Illustratie van:
40

John Deere 6140R - Wie ervaring met deze types en de autopower versnellingsbak

Hier een John Deere 6140r aan het bekijken, zijn er mensen die ervaring hebben met deze types trekkers het gaat om een autopower en de trekker komt uit 2012 en ruim 9000 draaiuren. Hier niet bekend met die nieuwe John Deere trekkers hier nu alleen oude John Deere s en die bevallen allemaal goed.

Zijn er bepaalde storingen die veel voor komen of zijn er door de jaren heen nog weer dingen verbeterd, heb gehoord dat er modificaties op deze trekkers werden gedaan maar weet niet welke dat zijn en hoe ik dit kan controleren bij aankoop
Dus wie hier ervaring mee heeft dan hoor ik het graag

Deel dit topic

Reacties

Je autocorrectie ging zijn eigen gang en maakte van "autopower" "autosport". Misschien is het voor de alleen-titel-lezers handig om dat even te reparen.
+1
@roscho heb het aangepast;)
Loonbedrijf hier heeft een 6150r autopower volgens mij geen gekke dingen mee en rijdt goed
+2
Zijn geen verkeerde trekkers. Er zit nog geen adbleu op dus red je het met alleen diesel tanken. De autopowers uit de 30 en R series draaien beter als die uit de 20 en 10 series. Verder hangt veel af van het onderhoud wat gedaan is en of het optijd gedaan is. Ik zou zeggen neem hem een weekje op demo voel hem flink aan de tand en beleef het dan komen meestal de ergste problemen wel boven drijven. Succes
@2850Johndeere6R wat is het verschil met de nieuwere autopowers vergeleken met de 10 en 20 serie? En op proef nemen heeft denk ik weinig zin heb geen vergelijk materiaal van hoe het wel rijden en of aan voelen moet, hier alleen de 100 serie van John Deere dus gewoon allemaal schakel bakken, vario is voor ons compleet nieuw
@thimon Als je een trekker een weekje op demo gebruiken mag krijg je meestal wel een gevoel bij een trekker van wauw dit is het!😃 Of mmm is dit het nou?🤔 Als ik het goed weet hadden de 10 en 20 serie het autopower probleem met dat die bakken te warm werden. Wat er precies anders aan die bakken is kan @john deere 7810 je wel vertellen denk ik.
+1
@2850Johndeere6R autopowr problemen zijn in het begin van de 20-serie grotendeels opgelost door fijnere filters te gaan gebruiken. Daarna gaan ze weinig meer kapot.
+1
Zijn over het algemeen betrouwbare trekkers. De eerste werden begin 2012 afgelverd is dus een vroege met alst goed is de meeste modificaties. Zijn vooral motorisch geweest. Turbo, bevestiging uitlaatspruitstuk, uitlaatbuis van turbo naar roetfilter. Cabinerubbers kan ook gemodificeerd zijn. Na te kijken op serienr bij een dealer.
Als die normaal behandeld is en netjes onderhoud heeft gehad kan die nog lang mee. Autopowr mankeert over t algemeen niets. De 4wd koppeling kan slecht tegen overbelasting ( trekwerk met naar verhouding veel gewicht en grip op de vooras). Als ie veel transport gedaan heeft kunnen de remmen een eind versleten zijn. Maak het peilglas van de achterbrug ff goed schoon en kijk hoe helder de olie is.
@Mauritsdb oke dan zou ik dus even moeten vragen of de dealer de historie even kan uitlezen voor mij. Ziet er voor de rest netjes uit olie lijkt netjes in t kijkglas.
En de 4wd die slipt dan gewoon door of hoe moet ik me dat voorstellen?
@thimon Ze kunnen ook alle garantieclaims op die trekker zien. 4wd slipt door dan ja. Kun je verder niet echt testen ofzo kom je alleen achter als je met een cultivator en frontgewicht gaat rijden. Die koppeling kan er langs onder af en is niet veel werk om nieuwe platen in te zetten.
@Mauritsdb oh kijk aan, dus als de modificaties aan de motor correct zijn uitgevoerd zijn dit voor de rest prima trekkers dus
+2
@thimon

zijn betrouwbare en sterke trekkers. over het algemeen krijg je geen problemen met de vario. kunnen rustig 15000+ halen. zoals hierboven vermeld. trekkers hebben met name in de eerste jaren div. modificatie's gehad. en de meesten zijn ook wel geweest met die uren. 9000 uur kunnen de injectoren keer komen mochten ze nog niet geweest zijn. kun je horen aan het extra brommen van de motor.

egr en roetfilter enz zijn weinig problemen mee.

kortom goedkope trekkers in onderhoud en zeer betrouwbaar.
@john deere 7810 Ik weet niet welk werk je er mee gaat doen? Het is een zeer fijne trekker om mee te werken. Wei ig problemen mee gehad. Een bekend probleem is de frontaftakas. Die gast nog wel eens kapot als je hem erg zwaar belast. Bij een 140 speelt dit al weer minder dan bij een 150. Die gaven namelijk vaak wat meer vermogen.
@PieterA we willen er voornamelijk mee maaien mestrijden kuil aanrijden en landwerk. Er zit op deze John Deere een zuidberg heffing met aftakas weet niet of die beter of slechter zijn dan origineel
@thimon Dat lijkt me dan geen probleem. Wij rijden al jaren met zoéén voor de aardappelplanter. Dan hangt er een frontfrees voor waar 70% van het motorvermogen naar toe gaat en nooit een enkel probleem met de frontaftakas gehad.
@PieterA dan gaat dat met een frontmaaiertje zeker wel goed
@thimon Ja, dat verwacht ik ook
@PieterA de olie van de frontaftakas moet tijdig ververst worden. Die worden vaak vergeten.
@angelo-nabben Die ik weet waren veelal in de lease bij de John-Deere-dealer. Ik neem aan dat ze dat daar toch wel weten?
@PieterA ligt meestal aan de monteur. Mijn zoon werkt ook bij een mechanisatie bedrijf hij zegt ook daar wordt niet altijd na gekeken.
@angelo-nabben Ja, als je geen onderhoud doet dan moet je niet raar opkijken als dat uiteindelijk toch geld gaat kosten. De frontaftakas van andere modellen blijft wel heel. Hoe verklaar je dat dan?
@PieterA die waar jullie mee poten heeft een zuidberg front pto denk ik? Zit er ook een oliekoeler op? Das wel belangrijk met een frontfrees.
@Mauritsdb Ik weet het niet; ik denk inderdaad een Zuidberg. Ik weet niet of er een oliekoeler op zit.
Wij hebben er ook nog nooit problemen mee gehad.
@john deere 7810 dat is goed om te horen. Hoop ook dat die goedkoop is in onderhoud hebben hier vorig jaar een trekker gekocht die dan nu ook ingeruild zal gaan worden want die trekker heeft heimwee na de dealer loopt in de papieren onderhand al aardig op...
@thimon wat voor trekker is dat als ik vragen mag?
@Johny power een agrotron mk2 altijd dealer onderhouden...
@thimon Wat is er zoal kapot gegaan?
@Johny power allemaal electrische storingen van de versnellingsbak, en verder allemaal kleine dingen wat stuk gaat zitten nu aan € 11,25 per draaiuur en de beurt heeft die nog niet eens gehad. En als het dan maar opgelost is maar dat is het ook niet zelfde storingen komen zo weer terug ergenis word op deze manier erg groot ...
@thimon Op hoeveel draaiuren?
@PieterA 613 uur
+1
@thimon Steeds terugkerende electrische storingen is waardeloos. Het is wel zo dat wanneer je gewoon onderhoud doet aan zo'n grote, nieuwe, dure trekker dat de rekening bij 600 uur op een jaar ook dichter bij de 7 euro per draaiuur dan bij de 3 euro zal zitten.
Laatst een 6145R gekocht met 9000 uur, dealer onderhouden en alle modificatie gehad. En dat zijn er nog heel wat, verder een plezierige trekker. Heeft wel adblue, maar uit laten schrijven.
@sjuu die zal iets jonger zijn denk ik dan of niet? Weet je ook welke modificaties die trekker allemaal heeft gehad?

(klik om te vergroten)

@sjuu dat is nog wel een hele lijst😪
+1
@mdoornekamp De vorige eigenaar heeft alleen een paar keer zn trekker moeten missen maar weinig rekeningen hiervan gehad.
@sjuu Van welk bouwjaar is die?
+1
@2850Johndeere6R bj 2016, sommige dealers doen weinig aan modificatie. Deze wel, kost je niks. Je mist alleen een trekker.
@sjuu Kraakman?
+1

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de John Deere 6140R en hebben de trefwoorden trekker , john deere , versnellingsbak , ervaring , trekkers , ervaringen en controleren geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
40
DEELNEMERS
12
WEERGAVES
1.763