International 353 - Wordt zonder belasting warm
Onlangs heb ik de 353 geopereerd. Koelvloeistof spoot tegen het dak toen je de dop loshaalde.
Kop na laten kijken, verstuiverbus (waar verstuiver ingeschoven wordt) lek.
Cilinderkop is gevlakt en afgeperst.
Radiateur netjes uitgespoeld. Blok ook met soda water gespoeld (+- 15 minuten gelopen zonder radiateur). Nieuwe thermostaat ging netjes open bij 80 graden.
Nu 3/4 kwartier half gas gedraaid zonder belasting. Temperatuur liep op tot 90 graden. Boven in bak van radiateur werd hij warm. Net er onder totaal niet.
V-snaar losgegooid en aan de ventilator gedraaid. Totaal niet het idee dat ik wat voelde aan de waterpomp. Hebben jullie weleens meegemaakt dat een waterpomp niets doet?
Tot nu toe alleen lekkende waterpompen vervangen.
Mvg,
Corné
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de International 353 en hebben de trefwoorden koelvloeistof , temperatuur , waterpomp , thermostaat , belasting , ventilator , vervangen , radiateur , Waterpompen en International 353 geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Reacties
Voorwielen omhoog en nog eens proberen te ontluchten
Als u met draaiende motor de dop van de koeler eraf laat moet je op een gegeven moment zien dat er water gaat stromen als de thermostaat open gaat.
Maar eerst maar eens goed ontluchten. Drukken op de dikste waterslang en radiator vullen als het peil zakt.