Illustratie van:
32

Deutz DX - Aandachtspunten, verschillen tussen 3 en 4-reeks

Ik heb m’n focus momenteel op de Deutz DX gelegd. Maar ben nog op zoek naar wat meer achtergrondinfo rond zwakke punten bij deze reeksen. Momenteel een 3.90; 4.50 en 4.70 in visier. Alledrie 4x4. Ik las al dat er verschillende versnellingsbakken gemaakt zijn in deze series, moet nog nagaan welke juist in deze zitten waar ik naar kijk.
Wat zijn belangrijkste verschillen ts 3 en 4 reeks? Vind ik niet direct terug.
Zie wel dat de 3 kunststof spatborden heeft. Qua carrosserie zijn ze redelijk tot matig, maar geen kromme delen of doorroest. Binnenin ook wel wat werk.
Iemand die een site/plaats weet waar je aan onderdelen zoals bekleding, ramen, bedieningsknoppen… nog kan raken?

Deel dit topic

Reacties

Zijn van die gele knoppen toch? Meeste kan je dacht ik gewoon bij kramp of granit krijgen
+1
@leonardvdm Pneutron schakelaars, kun je inderdaad zo bij Kramp e.d. bestellen.
Dx4 schakelt iets soepeler als dx 3.90 en heeft misschien een 40km bak als deze 6 versnellingen heeft. Alle 2 volgens mij wel degelijke trekkers
@Welgerap52 6 versnellingen is altijd 40km/u?
3.90 heeft 8800u, de 4.70 10.100
@Alonso 5bak is 30 km uur 6bak is 40km uur
@Welgerap52 bedankt. De 3.90 is een 4-bak zag ik, dat is sowieso een 30km/u
+1
@Alonso heeft de 3.90 geen dual split? Hoog/laag schakeling onder het stuur
@spotmelker weet ik niet, moet ik eens bekijken
+2
Quote Reactie van @spotmelker:
heeft de 3.90 geen dual split? Hoog/laag schakeling onder het stuur

Nee de 3.70 en de 3.90 niet. Dat zijn gewoon een 7207c en een 7807c met een dx jasje.
4 bak 30kmh
@Fendt926Driver ik heb met lichtere types gereden die dat wel hadden. Waarom die 2 types dan niet? Bak te licht?
De 3.90 heeft wel veel buiten gestaan zo te zien, maar zoals gezegd niet doorroest. Maak me wel zorgen om bvb impact op elektriciteit: gecorrodeerde contactpunten enzo. Zal fotootje uploaden hoe hij nu staat
Enkele foto’s

(klik om te vergroten)

Zit voorlader op, sterke corrosie

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

Achterraam ontbreekt, binnen wel wat werk, zie ook ontbrekende knoppen enzo
@Alonso roest achter de wielen en de cabine vloer..
@KlaasM voor opletten bedoel je, of zie je die op de foto’s?
+1
@Alonso voor opletten. Vooral als de mat kapot is wil de vloer behoorlijk roesten.
Dx 3 zit een lichtere bak en achterbrug in dan een DX 4
@marco955 dx 370 en 390 hebben een zware bak , de rest dx 3 licht
@Welgerap52 ik heb wel eens met een DX465 SE gewerkt. Daar houdt mijn ervaring met de Dx serie mee op 🤣🤣 ik vond het een flut serie . Zat regelmatig met m'n kop tegen het dak . 🤦🏻‍♂️🤦🏻‍♂️🤦🏻‍♂️
Wat vragen ze nog voor deze tractor?
@Jan mf6465 10.000
+1
@Alonso
Met of zonder gouden zuigers?
@mf 6150 😄 Voor deze wil ik max 7000 geven eigenlijk. Kan ook niet inschatten of die voorlader degelijk spul is of niet
@Alonso
Dat is meer dan zat, je gooit er zo nog 5000 tegen aan om m netjes te krijgen
@mf 6150 alle plaatwerk opnoieuw te doen idfd, en in cabine veel werk. Die corrosie zit ook overal, tot pedalen en schakelpook toe, dus ook in de elektriciteiti dan uiteraard wat ik niet hard vertrouw;
@Alonso
Ik heb vorig jaar dezelfde verkocht in veel betere staat met een degelijke stoll frontlader met pelikaanbak erop. Heeft maanden te koop gestaan om met moeite 11000 te krijgen.
@Jan mf6465 laten staan dus 😄 Heb je momenteel iets interessants staan?
+1
@Alonso
Neen ik heb niets meer te koop momenteel. Ik zou niet direct zeggen om hem te laten staan, maar de prijs mag toch iets realistischer. Het blijven uiteindelijk machines van ongeveer 40 jaar oud.
Los van in welke staat ze zijn, welke van de serie heeft het hoogste “must-have” gehalte? 3.90 / 4.50 / 4.70?
@Alonso 4.70
Iemand ervaring met het type voorlader dat op deze staat?
Iemand die de voorlader kan inschatten? enkele piston op het bakje zie ik, dus niet superkrachtig neem ik aan.
Koppelingspedaal is behoorlijk ver versleten, rempedalen nauwelijks, vermoedelijk door veelvuldig gebruik voorlader en dus veel vooruit/achteruit? Zie foto

(klik om te vergroten)

Behoorlijk glad!

(klik om te vergroten)

Die zien er nog goed uit
Slijtage koppeling vind ik wel erg hoog, zelfs door gebruik voorlader.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Deutz DX en hebben de trefwoorden deutz , spatborden , onderdelen , 4x4 en Bekleding geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
32
DEELNEMERS
10
WEERGAVES
0