WELKE

Ben met een nieuwe trekker bezig
verschillende offertes
zit te denken aan een Valtra N163 of een Fendt 415
prijs verschil is er eigenlijk niet
de Valtra heeft een 15 pk meer bij transport
brand maar los

Deel dit topic

Reacties

dave 7810
Hmm lastig, Fendt is gezien je inruilwaarde goed, maar een Valtra is ook erg betrouwbaar en zeer degelijk. Ik zelf zou toch voor een valtra gaan denk ik!
Wilting NH
Doe mij toch maar de fendt
tractorenfan
Ik zou voor de Fendt 415 gaan, voor transport ga je veel geniet hebben van de vario.
fordmajor
Valtra!!
fendt716driver
Ik zou zelf ook voor de fendt gaan. bij veel transport rij je met een fendt veel zuiniger omdat je maar 1700 motortoeren nodig bent voor topsnelheid. en de fendt is een vario.
Valtra-Fordpower
@tractorenfan
@fendt716driver
De N163 heeft ook een CVT transmissie.

Valtra heeft ook een hoge inruilwaarde.

Gezien je naam heb je een Valtra M in knik uitvoering of gehad? Dan lijkt mij de keuze duidelijk 😛
xm 150
De Valtra is ook een vario
En heeft een 4groepen voor de vario
geeft een beter rendement volgens Valtra
woutkuiphuis
Ik denk dat je ze gewoon allebei een keer op demo moet nemen 😉 kom je er vanzelf wel uit welke het fijnste rijd/werkt.
ford8630power
Ik zou voor de Fendt gaan, die heeft zich al een stuk langer bewezen. Plus in mijn ogen een fijnere bediening.
maartendankers
Je moet je ten eerste niet blind staren op dat verbruik.. welke trekker heeft het hoogste koppel, meeste hefkracht etc. Daar heb je uiteindelijk meer aan..
Valtra-Fordpower
@ford8630power

U heeft ook gewerkt op een Direct?
weurding
Valtra is een stoere trekker en technisch denk ik net zo goed maar de jaren hebben wel bewezen dat je met fendt qua restwaarde beter zit 😉 maar aan jezelf de keuze, dealer is ook niet geheel onbelangrijk, er zijn er die kunnen mij nog niet een voor niks op de dam zetten
ford8630power
@Valtra-Fordpower

Ik heb nog nooit met een trekker gewerkt die een fijnere bediening dan een Fendt vario heeft.
Een Valtra direct werkt in principe altijd zoals een vario die altijd op de TMS staat, en daar heb ik een hekel aan. Dus ik weet al dat mij dat niet zou bevallen, bij fendt het je meer keuzemogelijkheden.
Maar ik zou gewoon adviseren om zo'n ding op proef te nemen, kan hij het zelf uitvinden, hier roept iedereen net zoals ik ook maar wat.
newholland6640
Vario lijkt mij. fijner op de weg. en de vario!
Valtra-Fordpower
@weurding

Valtra heeft een net zo goede inruilwaarde als Fendt. Sterker nog, in sommige gevallen is de Valtra zelfs duurder 😛

Dinand, je hebt de gegevens uit Folders geput? 😛
weurding
@Valtra-Fordpower kan zijn bij de vario's, maar de 6550 etc blijven toch achter bij fendt uit die tijd
johanl
Fendt is geliefder denk ik en blijft best wat waard ik heb eigenlijk geen verstand van valtra dus... ik zou voor fendt gaan .
claasenfendtfan
Klopt wel wat dinand zegt, heb er een keer demo mee gereden. Voor transport gaat het nog, maar dat verstopte schuifjeis in het land 3x niks. Als de dan hobbelig land hebt kun je niks. Zelfde idee als AP, alleen geen nUweurige bediening. Zit er wel kopakkermanagment met opname functie op? Dat is goud waard 😄
tractorquintentje
Wat voor werk wil je ermee gaan doen? dat bepaald ook een groot deel? Wat moet erachter komen?
Boerenjongen16
Tussen kwaliteit, zit er eigenlijk vrij weinig verschil in. Rij eigenschappen ook niet bar veel, als zou ik dan wel voor Fendt gaan.

Het is net voor de inruilwaarde, dan kan je beter voor Fendt kiezen...

@johanl Kom je ook nog ff schaatsen bij ons achter?
valmet6400power
Valtra, het merk heeft qua reputatie een achterstand maar is ondertussen niet veel onder aan het doen t.o.v de bestaande grote merken..
Pauls
Valtra, heeft de sterke Sisu motor aan boord.
Ik vermoed dat deze bij AGCO MF in beauvais frankrijk gebouwd wordt en je veel opties kan kiezen die zowel bij fendt als bij MF aanwezig zijn, zoals dyna 4 of 6, kopakker management..., Maar ik mij vergissen.
Je moet best kijken waar je de trekker meest voor gaat gebruiken, akkerbouw, wegtransport,
Deere Hunter
Ik zou ze allebij ff op demo nemen kun je gelijk zien welke bij jou/jullie past en of hij aan jullie eisen voldoet
boerekebart
Ik zou het beter aan jezelf overlaten want de ene zegt valtra en de andere fendt. ze willen alleen maar hun eigen merk voorttrekken hé. als je moest kiezen tussen een NH en een deutz bijvoorbeeld zou ik ook new holland zeggen. daarom zou ik zeggen dat je ze beter even alle 2 op demo neemt en dan zelf beslist welke de beste is! 😄
Husqvarna
Ik heb niks met Fendt of Valtra, maar als er geen prijsverschil is zou ik toch echt de Fendt kopen, die houd z'n waarde wel. Een beetje loonwerker haalt daar wel 15.000 of anders 20.000 mee, zoek maar eens een Valtra met 20.000 uur. Bij Fendt hebben ze gewoon veel meer tijd in de bouw van een trekker gestoken, de Deutz is ook aangepast, en je hebt bijna nooit dieselproblemen vanwege de oliegesmeerde brandstofpomp heb ik gehoord.
Kareltje
Duidelijk Valtra. Moderner design en een goede CVT. Verder is de Sisu motor ontzettend sterk. De enigste reden waarvoor je Fendt zou moeten nemen is omdat het een beter imago heeft. But who cares? Dat is alleen voor kanslozen en imbecielen zonder verstand van techniek.
maartendankers
Oohja, en als je claustrofobisch bent zal ik niet voor fendt gaan 😃
Fendt Farmer 2E
Ik zou voor de fendt 415 gaan, goede kwaliteit en een vario
Schluterfan
Waar ik op het eerste op let is welk koppel de motor levert. Ik heb heel graag een trekker die lang doortrekt omdat ik het gewoon ben. Verder moet je ook prijs/kwaliteit bekijken en zien wa je voor je geld krijgt. Wat ook heel belangrijk is, is de service die de dealer geeft. Maar het kan even goed zijn dat je dealer zowel Valtra als Fendt verkoopt (als dit mag volgens Agco? Want bvb New Holland dealers mogen geen Case en/of Steyr verkopen, altans hier in Belgie voor zover ik weet). Het is nu eenmaal wat je wilt. Heb je een mooie modern ogende trekker met een kleur naar wens moet je de Valtra nemen.

Als ik nu moest kiezen tussen de Fendt of de Valtra, dan word het de Valtra. Ik vind de cabine op Fendt net wat te krap. Op Agribex heb ik in een Valtra N163 Direct gezeten en die leek mij toch ruimer, altans de eerste indruk. Moest Fendt de 415 uitbrengen zoals ze de 700 serie nu bouwen met de X cabine, dan zou de keuze moeilijker zijn.
fendt-412
@Kareltje

Weet jij toevallig hoe het zit met de bediening van die valtra? Zit er ook kopakkermanagment op met opnamefunctie en nog andere handige functies?

Want daar moet zon compacte sterke trekker het van hebben. Motor of CVT zou ik bij geen een van beiden bang voor zijn. De componenten zijn wel in orde. Maar gaat om de besturing ervan. Want dat kopakkermangement zou ik bij zon moderne trekker niet willen missen als akkerbouwer.

Wat stel je precies in op dat beeldschermpje van valtra?
Want je moet cruisecontrol weer met knoppen instellen. Overal is een appart knopje voor ipv een overzichtelijk menu. Kunt de verhouding instellen tussen snelheid vooruit en achteruit bij omkeer. Maar waarom niet gewoon de exacte snelheid die je wilt bij omkeer?

Zijn van die kleine dingen, die een trekker wel af maken. Dat het allemaal rijden wil geloof ik wel. Voor landwerk lijkt me de rijhendel ook een gemis. Meestal zet je het motortoerental vast, en ga je de snelheid met de joystick regelen, zou ik op hobbelig land niet met een voetpedaal willen doen. Dat stickje van valtra is ronduit waardeloos geplaatst, en heeft ook geen nauwkeurig scrollwieltje zoals JD. Vond ik wel jammer, werd de bediening een stuk completer van. Dat rijden op het voetpedaal wat bij valtra standaard is, heet bij fendt TMS, vind het waardeloos.

400serie heeft zich volgens mij al wel bewezen, zo goed als probleemloze trekker. Zou met een X5 cabine helemaal af zijn. Dan is er niks meer te wensen in mijn ogen. Die bediening is helemaal af.
stannetje96
Spreekt voor zich 😃
inter633733
Doe mij de fendt maar
SJB533
@Husqvarna

Quote:
Een beetje loonwerker haalt daar wel 15.000 of anders 20.000 mee, zoek maar eens een Valtra met 20.000 uur.

Die zijn er zat!! Denk dat je met een Fendt sneller een sleutel nodig hebt, maar weet niet hoe goed of de cvt van Valtra ook zo degelijk zijn, als de DPS...
maartendankers
@Husqvarna

De vorige generaties hebben zich bewezen. Maar de huidige? Koffiedik kijken dus!
Valtra-Fordpower
Wat mij opvalt hierzo is dat er meerdere TF'ers melden dat het een Fendt moet zijn vanwege de kwaliteit en de Vario. Maar als ik nou zeg dat Valtra precies hetzelfde heeft!?
jehan
Zo kun je weer zien aan de reacties dat er veel loze kreten geroepen worden ..de ene zegd ik denk de andere roept naar mijn idee ..allemaal reacties waar je niets aan hebt ..wat ik welgoeie reacties vindt zijn die van neem ze beide een poosje als demo en laat je eerst goed uitgelegd worden hoe het kopakkermanegement enzo werkt ..ik wens je veel succes met je keuze ..laat het maar horen wat het geworden is.. (ik als valtra fan zou toch voor de valtra gaan)
obelix
@ford8630powerWat heeft Fendt bewezen,hier ben ik de fendts al weer kwijt, ieder 3000 uur een nieuwe variobak van 10 duizenden euro's, dus ieder 2 jaar een nieuwe bak, en dan maar praten over restwaarde, je doet er geld bij, NOOIT een Fendt meer.
SJB533
@obelix

3000 uur? Waarschijnlijk kun je dan gewoon niet overweg met de cvt.
ford8630power
Als je er niet mee om kunt gaan moet je ook geen vario kopen.
fendt-412
Binnen de 3000uur is garantie. Mits het geen schade is door een onkundige chauffeur.
Want de vario's gaan alleen maar stuk door hoge piekdruk, en daar heeft de chauffeur invloed op. Niet de variohendel terug halen bij afremmen zodat de motor in toeren oploopt. Landwerk in groep 1, zijn allemaal dingen die zo 100bar schelen.

Als je er normaal mee om gaat moet je de 8000-9000uur halen, iemand die er mee kan lezen en schrijven haalt de 12.000 wel. Cursusje kan al gauw uit denk ik.
ford8630power
@fendt-412

Dat is wel grappig om dat af te lezen, je hebt er zo 400 bar voor staan. Ben nu aan het 818'en 😉
Snaky Bill
Ik kocht een Ford emissie control eenvoudig buiten werking ken zetten ,door een ander motor chip erin tezetten in computer ,is dan goed koop rijden , ken bij de andere merken niet ,
ford8630power
@Snaky Bill

Elke motor met commenrail is te chippen.
jehan
@obelix ik ben benieuwd hoeveel reacties jij daar op krijgt met je uitspraak nooit een fendt meer
tractorquintentje
Ik heb al verhalen gehoord/gezien die precies overeenstemmen met wat @obelix zegt...
valmet6400power
@jehan

Ach hij heeft het in ieder geval wél geprobeerd.
jeroen13
@tractorquintentje

haha ik ook! herman michiels! om de 5000h alst ni vroeger is! ik zou voor en hand geschakelde valtra gaan! sterk en betrouw baar! moet het een CVT zijn dan zou ik eerder fendt overwege vanwegen de goede joystick die er bij valtra dan weer niet te vinden is! vindt het ook niet doordacht van valtra hun armleuning van de CVT
tractorquintentje
Persoonlijke mening:
Bij veel wegtransport zou ik voor de luxe van Fendt gaan, dit hangt echter ook af van de mee te trekken lading. Bij zware ladingen, waar hij zijn volle pk's nodig heeft zou ik persoonlijk niet voor Fendt kiezen. De variobak is fijn en comfortabel maar te gevoelig hiervoor. Het zou niet de eerste variobak zijn die sneuvelt hierdoor...
Met valtra heb ik geen ervaring, het schijnen degelijke trekkers te zijn...
guus hiddink
Ik denk dat ze weinig verschillen qua comfort in de trekkers zitten je moet gewoon of ze allebei op demo hebben of bij iemand gaan kijken die een 415 of een 163 heeft
dx11
@xm 150

Ben jij toevallig Thae? Waarom dan geen case meer? Duurder? Bevalt niet?

Je rijdt toch ook al Valtra?
fendt716driver
@ valtra-fordpower, oke ik zit totaal niet in de valtra's dus daar had ik geen idee van 😉
Kamps
@PaulsIk zou als ik jou was een studie trekkers doen want een dyna 4 of een dyna 6 in een Fendt? Dat is nieuw en een stap terug, en dat komt van Gima waaar ook Claas achterbruggen door laat produceren, SISU is alleen een motoren fabrikant, onderdeel van Agco en gebruikt in zowel enkele MF's als in VALTRA. en die motor word niet in dezelfde fabrike gemaakt als waar de MF trekker word geassembleerd.

Betreffende de Keuze voor he merk, mijn persoonlijke Mening is het bij FEndt inmiddels aardig over het Paard getilt, hoor rijders klagen dat onderdelen schreeuwend duur zijn, en dan is een hogge restwaarde leuk maar als je dat er eerst al aan onderdelen en onderhoud in hebt gestopt... Daarnaast is naar mijn mening het hok wat klein, alleen wel heel mooi en ergonomisch afgewerkt.
Valtra is degelijk echter vind ik die kwa interrieur nog lang neit zo ergonomisch met een enorme rij knoppen. ik mis overzicht, misschien ook wel doordat ik er weingi ervaring mee heb.

Verder vind ik het jammer en merk dat in mijn dagelijkse werk meer en meer, dat klanten de relatie met de dealer steeds minder belangrijk vinden. blijkbaar is een dealer die voor je klaar staat als het moet niet zo belangrijk meer?!
weurding
@Kamps exact om die reden rijden wij geen deutz-fahr meer , vindt een goede relatie met een dealer nog wel belangrijk
Kamps
@weurdingonderhoud jij de relatie met dealers ook via internet? Want dan kan die kleur van die hooibouw nog eens veranderen
weurding
@Kamps hoe bedoel je dat andrè? heb voor eigen gebruik weinig via het net of ver weg gehaald,eigenlijk alles binnen een straal van 15 km
Kamps
Ik bedoel het contact via hierzo;)
vanlint8
Ook belangrijk is om te kijken wat voor dealer het is. zit die dichtbij jou in de buurt? of moet je eerst eind rijden. en hoe zit het met de service, heeft de dealer goede noodservice en veel onderdelen op voorraad etc.
weurding
@Kampsmocht ik een andere hark overwegen staat claas wel in de lijst, alleen de schudder niet, die kuhn hydrohark gezien op mp?
dx11
@weurding

Daarom kwam er bij ons 4 jaar terug een case op de dam. Na dat de vertegenwoordiger ons duidelijk heeft gemaakt dat wij een enorm verkeerde keuze hebben gemaakt hebben wij er nooit meer wat van gehoord trouwens.

Tegenwoordig rijden wij dan ook niet meer naar Lutjegast, maar naar Oudehorne voor onze onderdelen. stukken vriendelijk volk aldaar. Want ja, het bloed kruipt toch waar het niet gaan kan.
RobDeutz104
Het aparte bij Fendt vindt ik altijd, dan wordt er gezegd dat iedereen mee kan rijden, en later hoor je dat er dan onkundig mee gereden wordt, naar mijn mening komt dat omdat men dan op handbediening rijdt, als je bijv in de automaat stand rijdt, regelt de trekker hetzelf, en kan je dus ook niet op de transmissie afremmen, dus wat de transmissie ten goede komt.
En dan kan er dus ook niet onkundig mee gereden worden.
En het maakt niet uit wat voor merk je rijdt, maar als je er onkundig mee rijdt gaat alles stuk, of het nu een Fendt of een Valtra of een Zetor is.
En het onkundig gebruik komt vaak voor omdat men helemaal geen benul heeft wat er in een bak gebeurt, vooral niet bij een variobak, mensen rijden wel maar weten niet wat er gebeurt als je harder of zachter, of bijv afremt op de transmissie, en daar kan ik me nog wel eens aan ergeren, lopen mensen wel te blaten dat ze bijv gek zijn van een merk, maar geeneens weten wat voor techniek hun merk huisvest
Kamps
@weurding
zie die hark net. persoonlijk snap ik dat voordeel van dat hydro aangedreven niet zo en heeft een aantal enorme voorstanders maar ook enorm wat klanten al afgekickt
Valtra-Fordpower
@dx11

Quote:
Oudehorne

Kuperus? 😛 Daar kwam onze Kuhn Hark nog vandaan, voor onderdelen 😛 Staat de heletijd voor 500 te koop ga je bellen, prijs staat vast. Worden we na belangstelling toch terug gebeld. Voor 250 euro was ie van ons 😛
dx11
@Valtra-Fordpower

haha, zulke gekkigheid heb ik er nog niet meegemaakt.
Hans fendt 939
Gwoon fendt kopen is betrouwbaar en je ziet niet voot niets meer fendt dan valtra!!
SJB533
@Hans fendt 939

Ook een Valtra is betrouwbaar! Die aantallen hebben een reden maar hebben niks met bijv betrouwbaarheid van een Valmet/Valtra te maken...
VolvoBm 2654
Ik zou ook voor de valtra gaan , betrouwbaar en fijne vario, ruime cabine als je het met een fendt vergelijkt.
stannetje96
@Hans fendt 939

Quote:
gwoon fendt kopen is betrouwbaar en je ziet niet voot niets meer fendt dan valtra!!

valtra is een heel goed meekomende concurrent, en worden de laatste jaren tog aardig verkocht. ik zie er steeds meer komen.
en valtras zijn ook gewoon betrouwbaar, zijn zowat alle merken wel
ljdekker
@Husqvarna

20.000 uur zie ik bij valtra en fendt eerder gebeuren dan bij andere merken.
ljdekker
En fendt of valtra, moeilijke keuze. Wie betaalt bepaalt en een trekker heb je niet voor het inruilen. Een gebruikte valtra is 2e hands ook duur en bij inruil willen ze er niks voor geven, is bij fendt niet veel anders.
SJB533
@ljdekker

Laurens, een Valmet of Valtra maakt kans om nu nog aan de 20000 te komen, zonder ook maar te hoeven sleutelen. Van een Fendt weet ik t tegendeel alleen nog maar. Nu kqn ik niet over de Direct oordelen, is nog te nieuw... Vrijwel geen nieuwe trekker redt t zonder sleutelwn, oudere zijn er maar een paar die t kunnen.
Valtra-Fordpower
Overigens, wat wordt er verstaan dat ie geen sleutel heeft aangeraakt? 20.000 uur lijkt mij wat veel zonder de kleppen te stellen, die volgens het boekje om de 2000 moeten 😛
Ik vind het begrip iets te ruim.
ljdekker
Ja met hangen en wurgen kun je alles wel naar de 20.000 uur laten gaan. Maar zoek maar is op de gebruikte trekkermarkt, trekkers met meer dan 15.000 uur zie je niet bij vele merken. Ik doel op 15 omdat er boven de 20 gewoon weinig zijn.
ford8630power
Inderdaad, de sleutel is er ALTIJD wel een keer aan geweest in die 20.000 uur 😃
deerecase
Heb je al eens jd overwogen?
SJB533
@Valtra-Fordpower

Ik doel op een complete revisie van een of meer componenenten 😄
Valtra-Fordpower
Dus een pakking, Accu, Startmotor vallen onder de noemer slijtdelen? 😛
SJB533
Goede vraag 😃 Accu sowieso...
Husqvarna
@SJB533
bij CaseIH kun je ze nog bijvullen, van de zomer wou ie niet starten, bijgevult en nu start die Cummins zelfs nog met -15
Hurli356
@ford8630power idd, denk alleen al aan de CONTACTsleutel.. 😃
jordi 1455
Het beste voor transport is een unimog maar voor landbouwgebruik worden ze niet echt meer voor gemaakt.
franky1938
Niet zo moeilijk doen, gewoon een JD 6250R. ( ha-ha )
Serieus: de Fendt! veel mooiere trekker
Kareltje
@franky1938

Quote:
JD 6250R

Dat is inderdaad lachen,want die bestaat helemaal niet.
jeroen13
@RobDeutz104

daarmee dat de vader van me lief ook 2 van die versusen koopt omdat de zonen ni voor CVT int algemeen zijn! bij john deer autopower bv. heeft niet eens een rijpedaal had ik gemerkt toen ik er mee reed, en iedereen remt dus af op da pookske en neit op de remmen ( dus op de versnellingsbak ) waardoor die hydraulisce pomp zonder olie komt te zitten en dat is een van de redenen waardoor er al zoveel autopowers vervangen zijn.
obelix
@SJB533Was vandaag bij een aardappelboer met 1000 ha in Duitsland en die had voor 3 jaar terug 8 Fendts van de 824 tot de 936 serie.
Ik vroeg hem waar de Fendt trekkers waren, die waren allemaal ingeruild voor nieuwe 3 Case Puma, 2 Case Magnums en 3 Claas 850 ers.
Ik vroeg hem waarom de Fendts weg, hij gaf aan allemaal vario problemen, er waren trekkers bij die maar 5000 uren hadden gelopen waar de 2e vario bak al in zat, hij was het goed zat met zo'n dure trekkers met die kwaliteit.
RobDeutz104
@obelix

Dat zijn verhalen zeg
MFBOERUHHH
Dealer speelt ook grote rol.
geluk kun je er niet bijkopen. elk merk heeft wel eens wat.
ljdekker
Bij elk merk zijn er wel gebruikers die er slechte ervaringen mee hebben.Het gaat vooral om de dealer en de service.
KHD Deutz-Fahr
@obelix

Quote:
Was vandaag bij een aardappelboer met 1000 ha in Duitsland

Misschien veel vreemd personeel in drukke tijden die met hun onervarenheid de hele vario naar de klote hebben geholpen?

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
88
DEELNEMERS
46
WEERGAVES
7