Schurend geluid motor lamborghini r904

Hallo,
Mijn lamborghini r904 heeft als ik gas gaaf vanaf 1600 rpm een schurend/ schreeuwend geluid uit de motor,
de tractor start goed, op stationair toerental, is niks te horen.
V snaar, koelvin, en dynamo zijn het niet, ook de servopomp is het niet, heb ik allemaal eens afgekoppeld om dat uit te sluiten.
Kleppen zijn gesteld op 0.3 mm
Wat kan dit zijn, krukaslagers? Nokkenaslagers?
Wat kan ik nog proberen op dat uit te sluiten?

Deel dit topic

Reacties

stephan-inter
Doet hij dit ook zonder v snaar?
vanheule
stephan-inter
@vanheule ook met koppelingspedaal in getrapt? Zou ook hydrauliek pomp kunnen zijn? Beetje idee waar het wegkomt? Voorzijde achterzijde motor?
vanheule
@stephan-inter ook met koppeling ingetrapt, en handkoppeling voor pto omhoog, en het is niet echt te zeggen van waar het geluid komt, op iedere plek bij de motor hoor je het even goed
stephan-inter
@vanheule is het mogelijk om de hydrauliek pomp er even van af te nemen?
vanheule
@stephan-inter ook al geprobeerd, zonder resultaat ...
vanheule
Ik heb eigenlijk alles die rechtstreeks op de motor aangedreven word al eens afgekoppeld behalve de versnellingsbak natuurlijk, dus kan het echt alleen maar in de motor zelf zijn ....
+1
stephan-inter
@vanheule heb je de motor olie er al eens afgelaten? Vang dit eens op en filter het door een koffie filter. Als je ijzerslijpsel ziet ben ik er bang voor
vanheule
@stephan-inter goeie tip, en als ik geen ijzerslijpsel zie, kan/mag ik er dan gewoon zo mee verder rijden?
vanheule
Heb nu de olie afgelaten, en een paar lager kappen afgedaan, geen slijpsel, en geen abnormale slijtage aan de krukaslagers...
Wat kan nu nog het probleem zijn, ben ten einde raad
Huuuuub
Distributietandwielen zou nog kunnen.
vanheule
@Huuuuub wat kan daar mis mee zijn?
Ik had het deksel van de distributie er eens afgedaan, en zag wel dat er markeringen op gezet zijn, dus aan de dstributie is wel al aan gewerkt,...
joop-same
@vanheule Kun je het geluid nog beter omschrijven, of vergelijk het bv. met een slippende koppeling.
joop-same
@vanheule De koppen er af of één kop eraf halen en kijken of de zuiger/veren strepen of iets dergelijks te zien zijn.
Ik ben zeer benieuwd wat of het geluid is.
vanheule
@joop-same de koppen er net afgegaald, zien de cilinderwanden zien er gewoon nog gloednieuw uit...
vanheule
@joop-same
Enige die nu nog overblijft is de distributie.
kan het aan de distributietandwielen liggen?
En waar moet ik dan op letten.
+1
joop-same
@vanheule Is de axiale speling niet te groot zodat je krukas tegen het blok komt, maakt het nog uit als je de koppeling indrukt ??
En er is ook niet iets van het koppeling huis afgehaald, en de bouten weer terug in de gaten gedraaid ??
vanheule
@joop-same hoe kan ik die speling controleren?
caseboy
@vanheule een meetklok op een van de uiteindes van de krukas. En dan de krukas met een grote platte schroevendraaier naar voor en achter bewegen. Hiervoor moet je wel de motor van de bak gescheiden hebben en het carter er onderuit
joop-same
@caseboy Niet meer werk aanhalen dan nodig is.
joop-same
@vanheule Aan de voorkant de poelie met een band ijzer naar achter drukken, dan de koppeling indrukken en dan heb je veel of weinig speling, dus de speling in de lengte richting.
vanheule
@joop-same nope ook daar kan hij niet naar voor of achter.
aertspa
Wij hebben nog een onderblok liggen, moest je stukken nodig hebben
Hunting for a ghost 👻
Soms is het moeilijk om het te vinden ik zou eerst het filter los snijden en kijken voor metaal
Het drukgroep lager kan gekke geluiden maken een los gelopen vliegwiel heb ik ook al eens gehad als het schade aan de zuigers was dan zou hij roken of veel blow-by hebben
vanheule
@Johndeere5020v8 hij heeft wel wat blow by, maar niks ernstigs, koppen zijn eraf geweest, en de cilinderwanden zien en voelen nog perfect glad.
vanheule
@Johndeere5020v8 en als het de zuigers zouden zijn heeft die dan toch compressieverlies en start hij dus ook slechter?
Want hij start na 2 slagen, zelfs bij het vriesweer van de afgelopen winter.
aertspa
@Johndeere5020v8 die motor heeft geen oliefilter
de oliecentrifuge zit in de krukaspoelie
aertspa
@Johndeere5020v8 die motor heeft geen oliefilter
de oliecentrifuge zit in de krukaspoelie
+1
Klein Rot
@vanheule
De bendix gaat wel terug na het starten als die in de starterkrans blijft zitten krijg je ook rare geluiden
vanheule
@Klein Rot starter is onlangs gereviseerd, en als ik met lopende motor wil "starten" hoor je hem kraken
+1
vanheule
Ik probeer morgen eens een filmpje te maken waar je het kan horen, misschien dat dat geluid iemand bekend voorkomt
vanheule
Raar maar waar, ik wilde vandaag een gilmpje maken van hetvgeluid, en opeens doet ie het nietmeer😅
Klein Rot
@vanheule
De motor loopt wel😜
vanheule
Nu heb ik eens zitten denken, kan het de motoroliepomp zijn die lawaai maakt?
Hij heeft wel voldoende oliedruk, althans volgens de meter op het dashboard.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Hebben de trefwoorden gaaf , lamborghini , tractor , motor , toerental , dynamo , geluid en gas geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!