Agrotron start moeilijk en vermogenverlies

De agrotron 106 van thuis hebben we laatst nieuwe opvoerpomp gezet omdat die stil viel tijdens het veldwerk en niet meer wou starten. Nu wil die als die 2 dagen stil heeft gestaan bijna niet starten. Juist of de brandstof terug loopt. (Gaat vlot rond) en na een uur of 2 stilstaan moet die ook al 2 of 3 slagen meer rond gaan voor die aanslaat. Ook heeft die nu boven 1800 toeren ongeveer dat hij zich inhoud. Juist of die minder brandstof krijgt. Ook draait die 100 toeren lager stationair als vroeger. Hebben al vanalles geprobeerd, weer een nieuwe opvoerpomp, leiding uitblazen, nieuw filter. Wat kan dit nog zijn?

Deel dit topic

Reacties

casejxu
Op je brandstofgalary zit aan de cabinezijde een banjobout. Hier in zit een veertje met kogel en daardoor loopt de brandstof retour. Is een optie dat deze stuk is. Hoe oud zijn je brandstof slangen?
deutzke106
@casejxu bak is er onder uit geweest, toen onder aan de bak de flexibele vervangen tot aan de stalen en voor aan de motor juist hetzelfde
casejxu
@deutzke106 dan is dat het punt niet denk ik. Ik zou die banjobout eens wisselen. Is makkelijk te doen en daardoor is druk lager in galary en brandstof loopt weg. Dus opzich verklaarbaar
+1
Welgerap52
Terug slag klep in de zuig slang zetten en je turbodruk membraam testen want als deze stuk is dan heeft de motor bovenin toeren weinig vermogen
Welgerap52
Je kan ook nog de retour slang afknijpen met een lijmklem om te controleren of die dan niet meer inhoud
deutzke106
Deze is vroeger al bijgeschroeft omdat het membraam niet meer goed was. Banjobout ga ik proberen
casejxu
@deutzke106 terugslagklep en membraam moet je los van elkaar zien. @Welgerap52 met stuk membraam gaat meestal stationair toerental omhoog en trekt ie bij elk toerental niet
Welgerap52
@casejxu volgens mij is het met een stuk membraam dat je dat het eerste merkt bovenin toeren @deutzke106 bak eronderuit geweest? zit er nu geen slang klem of geknikt? maar eerst beginnen met banjo en daarna eventueel druk meten op de galerij
casejxu
@Welgerap52 met een spelden prikje zit t nog iets hoger in toeren dat ie inhoud dacht ik. Heb ook wel gezien dat ze dan meer gaan roken. Maar laatst met AT85 had je enkel idee dat er n rem bleef hangen. Verder hoorde of zag je niks anders...
deutzke106
@Welgerap52 nee alles is inorde bij de klemmen en leidingen
deutzke106
@casejxu ik bedoelde dat deze vroeger al is bijgeschroefd omdat het membraam stuk was.
casejxu
@deutzke106 vervangen is dan de enigste optie volgens mij.
deutzke106
@casejxu oke al dat wel gebeurt zijn dan
casejxu
@deutzke106 dus die 2 dingen eerst controleren. Membraam en banjo.
BouwmanH
Originele opvoerpomp? Had ooit eens een imitatie die problemen gaf. Losgeschroefd en toen bleek de overdrukklep er los in te liggen. (is toch de v-snaar aangedreven versie?)
deutzke106
@BouwmanH pomp is van kramp. Is inderdaad v snaar aangedreven
+2
Welgerap52
@deutzke106 een paar maanden terug ook een pomp gewisseld bij een agrotron m ook v-snaar aan gedreven maar net iets anders ,het snelste was kramp ,bij het eerste pompje liep de trekker alleen als je de retour afkneep ,Dus nog een nieuwe besteld toen deed die het goed maar na een paar dagen weer problemen dus toen maar orgineel en vanaf toen gaat het prima
(voor mij geen kramp pompjes meer..)
BouwmanH
@Welgerap52 Even open halen en inspecteren kan dus lonend zijn..
deutzke106
Heb een nieuwe banjobout gezet en als je nu op de weg boven 1700 toeren komt begint die te stotteren. Krijgt dus nog minder diesel🤦‍♂️ Ga dit weekend even nieuwe leidingen van bak naar opvoerpomp en retour leggen voor te proberen en anders denk ik eerder dat een van de pompverstuivers slecht is.
Welgerap52
@deutzke106 je moet een druk meter plaatsen na de opvoerpomp , uit mijn hoofd dacht ik dat er 6 bar op de rail moet staan dat moet eerst op orde zijn voordat je aan de pomp verstuivers gaat denken , inderdaad slangen vervangen en controleren of de zuig vanuit de tank goed open is en eventueel een origineel opvoerpompje ,en ik mag aannemen dat je er het juiste brandstof filter er op hebt (01180597) en niet 01174423
deutzke106
@Welgerap52 ik ga het uitzoeken dit weekend. Jullie horen het wel😅
deutzke106
Het gekke is dat hij onbelast wel gewoon volgas blijft draaien
Welgerap52
@deutzke106 ik denk dat dat kan met een te lage raildruk.
+1
deutzke106
Vandaag een nieuwe aanvoerleiding getrokken tot de opvoerpomp. Ook even de aansluiting van de tank goed doorgeblazen. Nu is het vermogen al terug. Nu hopen dat de brandstof niet meer terug loopt. Als dit wel zo is gaat het waarschijnlijk de aansluiting op de tank zijn. Deze is geschroefd en lijkt iets te zweten.
casejxu
@deutzke106 inpricnipe zal die door dat zweten niet gaan terug lopen. Maar mooi dat het verholpen is. Kon je nog wat zien aan de slang?
+1
deutzke106
@casejxu heb de oude laten liggen ( dit zijn stalen leidingen met stukken flexibel onder de cabine door. Heb de nieuwe (flexibel) langs de oude liggen en deze daaraan vast gemaakt
casejxu
@deutzke106 verstandige keuze!
deutzke106
Probleem is terug😔 als je hem op hoge toeren houdt is er geen probleem, laat je het gas los dan begint die te stotteren en valt die stil. Je krijgt hem pas aan na ontluchten. Brandstoffilter is half leeg dan. Hebben weer een nieuwe opvoerpomp (originele) gezet maar geen effect.
Welgerap52
@deutzke106 raar verhaal ,opvoer pomp zou ik ook zeggen ,maar die is al vervangen ( heb je ook het korte slangentje van filter naar opvoerpomp vervangen? ,of nu persklep op de rail?
deutzke106
@Welgerap52 de slang van opvoerpomp naar filter kan ik wel eens vervangen, is er gisteren af geweest en schoon gemaakt en niets aan te zien
+1
casejxu
@deutzke106 slangen vanaf de tank vervangen? Aanzuigbuis al eens uit de tank gehaald en schoongemaakt?
+1
deutzke106
@casejxu slangen zijn vorige keer vervangen en de bak is eronderuit geweest en helemaal gespoeld. Het rare is dat het vorige keer op hoge toeren was en nu op lage toeren
casejxu
@deutzke106 als het hele brandstof systeem is gecontroleerd/vervangen op regelateur na zou ik die bijna als boosdoener gaan zien. Ook die kunnen verslijten/kapot
+1
deutzke106
@casejxu daar dacht ik gisteren ook al aan, het begon bij onregelmatig draaien stationair. Beetje alsof er 1 cilinder niet meewerkte en een 8 draaiuren laten viel die gewoon uit stationair
Welgerap52
Van een kapotte regelateur komt er geen lucht in het systeem.
casejxu
@Welgerap52 vertel mij wat... maar als je tegen mij vertel dat je alles van a tor z heb vervangen/nagezien kan ik op afstand alleen die de schuld geven😉

net als die boer die belt dat ze trekker niet rijd en hij weet zeker dat hij niet aan de kruip hendel heb gezeten. Tot ik zelf op de stoel ga zetten en de kruiphendel naar beneden druk....
+1
PieterA
@casejxu Voor die kruiphendel van de Agrotron heb ik de dealer ook al 2x gebeld ja🙈
Welgerap52
@casejxu dat is helemaal waar ,wat ik ook nog gehad heb is: dat de boer zegd ik heb pas getankt ,van alles vervangen,blijkt de tankmeter kapot... (ik kijk nu toch maar effe in de tank..)
+1
casejxu
@Welgerap52 je weet wat petertje gilles zegt😜😜 vertrouwen is goed.... controleren is beter
kearl
Misschien zit er wel iets rommel in de leiding waardoor dat balletje niet goed meer afsluit.
mfrijder
Ik verwacht dat er iets in de tank zit wat daar niet thuis hoort, ofwel vuil ofwel bacterieslierten die niet door de leiding willen gaan.
Mede door het stukje van "ik heb de aansluiting van de tank eens goed doorgeblazen" van een jaar geleden.
+1
Welgerap52
@mfrijder ik zou er een Jerry kan naast zetten en daar een slangetje in die naar het filter loopt om te testen
fendt509-power
Haal de opvoerpomp ook eens terug los om te controleren. Heb het zelf ook al meegemaakt. Nieuwe opvoerpomp gemonteerd omdat de oude lekte. Maand later slecht starten en geen vermogen. Na alle leidingen en filters te vervangen zonder succes maar opnieuw de opvoerpomp losgehaald en was het heveltje det bediend wordt door de nokkenas knats afgebroken. Nog nooit eerder meegemaakt maar het kan dus🤷‍♂️ toen maar weer een originele gemonteerd
mfrijder
@fendt509-power deze pomp werk via een V-snaar aandrijving en niet via een hevel op de nokkena.
Tevens even terug lezen van wat er een jaar geleden is geschreven in dit topic, daar staat in dat er vanuit de aanzuigbuis terug is geblazen in de tank, als er vuil in zit is dit nu dus voor even uit de leiding maar komt alsnog weer terug.
@Welgerap52 probeer eerst eens met een jerrycan naast de trekker en kijk wat er verandert, opvoerpomp kan altijd nog.
Fendttrisixfan
Quote Reactie van @fendt509-power:
en was het heveltje det bediend wordt door de nokkenas knats afgebroken

Komt vaker voor hoor
deutzke106
Heb een nieuwe originele opvoerpomp besteld en ga de bak ook nog eens zuiver maken kijken of het dan weg is
+1
deutzke106
Nieuwe originele opvoerpomp gezet en probleem blijkt weg te zijn

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Hebben de trefwoorden starten , start slecht , vroeger , brandstof , toeren , filter , stilstaan , Agrotron en opvoerpomp geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
47
DEELNEMERS
9
WEERGAVES
2.373