Illustratie van:
19

Deutz D6807 - Koppeling Deutz 6807a Synchron

Hoi, Ik heb een Deutz 6807a met Mailleux frontlader op het oog. Staat op marktplaats in Langenboom.
Technisch lijkt de trekker wel goed alleen grijpt de koppeling hoog aan aldus de verkoper. Mijn vraag is of dit wil zeggen dat de platen hoogstwaarschijnlijk versleten zijn of kun je hem misschien nog gewoon afstellen? Zal het (gezien de leeftijd van de trekker) een mechanische bediening zijn en geen hydraulische koppeling?

Alvast bedankt!

Deel dit topic

Reacties

Kan beide zijn, de koppeling kan versleten of bijna op zijn, of het pedaal staat iets anders afgesteld op wens van de vorige eigenaar. Hebben wij ook met onze trekker gedaan, het pedaal zo gezet dat we er naar onze menig fijn mee werken kunnen. Koppeling vervangen is in principe goed zelf te doen als je wat sleutelen kan als dat nodig zou zijn
@goeiedag eem thanks voor je reactie 😃
Kijk uit met een 07c koppeling en een voorlader.
Koppeling wordt bediend met een bowden kabel die nogal zwaar kan (kan) gaan.
Staaldraadjes drukken zich dan in de zijwand met intrappen wat ongemerkt steeds zwaarder gaat.
En als je lang bent (1.90+) kan de stoel niet ver genoeg achteruit (omdat daar de dieseltank zit) voor een goede zithouding.
Bij mij (2m lang) resulteerde dat in forse knie klachten.
@Fendt926Driver oke thanks, ik ben zelf net 1,8m ☺️ En wat is er met de voorlader dan eventueel? Tenminste je zegt 'Kijk uit met een 07c koppeling en een voorlader.'
@McCormick-IHC niets mis met de voorlader.
Maar met voorlader werk koppel je veel.
En bij mij met voeren drukte je de happer in de kuil en hield de koppeling in.
Dan met rechts lader en happer bedienen. En met links schakelen en zolang had je de zware koppeling ook ingetrapt. En met lossen bij de mengwagen ook nog een keer weer
@McCormick-IHC het was toch cabrio die 6807?
Quote Reactie van @sjonnies:
het was toch cabrio die 6807?

Dat veranderd de zaak nogal.
Die heeft geen bowden kabel bediening op de koppeling.
En ook geen tank achter de stoel.
@McCormick-IHC dan kun je mijn verhaal vergeten. Dat is als er een kabine op zit.
Net als in de foto boven jou topic
@Fendt926Driver ah oke, nee idd geen cabine. Is een cabrio idd. Wel bedankt voor je reacties 👍🏻
@McCormick-IHC let wel even op de slang achter de stoel.
Die zit op de vuldop van de hydrauliek olie.
Normaal werkt dat niet of de overloop is dicht gemaakt in het hefdeksel.
Dus zou er mogelijk iets als een extra hydrauliektank aan 1 van de 2 spatborden gezeten kunnen hebben.
Verder niets mis mee maar let er even op en misschien moet jij anders later weer een tankje erop monteren.

En al nagedacht hoe je er een nederlands kenteken op krijgt???
@Fendt926Driver Oke, die slang zal ik nog even naar vragen, bedankt.

Heb laatst al even nagekeken wat je moet doen om er een kenteken op te krijgen wil je er ook de weg mee op. Sowieso voor deze trekker eerst verlichting vervangen, remmen vervangen (want die zijn niet goed), valbeugel plaatsen.
Dan keuringsafspraak maken met RDW.

Info RDW:
Omschrijving Kosten
Identificatie voertuig zwaar €92,00
Inschrijven voertuig in kentekenregister €40,80
Tenaamstellen via RDW €10,75
Voorrijkosten keuren aan huis (binnen straal van 225 km vanuit Zoetermeer) €114,00

Deze Deutz is qua formaat precies wat ik zoek op dit moment. Niet te groot, niet te klein en met frontlader.
Quote Reactie van @McCormick-IHC:
Deze Deutz is qua formaat precies wat ik zoek op dit moment. Niet te groot, niet te klein en met frontlader

Zijn heerlijke trekkers.
Overal is wel wat mee maar bij deze trekkers is het vaak ook nog zelf te repareren.
Dus veel plezier er mee.
@sjonnies ja klopt
@McCormick-IHC ik zou wel kritisch kijken bij deze trekker. Hefdeksel lijkt andere kleur als de rest van de achterbrug. Voor grille is er beetje zelf in gebeunt, en bij gespoten.
Hoeft allemaal niet erg te zijn, maar kijk er wel even kritisch naar.
Wel leuk ding verder!
Je zou ook even op het typeplaatje kunnen kijken of het wel echt een 07 is, en geen 06 met andere kap…
@ronald-deutz-fahr bedankt voor de tips! Grille viel mij ook al op. Hefdeksel en typeplaatje ga ik checken 👍🏻
+3
@McCormick-IHC @ronald-deutz-fahr
Oo het typeplaatje zal waarschijnlijk 6806 staan, niet alle 07's kregen een eigen typenummer.
Alleen de type's die geen 06-voorganger hebben zoals een 7807 bijv. hebben een eigen typeaanduiding op het typeplaatje.
Tussen een 07 cabrio en 06 zit maar heel weinig verschil, o.a. motorkap, gewichtendrager en zware hefstangen.
Dat heeft deze allemaal, dus ik ga ervanuit dat het wel een 07 is af fabriek.
@R Bouwmeesters dat wist ik niet. Weer wat geleerd😁
@McCormick-IHC bekijk de vooras even goed op speling op de fusees, met een voorlader krijgt de vooras meer op zijn kloten op de draaipunten dan anders
@goeiedag eem klopt, ga ik ook doen idd. 👍🏻

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Deutz D6807 en hebben de trefwoorden trekker , hoi , deutz , koppeling , bediening , internet , leeftijd , mechanische , hydraulische en versleten geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!