Illustratie van:
9

Ford 4600 - Huis van versnellingsbak zweet.

Goede middag allen.

We zijn bezig met het dichten van een lek, en verder in orde stellen van een Ford 4600, elektrisch en mechanisch.

Nu hebben we ook nog gezien dat de plaat, bovenop de versnellingsbak in olie is. Niet overdreven, maar terwijl we bezig zijn, toch proberen op te lossen.

De olie komt precies niet van tussen de plaat, maar begrijp niet vanwaar deze komt. Zou er via de polen olie ontsnappen, want daar zit er geen dichting tussen. Of zou er olie kunnen ontsnappen via het contact.

Bedankt voor de reacties.

Deel dit topic

Reacties

+1
De poken even van boven los gemaakt. Er zit hier wat oud vet en ander smerig tuigje bij. Dit is precies ijzer op ijzer afgedicht. Klopt dit?

(klik om te vergroten)

Dat klopt dat dit staal op staal is, hier mag geen dichting tussen zitten. Kurkdroog is ook niet goed; de stofkapjes van de schakelpoken mogen best wat oliezweet hebben. Er zit ook een o-ring tussen pook en stofkap, deze zorgt voor waterdichte afdichting van regenwater wat langs de schakelpook naar beneden drijft. Controleer deze even. Nu zal jou tractor misschien niet meer de regen in hoeven, maar regen wat via de poken naar binnen komt is vaak de oorzaak van water in de versnellingsbak.
+2
Mag inderdaad wat zweten. Ik zweet met dit warme weer ook. Doe ik dat niet ga ik kapot
Misschien zoals @sjorsthissen al zegt, nieuwe rubber O-ringen om de poken, zodat het kapje goed langs de pook afsluit, en dan de boel weer monteren. Daarna zorgen dat alles schoon is (vetvrij) en kijken waar in de loop van de tijd de olie vandaan komt.
Ik verwacht eigenlijk zelf niet dat het langs de kapjes heen komt, maar het kan natuurlijk best wel. Ik vermoed toch als eerste langs de dekselrand, of, van voren, uit het stuurhuis.
Van het stuurhuis kan het niet komen. En de olie 'staat' op de rand van de plaat. Het is er wel vuil, maar oud vuil, en niet in olie. Aangezien het niet komt via de poken, zal het misschien via de bedrading van het contact komen. We zullen alvast stofkappen voorzien op de poken, en het rubber rond de bedrading vernieuwen.
+1
@BjornV de originele stofkappen zijn normaalgesproken perfect. Geenrubberen op zetten, niks waard. Die scheuren op gegeven moment.
@BjornV

Bij mijn Ford 2600 zijn de kapjes op de poken van kunststof, er lekt geen olie langs.
Heb ik het goed begrepen dat deze kapjes bij jou van staal zijn?

Staat het olieniveau in de versnellingsbak niet te hoog?
Er zit standaard iets van 11 liter olie in. Niveauplug zit rechts (aan de kant waar de rempedalen zitten) opzij van de bak, een stukje boven de treeplank, de originele heeft een vierkante kop.
Is dit het niveau van de boite. Ik heb hier het boutje uitgedraaid, maar dit is een blind gat.

(klik om te vergroten)

Quote Reactie van @BjornV:
Is dit het niveau van de boite. Ik heb hier het boutje uitgedraaid, maar dit is een blind gat

Lees eens wat er staat: rechts, waar de REMPEDALEN ZITTEN.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Ford 4600 en hebben de trefwoorden olie , ford , ford 4600 , versnellingsbak , lek , polen , contact en elektrisch geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
9
DEELNEMERS
4
WEERGAVES
0