Ik heb een tm115 en deze springt heel hard op de vooras, wat kan ik hieraan doen?
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Hebben de trefwoorden tm115 en vooras geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Anders een stikstofbol monteren tussen de cillinders van de fronthef.En dan een gewichtblok in de fronthef pakken en een beetje vrijeslag geven van de cillinders zodat deze de schokken opvangen. De fronthef zal dan wat veren.
Doet hij het alleen op bepaalde hobbelwegen, dan is de trekker kennelijk gevoelig voor het ritme bij een bepaalde snelheid bij een bepaalde belasting. Oplossing is daar langzamer rijden, of hardere banden monteren.
Ik heb vroeger wel eens op een Valmet 8150 gereden met zachte Michelins M108 erop. Op bepaalde wegen kwam er een ritme, waarbij de trekker met beide voorwielen van de grond sprong, gewoon met een maiswagen erachter. Op mooie gladde wegen kon je toch gerust topsnelheid rijden (bijna 50). Net of de banden de hobbels opspaarden en dan plotseling in het ritme gingen hobbelen.
Je leert zo snel waar de rotstukken in de weg zitten en je mindert al ruim van tevoren snelheid. De kunst van trekkerrijden is niet alleen maar planken, maar ook weten wat de trekker doet in bepaalde omstandigheden.
Zit er hoogteslag in de velgen en/of banden?
Is er al gemeten aan de trekker?