International 423 - Lekken koppelingshuis na lang onbelast rijden

Hey,

Ik heb een ihc 423. Ik heb nu al een hele poos het probleem als de tractor een lange tijd onbelast gebruikt word dat er na een nachtje een klein plasje onder de trekker ligt op het punt waar je de trekker splitst. Als de trekker volop aan z’n vermogen is gekomen heeft hij dit niet. Heb dit nu 4x uitgeprobeerd en dat maakt het verschil…. Krukas keerring is er al nieuw ingekomen en heb hem daarna ook nog een keer gesplitst om te kijken maar die is kurkdroog. Dop bij de nokkenas is ook droog. Carterpakking is ook al een keer vervangen, het komt niet langs boven want alles is keurig droog. Waar kan dit anders vandaan komen? Ik heb al een keer die 2 lange bouten eruit gedraaid die vanuit onder door de carterpan geschroefd zitten en die lijken wel wat nat…. Maar hoe die olie daar kan komen??

Als iemand een suggestie heeft want ik ben ten einde raad,….

Groetjes

Deel dit topic

Inter644fan

Reacties

Inter644fan
Niemand enig idee wat hier de oorzaak van kan zijn?…. Dit is gekomen nadat ik de motor los gehad heb. Daarvoor deed ie dit niet. Vandaar dat ik weet dat het niet hoort bij het vele onbelast lopen…
stevenb
Zit er geen keering/pakking bij de bak, laatst Bij een ford hetzelfde gehad, vol belast wordt alles warmer daardoor zet een keering vaak wat meer uit
Inter644fan
@stevenb hoe kan ik zien of dit versnellingsbak olie is?
stevenb
@Inter644fan dan is de olie blank van kleur
Wybren de vries
@Inter644fan en ruikt heel erg sterk van geur niet naar gewone olie
Bert353
@Wybren de vries bij eengewone auto wel, ja, maar er zijn ook trekkers waar 15-40 stou of zo genomen word, dat ruikt niet zo als W80-90...
Corne S
Volgens mij zit er een dekseltje aan de onderkant van het koppelingshuis. Wellicht dat je daar even door kunt kijken. Zit er ingehaakt
Inter644fan
@Corne S de olie is pikzwart en ruikt naar niks…. Heb er vanaf de onderkant ingekeken en daar zie ik de koppeling. Dat is verders allemaal keurig droog.
+1
Rondeutz06
Mijn deutz dx4.11 heeft dat ook, dat schijnt te maken te hebben met de ontluchting van de bak. Deze zat vanuit de fabriek op de verkeerde plek (er schijnt een werveling onder te ontstaan) met het verplaatsen van de ontluchting moet het over zijn. Hij zat eerst bij het differentieel nu meer richting het wiel op de trompet
+1
stephan-inter
Lekt er geen olie van het kleppen deksel of wat anders naar beneden?
+1
Inter644fan
@stephan-inter nee hij is echt volledig droog aan de achterkant.
+1
Steyr.frl
Mischien de kleine driehoekige rubbertjes bij de carterpakking?
Inter644fan
@Steyr.frl die heb ik wel gezien inderdaad. Wat doen die precies?
Yanmarthomas
Ik heb bij mijn 533 ook een lekkage gehad uit het koppelingshuis, alles wat verders droog ook het vliegwiel maar er lagen wel altijd 5 druppeltjes olie onder de trekker, bij mij waren 1 van die rubber blokjes los gekomen 2 nieuwe erin gezet en hij was weer dicht,
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 423 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!