Illustratie van:

Massey Ferguson 65 - Hoe keerringen vervangen ingaande as V-bak MF65

Aan mijn MF865 ben ik toe om de keerringen te vervangen van de ingaande assen van de versnellingbak.
Ik heb dit nog nooit gedaan, en wat ik tot nu toe binnenkreeg zijn een O'ring 72,39x5,33mm en een Sparex 40741 195503M1 seal.
volgens mij heb ik hier niet voldoende aan?
Kan iemand van jullie bijspringen en mij op de hoogte brengen?
Ik heb bijv. ook het idee dat er achter de gele pijl een papierpakking moet komen zitten? en wat hoort er achter de rode pijl te komen?
Moet ik die ook eraf halen?

Deel dit topic

Reacties

Bert353
Zo dus?

(klik om te vergroten)

Papierpakking bij gele pijl?

(klik om te vergroten)

Bij rode pijl, moet ik deze er ook afhalen, of kan die blijven zitten?
Arie_MF
@Bert353 Het kan allebei, afhankelijk van bouwjaar, bij mij zat er ook een pakking tussen ipv een o-ring. Als het je om het huis vd ingaande assen te doen is dan hoeft het deksel bij de rode pijl niet weg.
Maar is het wel de pakking die lekt? Want ik zie dat het huis ook aan de bovenkant onder de olie zit, en ik zou denken dat bij een lekke pakking de olie direct naar beneden loopt. Als er een keerring van 1 vd assen lekt dan zal de olie veel eerder in de rondte geslingerd worden.
Ik heb wel plaatjes, maar ben nu niet thuis.
Bert353
@Arie_MF Mooi, ja plaatjes zouden wel helpen.
Dit is de eerste keer dat ik hem openmaak.
en gezien de leeftijd (BJ'61) wil ik alle pakkingen en keerringen vervangen.
je ziet hoe vet de boel is, dat kan alleen maar komen door oude verharde lekke keerringen en zo. drrie jaar geleden ook de hele achterbrug al aangepakt, incl. alle lagers vervangen, daar was de toplaag bijna overal vanaf gesleten ingeroest.
Nou allemaal weer mooi nieuw.
Pauls
@Bert353 Bert, sorry voor de late reactie, mss heb je er nog wat aan. Ik heb in de onderdelen boeken (van de 175) zowel een O ring achter de as doorsteek als een papieren dichting gezien. De seal 195503M1 die je hebt is de juiste als eerste seal op de buiten as, op de tussen deze holle buiten as en de binnen as zit nog eentje nl 195501M1. En als je toch al zover bent (olie eraf veronderstel ik) zou ik ook direkt de onderste (gele pijl) vervangen, die dingen harden toch stilaan uit. En de aftakas dichting 195506M1 ook vervangen. Dan heb je aan de hefpomp ophanging zitten ook aan beide zijde kleine dichtingen 180904M2, de dekseltjes links(181217M1) (aftakasbediening) en rechts (zelfde nr als links) (daalsnelheidscontrole en oliepeil) zijn meestal ook aan vervanging toe. Het hefdeksel dichting 181408M1 (wel opletten als je de hef omhoog doet dat je het rolletje (via rechterplaatje) er eerst uitneemt, de versnellingshendels dichting 180511M2, en de dichting tussen achterbrug en versnellingsbak is 181363M1. Het zijn er wel wat, veel succes
Bert353
@Pauls de meeste van die, die vanaf buiten te bereiken waren had ik drie jaar geleden al vervangen.
deze nog niet omdat ik toen de trekker niet in twee had, nu wel.
maar bedankt.
Bert353
Inmiddels ben ik eruit, ik heb ook het onderste deksel eraf gehaald, dat moet wel, omdat je daar een asje los moet maken voordat je het huis erboven uit kon halen.
echt moeilijk is het niet, maar ook het v-bak deksel heb ik eraf gehaald zodat ik toch makkelijk bij die tandwielen kon om het allemaal weer recht te zetten en zo.
Eigenlijk best veel werk allemaal om twee keerringetjes te vervangen.
maar doe je dat niet, is binnen geen tijd je hele koppeling wéér vet en kun je opnieuw beginnen...

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Massey Ferguson 65 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
6
DEELNEMERS
3
WEERGAVES
0