Ben met een nieuwe trekker bezig
verschillende offertes
zit te denken aan een Valtra N163 of een Fendt 415
prijs verschil is er eigenlijk niet
de Valtra heeft een 15 pk meer bij transport
brand maar los
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
@fendt716driver
De N163 heeft ook een CVT transmissie.
Valtra heeft ook een hoge inruilwaarde.
Gezien je naam heb je een Valtra M in knik uitvoering of gehad? Dan lijkt mij de keuze duidelijk
En heeft een 4groepen voor de vario
geeft een beter rendement volgens Valtra
U heeft ook gewerkt op een Direct?
Ik heb nog nooit met een trekker gewerkt die een fijnere bediening dan een Fendt vario heeft.
Een Valtra direct werkt in principe altijd zoals een vario die altijd op de TMS staat, en daar heb ik een hekel aan. Dus ik weet al dat mij dat niet zou bevallen, bij fendt het je meer keuzemogelijkheden.
Maar ik zou gewoon adviseren om zo'n ding op proef te nemen, kan hij het zelf uitvinden, hier roept iedereen net zoals ik ook maar wat.
Valtra heeft een net zo goede inruilwaarde als Fendt. Sterker nog, in sommige gevallen is de Valtra zelfs duurder
Dinand, je hebt de gegevens uit Folders geput?
Het is net voor de inruilwaarde, dan kan je beter voor Fendt kiezen...
@johanl Kom je ook nog ff schaatsen bij ons achter?
Ik vermoed dat deze bij AGCO MF in beauvais frankrijk gebouwd wordt en je veel opties kan kiezen die zowel bij fendt als bij MF aanwezig zijn, zoals dyna 4 of 6, kopakker management..., Maar ik mij vergissen.
Je moet best kijken waar je de trekker meest voor gaat gebruiken, akkerbouw, wegtransport,
Als ik nu moest kiezen tussen de Fendt of de Valtra, dan word het de Valtra. Ik vind de cabine op Fendt net wat te krap. Op Agribex heb ik in een Valtra N163 Direct gezeten en die leek mij toch ruimer, altans de eerste indruk. Moest Fendt de 415 uitbrengen zoals ze de 700 serie nu bouwen met de X cabine, dan zou de keuze moeilijker zijn.
Weet jij toevallig hoe het zit met de bediening van die valtra? Zit er ook kopakkermanagment op met opnamefunctie en nog andere handige functies?
Want daar moet zon compacte sterke trekker het van hebben. Motor of CVT zou ik bij geen een van beiden bang voor zijn. De componenten zijn wel in orde. Maar gaat om de besturing ervan. Want dat kopakkermangement zou ik bij zon moderne trekker niet willen missen als akkerbouwer.
Wat stel je precies in op dat beeldschermpje van valtra?
Want je moet cruisecontrol weer met knoppen instellen. Overal is een appart knopje voor ipv een overzichtelijk menu. Kunt de verhouding instellen tussen snelheid vooruit en achteruit bij omkeer. Maar waarom niet gewoon de exacte snelheid die je wilt bij omkeer?
Zijn van die kleine dingen, die een trekker wel af maken. Dat het allemaal rijden wil geloof ik wel. Voor landwerk lijkt me de rijhendel ook een gemis. Meestal zet je het motortoerental vast, en ga je de snelheid met de joystick regelen, zou ik op hobbelig land niet met een voetpedaal willen doen. Dat stickje van valtra is ronduit waardeloos geplaatst, en heeft ook geen nauwkeurig scrollwieltje zoals JD. Vond ik wel jammer, werd de bediening een stuk completer van. Dat rijden op het voetpedaal wat bij valtra standaard is, heet bij fendt TMS, vind het waardeloos.
400serie heeft zich volgens mij al wel bewezen, zo goed als probleemloze trekker. Zou met een X5 cabine helemaal af zijn. Dan is er niks meer te wensen in mijn ogen. Die bediening is helemaal af.
Die zijn er zat!! Denk dat je met een Fendt sneller een sleutel nodig hebt, maar weet niet hoe goed of de cvt van Valtra ook zo degelijk zijn, als de DPS...
De vorige generaties hebben zich bewezen. Maar de huidige? Koffiedik kijken dus!
3000 uur? Waarschijnlijk kun je dan gewoon niet overweg met de cvt.
Want de vario's gaan alleen maar stuk door hoge piekdruk, en daar heeft de chauffeur invloed op. Niet de variohendel terug halen bij afremmen zodat de motor in toeren oploopt. Landwerk in groep 1, zijn allemaal dingen die zo 100bar schelen.
Als je er normaal mee om gaat moet je de 8000-9000uur halen, iemand die er mee kan lezen en schrijven haalt de 12.000 wel. Cursusje kan al gauw uit denk ik.
Dat is wel grappig om dat af te lezen, je hebt er zo 400 bar voor staan. Ben nu aan het 818'en
Elke motor met commenrail is te chippen.
Ach hij heeft het in ieder geval wél geprobeerd.
haha ik ook! herman michiels! om de 5000h alst ni vroeger is! ik zou voor en hand geschakelde valtra gaan! sterk en betrouw baar! moet het een CVT zijn dan zou ik eerder fendt overwege vanwegen de goede joystick die er bij valtra dan weer niet te vinden is! vindt het ook niet doordacht van valtra hun armleuning van de CVT
Bij veel wegtransport zou ik voor de luxe van Fendt gaan, dit hangt echter ook af van de mee te trekken lading. Bij zware ladingen, waar hij zijn volle pk's nodig heeft zou ik persoonlijk niet voor Fendt kiezen. De variobak is fijn en comfortabel maar te gevoelig hiervoor. Het zou niet de eerste variobak zijn die sneuvelt hierdoor...
Met valtra heb ik geen ervaring, het schijnen degelijke trekkers te zijn...
Ben jij toevallig Thae? Waarom dan geen case meer? Duurder? Bevalt niet?
Je rijdt toch ook al Valtra?
Betreffende de Keuze voor he merk, mijn persoonlijke Mening is het bij FEndt inmiddels aardig over het Paard getilt, hoor rijders klagen dat onderdelen schreeuwend duur zijn, en dan is een hogge restwaarde leuk maar als je dat er eerst al aan onderdelen en onderhoud in hebt gestopt... Daarnaast is naar mijn mening het hok wat klein, alleen wel heel mooi en ergonomisch afgewerkt.
Valtra is degelijk echter vind ik die kwa interrieur nog lang neit zo ergonomisch met een enorme rij knoppen. ik mis overzicht, misschien ook wel doordat ik er weingi ervaring mee heb.
Verder vind ik het jammer en merk dat in mijn dagelijkse werk meer en meer, dat klanten de relatie met de dealer steeds minder belangrijk vinden. blijkbaar is een dealer die voor je klaar staat als het moet niet zo belangrijk meer?!
Daarom kwam er bij ons 4 jaar terug een case op de dam. Na dat de vertegenwoordiger ons duidelijk heeft gemaakt dat wij een enorm verkeerde keuze hebben gemaakt hebben wij er nooit meer wat van gehoord trouwens.
Tegenwoordig rijden wij dan ook niet meer naar Lutjegast, maar naar Oudehorne voor onze onderdelen. stukken vriendelijk volk aldaar. Want ja, het bloed kruipt toch waar het niet gaan kan.
En dan kan er dus ook niet onkundig mee gereden worden.
En het maakt niet uit wat voor merk je rijdt, maar als je er onkundig mee rijdt gaat alles stuk, of het nu een Fendt of een Valtra of een Zetor is.
En het onkundig gebruik komt vaak voor omdat men helemaal geen benul heeft wat er in een bak gebeurt, vooral niet bij een variobak, mensen rijden wel maar weten niet wat er gebeurt als je harder of zachter, of bijv afremt op de transmissie, en daar kan ik me nog wel eens aan ergeren, lopen mensen wel te blaten dat ze bijv gek zijn van een merk, maar geeneens weten wat voor techniek hun merk huisvest
zie die hark net. persoonlijk snap ik dat voordeel van dat hydro aangedreven niet zo en heeft een aantal enorme voorstanders maar ook enorm wat klanten al afgekickt
Kuperus? Daar kwam onze Kuhn Hark nog vandaan, voor onderdelen Staat de heletijd voor 500 te koop ga je bellen, prijs staat vast. Worden we na belangstelling toch terug gebeld. Voor 250 euro was ie van ons
haha, zulke gekkigheid heb ik er nog niet meegemaakt.
Ook een Valtra is betrouwbaar! Die aantallen hebben een reden maar hebben niks met bijv betrouwbaarheid van een Valmet/Valtra te maken...
valtra is een heel goed meekomende concurrent, en worden de laatste jaren tog aardig verkocht. ik zie er steeds meer komen.
en valtras zijn ook gewoon betrouwbaar, zijn zowat alle merken wel
20.000 uur zie ik bij valtra en fendt eerder gebeuren dan bij andere merken.
Laurens, een Valmet of Valtra maakt kans om nu nog aan de 20000 te komen, zonder ook maar te hoeven sleutelen. Van een Fendt weet ik t tegendeel alleen nog maar. Nu kqn ik niet over de Direct oordelen, is nog te nieuw... Vrijwel geen nieuwe trekker redt t zonder sleutelwn, oudere zijn er maar een paar die t kunnen.
Ik vind het begrip iets te ruim.
Ik doel op een complete revisie van een of meer componenenten
bij CaseIH kun je ze nog bijvullen, van de zomer wou ie niet starten, bijgevult en nu start die Cummins zelfs nog met -15
Serieus: de Fendt! veel mooiere trekker
Dat is inderdaad lachen,want die bestaat helemaal niet.
daarmee dat de vader van me lief ook 2 van die versusen koopt omdat de zonen ni voor CVT int algemeen zijn! bij john deer autopower bv. heeft niet eens een rijpedaal had ik gemerkt toen ik er mee reed, en iedereen remt dus af op da pookske en neit op de remmen ( dus op de versnellingsbak ) waardoor die hydraulisce pomp zonder olie komt te zitten en dat is een van de redenen waardoor er al zoveel autopowers vervangen zijn.
Ik vroeg hem waar de Fendt trekkers waren, die waren allemaal ingeruild voor nieuwe 3 Case Puma, 2 Case Magnums en 3 Claas 850 ers.
Ik vroeg hem waarom de Fendts weg, hij gaf aan allemaal vario problemen, er waren trekkers bij die maar 5000 uren hadden gelopen waar de 2e vario bak al in zat, hij was het goed zat met zo'n dure trekkers met die kwaliteit.
Dat zijn verhalen zeg
geluk kun je er niet bijkopen. elk merk heeft wel eens wat.
Misschien veel vreemd personeel in drukke tijden die met hun onervarenheid de hele vario naar de klote hebben geholpen?