Illustratie van:
35

Fendt 305 LS - Remmen blijven niet op druk

Goedemiddag,

Nadat de dendt is opgeknapt hebben we gedonder met de remmen. Remmen zijn goed ontlucht, er kwam geen lucht meer uit.
Dan zijn de remmen op druk en remt ie goed, na een korte/lange tijd is de remdruk weg en moet je 2 of 3 keer pompen om druk te krijgen.
Bovenstaande was voor het nalopen van de voorremmen en het vervangen van de remverdeler.

Er zijn al nieuwe remboosters op gezet en de voorremmen zijn nagelopen.
Voor 2 nieuwe slangetjes en rubbertjes in de cilinders vervangen en schoongemaakt, aanslag van 1 remschoen ook gemaakt.

Achter is de remverdeler vervangen, die zat vol met rommel.

Dit is nu:
De ene keer remt ie perfect en pakt ie voor mee en de keer erna pakt ie voor niet mee en blokkeert ie het rechterachterwiel.

Bvd

Deel dit topic

Reacties

Probeer ze eens vanuit het ontluchtingsventiel te vullen. Heb je het remsysteem helemaal afgetapt en de remvloeistof vervangen?
@Fast Eddy
Er zit geen lucht meer in, remmen blijven op druk. Ja alle olie is eruit geweest en vervangen voor nieuw
@mf 6150

Als de remmen op druk blijven heb je de problemen toch niet? Heb je wel de juiste remvloeistof gebruikt?
+1
@Fast Eddy
Dot4, zoals altijd
+1
Ik denk dat je de achter remmen er wel af kunt halen. Die schoenen vallen ook wel eens uit elkaar dan lijkt die het ene moment goed te remmen, het andere moment totaal niet. Ook zijn die cilinders van achter niet heel fantastisch. Zeker na lang stil staan geven die ook problemen.
@TomH
Maar achter remmen ze wel, voor pakt om en om wel en niet mee
+1
@mf 6150 omdat achter waarschijnlijk te ver versleten is komt voor niet meer op druk. Door een aantal keren te pompen, pomp je de cilinders op. Vaak willen deze wat moeilijker in gaan dus pomp je de boel op druk. Na een dagje staan remt die niet meer. Die trommel remmen zijn al niet super.

Wij laten de trommels uitdraaien en passende voering bij maken. Nieuwe cilinders er in (omdat je er al van buiten niet bij kunt) en dan heb je er weer lang plezier van.
@TomH
Duidelijk, we gaan er morgen mee aan de gang. Wordt vervolgd!

(klik om te vergroten)

@mf 6150 die onderste is wel op.
@TomH
Dit is de andere kant

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

@mf 6150
Trommel lijkt nieteens heel gek? Geen idee hoe dik dat moet wezen
@TomH
Het rechter gedeelte van de zuiger kan je een paar mm los bewegen van het stangetje hoort dat?

(klik om te vergroten)

@mf 6150 gewoon een nieuwe cilinder er in zetten. Deze gaat geheid lekken, ook als je er een revisie setje in maakt.
@TomH
Remmen achter zijn compleet vervangen inclusief de keerringen, bedankt.👍
@mf 6150 en werkt nu weer goed?
@TomH
Ja remt super nu
@mf 6150 top. Komt allemaal vrij precies met die trommel remmen.
@TomH
Haha ja dat blijkt! Hebben de 306 308 309 en jongere 307 met schijfremmen minder problemen?
+1
@mf 6150 ja, die kun je de remmen heel gemakkelijk opstellen. En cilinders vervangen/controleren van buiten af.
Het is een 2wd 40km? Als je de doppen achter van de remcilinders afhaald staat hier geen vloeistof in? Heb je ze ook afgesteld?
@Hielke_Deere
2 wd 40kmh van eind 87, dus het nieuwere type 305, zelfde kont/ assen als een 304 ipv 306. Je kan er vanaf buiten niet bij.

tractorfan.nl/picture/1488705/…
Als je de remmen los doet ,zit links en rechts dan even diep? want als daar veel verschil in zit dan kan het zijn dat die de voor rem niet meepakt..
@Welgerap52
Nee rechts pakt eerder maar met bijstellen veranderd er niks. Vreemde is dat het elke keer om en om is
+1
@mf 6150 dan links ook losser zetten , want als ze niet ongeveer gelijk staan gaan de voorwiel remmen niet goed werken
@Welgerap52
We gaan er morgen eens het 1 en ander aan proberen👍
@Hielke_Deere
2 wd 40kmh van eind 87 dus, dus het nieuwere type 305, zelfde kont/ assen als een 304 ipv 306. Je kan er vanaf buiten niet bij.

tractorfan.nl/picture/1488705/…
Heb zelf nu ook een 305 40 bak staan waar de remmen voor van gemaakt moeten worden. Dealer gaf al aan dat het vaak niet wil lukken om de voorremmen weer goed voor elkaar te krijgen. Als ik het niet voor elkaar kon krijgen kon ik ze het beste gewoon afdoppen gaven ze al aan.
+1
@Fendt_103Luuk
Zou ik nooit doen, ze hebben toen niet voor niets 40kmh een geremde vooras gegeven/verplicht. Zonder is het gewoon bidden dat t goed gaat, de onze loopt achterin de 40 op deze banden.
@Fendt_103Luuk
Weet niet of je bovenstaande reactie hebt gelezen, maar het is gelukt, wellicht heb je er wat aan
@mf 6150 Ga er mee aan de gang, heb de cabine er nu af dus kan er lekker vlot bij. Remmen voor heb ik alle delen al voor klaarliggen en zit aan 1 kant al weer in elkaar.
Voor ieder probleem is een oplossing. Ook voor niet werkende voorremmen.
Juist er zijn er bij die nogal zonder remmen durven te rijden.
@Fendtastisch
Zou het? Ik sloeg toch bijna doodsangsten uit toen voor niet meeremde
Ja, dat klopt maar naar drie keer een ritje zonder remmen moet je je wel aanpassen.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fendt 305 LS en hebben de trefwoorden opgeknapt , fendt , perfect , pompen , remmen , druk , lucht en vervangen geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
35
DEELNEMERS
8
WEERGAVES
1.252