Speling op de fuseepennen

Mijn tractor is voor de 2de keer afgekeurd op de autokeuring wegens, volgens hen,nog teveel speling op de fuseepennen, ondanks ik de 4 fuseebussen reeds vervangen heb. Wat staat er me nu te doen om die speling totaal weg te krijgen? Beetje radeloos...
De betrokken persoon op de keuring had er blijkbaar zijn plezier in om me nogmaals doen terug te keren..

Deel dit topic

Reacties

de-wit
Je moet een tractor ook niet naar een autokeuring brengen...🤔
deutzie45
@de-wit waardanwelnaartoe?
Pauls
@deutzie45 in NL is dit anders geregeld volgens mij
+2
Pauls
@de-wit dit is in belgië wel het geval dat mensen die er niks van kennen, mogen oordelen of een old timer trekker al dan niet terug in het verkeer mag. @deutzie45 U spreekt dat u de bussen vervangen hebt, waren de pennen dan ook niet wat ingelopen (kleinere diameter), zodat montage wel heel makkelijk ging, dit moet vaak met vrij veel kracht erin geperst worden, zo is de speling minimaal. Mss dat ook de pennen moeten vervangen worden. Een mogelijkheid is mss de oude bussen als die nog bvb 1mm dik zijn, deze nog tussen de bus en de fuseepen te steken, enkel voor de keuring, maar eigenlijk mag ik dit niet schrijven.
deutzie45
@Pauls het monteren vd fuseepennen ging inderdaad nogal gemakkelijk wat er wss op wijst dat de pennen ook wel degelijk ingelopen zijn. Het zal nu de kwestie zijn om deze pennen nog te vinden..traktor is een Renault type 55 vh bouwjaar 1970.
Jan mf6465
@deutzie45
Oplassen en terug afdraaien als ze niet meer nieuw te vinden zijn.
Ik heb ook al gehoord dat er mensen een gat in de fusee boren en een bout tegen de fuseepen opspannen. Dan zijn ze tevreden op de keuring en je draait de bout erna direct terug los.
Pauls
@deutzie45 Mss kan je bij deze man horen of hij nog aan onderdelen raakt, je weet nooit of hij origioneel nog iets heeft liggen : AGRI-Z Heide, 2, in Retie.
deutzie45
@Pauls al geïnformeerd maar ik woon in Aalst en Retie is nu niet bij de deur..
Pauls
@deutzie45 Als dat een plaats is waar ze aan onderdelen raken voor uw type trekker, vind ik dat nog doenbaar, je moet niet naar frankrijk of dergelijke. @DB780 Het gaar om Renault type 55 zag ik in dit topic tractorfan.nl/topic/288160/
DB780
@Pauls Kan het zijn dat de tractor nu geen kanteken heeft, en men kenteken op deze tractor wil, en dat hij daarom bij rdw aangeboden wordt ter keuring? Ik begrijp niet waarom hij anders gekeurd moet worden.
Pauls
@DB780 Systeem van kenteken werkt anders in belgië tov nederland. (voor landbouwgebruik, geen transportsector en loonwerkers)
In B : al jaren kenteken plicht, kenteken is van eigenaar en niet van trekker, bij verkoop trekker moet de nrplaat ingeleverd worden, de aankoper moet nieuwe plaat aanvragen en opnieuw ter keuring aanbieden. (enkel bij overdracht vader-zoon is geen keuring verplicht en wordt de plaat ook behouden), de karren en anhangwagens voor landbouwgebruik mogen zelfde nrplaat dragen als trekker, niet nodig op werktuigen, zoals ploeg, cultivator...
In Nl : sinds kort kenteken plicht (voor alle op de weg verplaatste constructie's en elke constructie aparte nrplaat. Voorlopig geen keuring dacht ik. Je mag me verbeteren indien nodig.
YaMaGa
Heb je al bij granit gekeken voor nieuwe fuseepennen ? Die hadden ze wel verkrijgbaar voor mijn renault 551 maar waren wel redelijk prijzig..
deutzie45
@YaMaGa ze zeggen dat ze niet verkopen aan particulieren
YaMaGa
@deutzie45 ja dat klopt maar er zal vast wel een dealer bij jou in de buurt zijn van granit. Die zitten hier in ieder geval (meer dan) genoeg.
flat_45
@deutzie45 hallo ik ben ook van Aalst heb een d4006 gerestaureerd en gekeurd zonder problemen
Je mag contact opnemen met mij
deutzie45
@flat_45 graag uw gegevens aub
roscho
Quote Reactie van @deutzie45:
uw gegevens aub

Het is verstandiger om uitwisselen van adres- en telefoongegevens te regelen via een persoonlijk bericht (PB). Dat kan door te klikken op de gebruikersnaam en dan op zijn/haar profielpagina het bericht in te vullen.
De ontvanger van het bericht krijgt via het gekoppelde mailadres bericht dat er een boodschap voor hem/haar is.
Op diezelfde manier krijg jij bericht als er aan antwoord voor je is verstuurd.
Kwaadwillenden zouden met openbaar verzonden gegevens verkeerde dingen kunnen uithalen.
deutzie45
@roscho ok bedankt
DB780
Wat voor tractor heb je dan? Bouwjaar? mechanische of hydrostatische stuur?
deutzie45
deutzie45
@DB780 bouwjaar 1970 met mechanisch stuur
Clayson M80
Misschien moeten de Nederlandse oldtimers over een paar jaar ook gekeurd worden
roscho
Quote Reactie van @Clayson M80:
Nederlandse oldtimers over een paar jaar ook gekeurd

Waar heb je die wijsheid vandaan? Of heb je zelf dat vermoeden?
Clayson M80
@roscho zou zo maar kunnen weer een inkomen voor Rutte
bas101
@Clayson M80 lijkt.mij sterk t aantal oldtimers is minder dan 1% van alle tractoren , totaal verwaarloosbaar aantal in de marge , benzineprijs met 1 vr of tabak prijs met 10ct verhogen is vele malen efficiënter

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Hebben de trefwoorden tractor , keuring , vervangen en speling geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
25
DEELNEMERS
10
WEERGAVES
0