Iemand ervaring met een Case (7)95-reeks?

Case -95 reeks is mij eigenlijk nkiet zo bekend, maar liep onlangs een 795 4WD tegen het lijf. Dus vroeg me af of iemand ervaring heeft met deze reeksen: betrouwbaar, degelijk, aandachtspunten? Of misschien net een van de mindere reeksen van case? Vind er ook niet veel van terug op internet eerlijk gezegd.
Weet ook niet waar deze reeks past tussen de andere reeksen van destijds, bvb de -45 reeks of -56 reeks.

Deel dit topic

Reacties

labella
Dit is de opvolger van de Engelse -85 serie die inderdaad een wat mindere reputatie heeft dan de -45 serie.
Alonso
Bedankt, weet je ook op welk gebied de reputatie vooral minder is? Motor, elektriciteit, robuustheid, roest… ?
redeagle14
@Alonso motor is gewoon Duits. Maar de acherbrug is veel lichter gebouwd. Hij heeft wel een schakelbare hoog/laag.
labella
@redeagle14 klopt, de motor is dezelfde als in de vroegere 844.(D246)
Alonso
@redeagle14 bedankt! Dus niet geschikt voor zwaardere werken, maar mogelijks wel voldoende voor hobbywerk
labella
@redeagle14 is de 795 ook nog links schakelen net als de -85 serie?

(klik om te vergroten)

+1
SJB533
SJB533
Quote Reactie van @redeagle14:
Hij heeft wel een schakelbare hoog/laag.

Dat is maar net, hoe hij besteld is.
8+4
16+8 Torque Amplifier
8+8
En ik geloof dat er ook nog een 16+8 kruip was
redeagle14
@SJB533 dat wist ik niet ik ken alleen die beroerde TA. Vaker kapot dan heel.
SJB533
@redeagle14
Ik weet dat ze zonder leverbaar waren, maar wat Boeke-Heesters wel en niet leverde weet ik allemaal niet. Twijfel, uit welke verkoophandleiding ik heb. Kan ook wel eens uit de opvolgende serie komen.
Alonso
@redeagle14 goed om weten, en hoe kan ik snel zkien of die er wel/niet opzit als ik ga kijken?
+1
Fast Eddy
@Alonso

De TA zit op het dashboard onder het stuur. Links schakelen en rechts de hydrauliekventielen.
De 2wd versie kan zeer kort draaien. Daar zit ook het zwakke punt, door het systeem met een wig komt er ook sneller speling op.
+2
Cvx130
@Fast Eddy heb zelf 585 gehad de 95 kwam daarna heb er ruim 9000 uur op gezet in 8 jaar stuur was een dingetje maar draaide om zijn as links schakelen t/a super handig
Alonso
Ben ernaar gaan kijken, is een 8+4 bak, wel vreemd dat links schakelen, zeker dat korte pookje voor de 1-2-3-4. Tractor zag er zeer goed uit voor de leeftijd (is van begin jaren 90), enkel wiele wat vliegroest, verder plaatwerk perfect. Starte perfect, alles werkt. Enige vervelende op technisch gebied: koppeling pakt heel laat, weet niet of dat bij te regelen is of eerder op versleten koppeling wijst. Tractor heeft 4000 uren, wat ik volledig plausibel vind gezien de staat.
Naast technische: de cabine vind ik echt wel klein, krap eigenlijk, zetel gaat ook niet ver achteruit, en met 2 kan je er al zeker niet in.
brauheist
@Alonso het is toch eigenlijk een XL cabine?
Alonso
@brauheist nee, is geen XL cabine, is een 795C, heeft gewone (en dus vrij smalle) cabine maar helaas geen XL
brauheist
@Alonso is de stoel niet aan te passen dat deze verder naar achter kan? Wellicht zit er niet meer de orginele in? Voor jezelf de vraag hoe belangrijk je de ruimte vind die je hebt
Alonso
@brauheist stoel staat al tegen schuine gedeelte achteraan van de cabine aan, is gewoon krappe cabine vrees ik. Zou eigenlijk nog eens moeten teruggaan en koppeling echt testen, was nu wat te verward met die linkse versnellingen enzo en dat laat opkomen van koppeling
+1
brauheist
@Alonso tractor vol gas, remmen intrappen koppeling op laten komen als die dan uitvalt kan die nog wel even.
redeagle14
@brauheist als de remmen het doen. Die hebben ook nog wel eens problemen.
+1
brauheist
@redeagle14 heeft die gelijk de remmen getest😉
+1
Framos
@brauheist dan toch maar een mb trac of jcb, dan heeft ie pas ruimte 😉
+1
brauheist
@Framos kan mooi het gezin mee😜
+1
Alonso
@Framos geen lelijk hok op mijn hof 😀
+4
Fast Eddy
@Framos

De oudere Zetors met familiecabine is dan ook een aanrader.
Alonso
@Fast Eddy don’t use the Z-word please 😀
+2
Fast Eddy
@Alonso

Jij begon door naar het ondergeschoven kindje van Case International te gaan kijken.😂🤣
+1
Alonso
@Fast Eddy klopt, ik laat deze trouwens staan, op zich qua staat en uren enzo zeker in orde, maar is gewoon niet de reeks die ik echt wil, dus liever wt langer wachten dan
brauheist
@Alonso je gaat ook wel van het een naar het ander, zag pas ook iets over een DX voorbij komen
Alonso
@brauheist klopt, ik spreid m’n aandacht over case-international en Deutz. Bij die laatste 07-reeks of liefst DX, bij de eerste -44, -45 of iets anders zoals die 795 die passeert maar toch duidelijk een ander soort case is
brauheist
@Alonso het zal met elke trekker wel iets zijn. Die van mij nu ook uit het niets 2 lekkages het kan toch gebeuren
+2
@Fast Eddy ik wilde het net zeggen haha
Alonso
Met XL cabine had ik hem gekocht
redgiant
Mijn zwager had vroeger een 695 van bouwjaar 1992. Nieuw gekocht destijds. Ik weet nog dat ie na een paar jaar regelmatig uit de versnelling schoot en er was ook iets met de gaskabel, dacht ik.
Alonso
Denk ook niet dat de marktwaarde van deze vergelijkbaar is als van een -44, -45, -56…
+1
MaxxuM4ever
Steek van de wielbouten en voorloop is ook anders dan van de Duitsers toch? Vroeger wel eens gekeken voor een 4230/4240 maar uiteindelijk maar gewoon een Duitse maxxum gekocht.
redgiant
@MaxxuM4ever ik dacht dat de Maxxums ook uit Engeland kwamen.
Alonso
Deze is intussen verkocht merk ik, zoals verwacht snel weg in deze staat, ook al is het ‘maar’ een engelse 795 😀

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Hebben de trefwoorden case , 4wd , ervaring , internet en betrouwbaar geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
38
DEELNEMERS
11
WEERGAVES
0