Newholland ts hefinrichting stopt met heffen tijdens shuttele

Newholland ts met ccls pomp.
De hefinrichting en de buiten werkende
Ventielen stoppen enkele seconde Als ik shuttele.
Bv. Met ploegen hef omhoog en heft gewoon goed, totdat ik achteruit shuttle,dan stopt de hef. Totdat hij achteruit rijdt, dan gaat hij verder met heffen.
Iemand een idee wat er aan de hand is? gr sjors

Deel dit topic

Reacties

Sjorszetor
Mischien iets met het prioriteit ventiel of wisselklep. Gr
nhmonteur
Hoe oud is je olie? Hoe lang zitten de filters er al op?
Brand het lage druk lampje of 4wd lampje wel eens als je schakelt? Schakelt de trekker verder nog soepel?
Fordje4600
Heeft mijn ts90 ook, en de 8340 ook
Sjorszetor
Olie en filters zijn pas vervangen.
Nee het lampje brand niet van de lagedruk
Heb laatst de accumulator nog vervangen omdat het lampje even opkwam tijdens shuttele.
Kan het zijn dat de standbij druk te laag staat?
Verders schakelt de trekker gewoon zoals her hoort gr
nhmonteur
@Sjorszetor de accumulator moet een voordruk hebben van 10 Bar
Sjorszetor
Het is een orginele.dus de druk is goed
Maar de ls pomp moet makelijk de koppelingen kunnen vullen zonder dat daar de hef of buitenwerkende ventielen een drukval van krijgen.
De koppeling vullen. laat staan dat er 1liter olie ingaat dat hij gesloten.
Dat is niks voor de ls pomp.
En toch stopt de hef met heffen enkele seconde
Sjorszetor
Weet iemand hoeveel bar de standby
Moet staan? Hij staat nu op 20 bar gr
Sjorszetor
Ik heb nog wat metingen gedaan.
Mischien kan iemand me nu helpen,
Lagedruk is 18 bar zowel bij 750 Al's bij 1500 toeren,
De vuldruk is constand 3 bar,
Liter gemeten uit ventiel bij 750 toeren
20 liter en 50 liter bij 1500 toeren,
Maar de smeerdruk is bij 750 toeren 3 bar en 5 bar bij 1500 toeren,
Die moet 7 bar zijn, dus daar verliest hij liter,
Iemand een idee waar ik moet kijken gr
robbin lamers
De ls pomp heeft voldoende druk, maar het klinkt mij haast als dat die de stuur druk van de ls pomp kwijt raakt, en daardoor niet meer wil heffen. want het koppelen lijkt mij te gebeuren op de stuur olie? en niet op de hogedruk ls pomp?
Pieter Buren
@robbin lamers bij onze ts gaat de voorlader ook iets langzamer omhoog als je de koppeling half ingedrukt hebt dan wanneer hij helemaal ingedrukt of onbediend is.
Sjorszetor
@Pieter Buren dat er op het moment
Van koppelen minder olie naar de hefinrichting gaat is normaal bij deze trekkers,
Maar niet Zoals de onze dat hij bijna niet meer heft.
Wat ik al zei ik meer te weinig smeerdruk
En die olie komt van de stuurorbitrol af en dan wordt die terug geregeld naar 7 bar gr
Sjorszetor
[@robbin lamers Al's ik het goed zie
Hebben deze trekker maar 1 pomp.
Geen pomp voor de lagedruk of voor het sturen gr
robbin lamers
@Sjorszetor oke dat is wel vreemd dan, ik ken deze trekkers zo niet, maar weet wel best het een en ander van hydrauliek af. maar zou het dan alsnog kunnen dat die olie tekort komt van de terug geregelde stuurdruk. want deze druk stuurt wel de ls pomp aan toch? als ie gewoon normaal heft lijkt me de pomp goed, en een ls pomp zou met een hef, en een koppelings cilinder geen moeite moeten hebben.
Sjorszetor
Hoi , ik heb gisteren de zijdeksel eraf gehaald
De labyrint pakking was niet kapot.
En ik heb er ook de stuurschuiven uit gehad ,maar ook niks aan te zien.
Het probleem doet zich alleen voor bij stationair toerental.
Bij 1300 1400 toerental heft hij wel gewoon.
Kan iemand mij helpen?

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Hebben de trefwoorden ploegen , newholland , hefinrichting , hydrauliek , hef en pomp geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
15
DEELNEMERS
6
WEERGAVES
0