Even voorstellen: Marfredberg@kpnmail.nl

Hallo ik ben Fred van den Berg en heb al ruim 30 jaar dezelfde jaguar E type serie 1 uit 1964
Heeft nooit roest gehad en verkeerd in zeer goede conditie zowel body als de techniek.
Eigenlijk heb ik maar 1 probleem met de auto. Hoe ik de ontsteking ook afstel hij blijft pingelen als ik fors gas geef of bij weinig toeren plotseling gas geef. Natuurlijk is benzine met octaan 102 beter maar bijna niet te tanken onderweg. Weet iemand een oplossing voor dit probleem?

Deel dit topic

Reacties

+1
cyrus-van-gelder
Wel kom bij Tf Fred!!!
Klein Rot
Staat de ontsteking wel goed afgesteld, werkt de vervroeger wel goed
+6
basia
Ik weet niet wat voor ontsteking hier op zit ; maar bij oudere Fords die ook hardnekkig pingelden ; zetten we de veertjes van de cetrifugaal vervroeger wat strakker (Lipjes iets verbuigen ) en de vacuum vervroeger de uitslag verkleinen (ringetjes tussen bedienings-stangetje .
Dan de onsteking afstellen stationar op enkele graden later dan fabrieks-voorschrift ; meestal was het pingelen dan over (of zo goed als )
+5
Fendt926Driver
@basia ik snap er geen fluit van wat je zegt. (En dat hoeft ook niet)
Maar vindt het prachtig dat je het uitlegt wat een oplossing kan zijn.
+2
basia
@Fendt926Driver

Dank je ; even afwachten of de topic-maker er iets mee kan , ga er van uit dat er mechanische stroomverdeler op zit .
Ik heb wel 43 jaar in een Ford garage gewerkt ; dus heel wat generaties Ford meegemaakt , maar Jaguar ken ik ook niet echt .
+1
Fendt926Driver
@basia ik weet best wel iets van diesels.
Maar benzine dingen daar kan ik echt helemaal niets mee.
Misschien omdat ik vroeger geen brommer had...
Maar motorzaag of motor heggeschaar was ook volkomen abacadabra voor mij.

Daarom super uitleg van jou.
basia
@Fendt926Driver

Diesels bij Ford is mij ook niet onbekend ; van de eerste Transit met een Perkins dieseltje daarna kwam er een York diesel in (drama dingen ) tot de moderne common rail diesels .
Zo ook andere fords eerst Indenor en VM (Granada ,Scorpio ) en later eigen Ford motoren , tegenwoordig zitten in veel Fords (personen autos dan ) PSA diesels meende ik , maar ben inmiddels al weer 11 jaar uit het vak
Deutz fahr 5206
Dit is geen auto fan

Maar tractor fan

Ga lekker ergens anders heen vragen stellen over auto’s
+5
walker1
@Deutz fahr 5206 Lekker vriendelijk ben jij...
+4
Sojaboontje
@Deutz fahr 5206 Waar maak jij je druk over man?
+7
stijn-de-bock
@Deutz fahr 5206 je zou beter es een foto plaatsen voor je commentaar geeft.,
+9
roscho
Quote Reactie van @Deutz fahr 5206:
Ga lekker ergens anders heen vragen stellen over auto’s

Stel je nou eens voor dat Manfred iemand is die al van alles heeft geprobeerd, maar zijn auto niet goed krijgt. Dan zie ik er geen probleem in dat hij hier een enkele vraag over zijn oldtimer-auto stelt. Er bestaan immers ook oldtimer trekkers met benzinemotoren, daar zou het zelfde probleem kunnen voorkomen. Gezien het antwoord van @basia blijkt dan ook dat hier zeker mensen zitten die goede antwoorden kunnen geven.
Ik vind daarom jouw opmerking wel erg onvriendelijk.
+1
houthandel1056
+2
stijn-de-bock
@houthandel1056 met suiker of slagroom is dat erg lekker.
+1
houthandel1056
@stijn-de-bock slagroom? Haha, nee spek en of kaas
+3
roscho
Quote Reactie van @houthandel1056:
spek en of kaas

Volledig off-topic, maar pannenkoek met plakjes appel (goudrenet) is ook heel lekker.
+1
Hannesman
@roscho boh, ik ga dat eens proberen 👍
+4
stijn-de-bock
@roscho es afdwalen moet kunnen toch,deden we op de schoolbanken ook.😅
+2
roscho
Dag Fred,
Ik zie dat je je mailadres gebruikt als gebruikersnaam. Dat is niet handig, als je je mailadres openbaar neerzet, kun je een hoop spam in je mailbox verwachten.
Als je dat wilt veranderen, kun je het best even contact opnemen met een admin, bijv. @SJB533. Dat kan door op zijn naam te klikken. Je komt dan in zijn profiel en daar kun je hem een persoonlijk bericht (PB) sturen.
SJB533
@roscho
Kan ik niks mee, ik snap je en sta er volledig achter
roscho
Quote Reactie van @SJB533:
Kan ik niks mee

Hoe kan een lid zijn gebruikersnaam veranderen? Of zit er niks anders op dan het account te verwijderen en een nieuw aan te maken?
+1
@roscho Volgens mij kan deze niet meer verwijderd worden. Best nu nieuw email adres aanmaken.
Hier is nog al eens de vraag gesteld hoe deze kan verwijderd worden.
+1
roscho
Quote Reactie van @Fendt 106 S Christoph:
nu nieuw email adres aanmaken

Dat betekent dat je al je bekenden op de hoogte moet stellen van je adreswijziging. Een betere oplossing lijkt me om hier een nieuw account aan te maken. Het genoemde adres zakt vanzelf naar de achtergrond. Overigens lijkt het niet mogelijk om een oud account te verwijderen, jezelf dus af te melden voor TF. Kennelijk gaat @Tinus ervan uit dat iemand die hier lid wordt, nooit mee weg wil..... Da's ook een manier om steeds meer leden te krijgen. 🤔
+2
SJB533
@roscho
Wat Christoph zegt: kan niks wijzigen noch verwijderen. Ik zou het toejuichen, als Tinus de mogelijkheid gaat inbouwen, om dit wel te doen. (En dan misschien ook maar accounts samenvoegen)
+1
Hannesman
Kan ook zijn dat je een "te hete" bougie gebruikt, daar kan ook pingelen mee optreden. (Is een code op de bougie, kan je googlen welke je hebt) (bijv NGK bougies is een B5 een "warme" bougie, en een B10 een "koude" bougie) Voor benzine kan je ook gewoon een flesje octaan booster toevoegen (halve tank tanken, flesje booster er in en aftanken voor mengen)
basia
Veel koolaanslag in de verbrandingsruimte kan ook (mede) oorzaak zijn , hier zijn geloof ik ook wel middeltjes voor om door de benzine te doen ,om dit (hopelijk ) op te lossen .

Een flesje octaan booster zoals @Hannesman schrijft lijkt me ook iets om in eerste instantie te proberen
@roscho je kan natuurlijk ook een goede anti-spam installeren en het zal misschien ook allemaal niet zo erg zijn als nu gedacht.
En wie heeft er niet meer dan 1 email adres?
Maar goed, dit is allemaal off-topic.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
28
DEELNEMERS
13
WEERGAVES
0