Beetje olie er op kan een hoop scheeln en anders gewoon late draaie 😃
Ronijn
Zand in je kabeltje??
HesselFiatpower
@SJB533en dan de een losser veertje?
ErDee
Wat (kruip?)olie door het kabeltje laten lopen
stannetje96
In hoge versnelling zetten en kopelling in 1x op laten komen zonder gas te geven. je kabel blijft hierbij gespaart
pieto84
Controleer even of je kabel vrij ligt en of er geen knik in zit. Dit was bij mij eerst het geval..
HesselFiatpower
Eerst moet er een nieuwe op, dan zal ik kijken of kruipolie helpt.bedankt voor je tip.
Schluterfan
@HesselFiatpower

Gaat het hendeltje van de pomp zelf ook lastig?
HesselFiatpower
@Schluterfan
zeker niet makkelijk,de kabel knapt iedere keer kapot.
Schluterfan
@HesselFiatpower
Normaal gaat dat hendeltje op de brandstofpomp vrij gemakkelijk. Voor de trekker te starten heb je die hendel trouwens ook nodig, om dubbele mazout te geven. Anders krijg je een Inter niet, altans deze hier thuis toch niet...
Valtra-Fordpower
Dat bedoelt hij niet. Bij de pomp zelf zit ook een bedieningshendel, waar de kabel naar de stopknop aan zit.
HesselFiatpower
Ik zet hem op contact en trek aan de rechter en hij start,uitzetten moet met de linker,maar de kabel is kapot dus moet je zelf het palletje terug drukken.
Valtra-Fordpower
Dat palletje gaat wel soepel? Zoja, even een nieuwe kabel bestellen bij LMB.
HesselFiatpower
Nee palletje gaat heel zwaar.
Schluterfan
@HesselFiatpower
Dan zit het probleem bij de pomp zelf.
inter844-s
Je kunt de stopknop ook gebruiken bij het starten 😉 doe ik ook altijd met de 844-s, stopknop half uittrekken en dan starten start die veel sneller van 😉 vooral de 644 en 744
HesselFiatpower
@Schluterfan
oke dan moet hij maar even naar de LMB.
Schluterfan
@inter844-s

inderdaad, de bewuste "dubbele mazout" zoals ik het ook al verwoorde 😉. Anders krijg je die dingen niet goed weg.
HesselFiatpower
@inter844-s bedankt voor de tip,zal het proberen als de nieuwe kabel dr is.
Schluterfan
@HesselFiatpower

Probeer het eerst een keer met een gewone ijzerdraad. Anders trek je misschien weer die kabel kapot en mag je weer een nieuwe bestellen...

Bij mijn 644 is het ook gewoon met een ijzerdraad voor de moment, omdat ik nog geen nieuwe bowdenkabel heb.
inter844-s
@Schluterfan

ja klopt starten ze nog sneller van

@HesselFiatpower

probeer dat maar eens 😉
HesselFiatpower
@inter844-s ik zal er morgen wel ff ijzerdraadje aan doen kijken of dat wil, ja das waar kabels zijn duur zat.
inter844-s
Probeer het dan maar is 😛
HesselFiatpower
Ga ik doen bedankt voor je tips.
CVT6230
Misschien kun je die aanslagpen smeren, wellicht dat deze te zwaar gaat.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 744 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
27
DEELNEMERS
12
WEERGAVES
3