Illustratie van:
17

Fiat 780 - Diesel meter blijft hangen

De dieselmeter van de trekker bleef altijd hangen bij 4/4 of wel helemaal vol. Nu hebben we vandaag de tank eraf af gehad en wat heen en weer geschud. Waarschijnlijk is die toen naar beneden gekomen want de meter bleef onderaan als je hem op contact zette, nu hebben we er 20 liter diesel ingedaan en zegt hij dat die ongeveer 3 kwart vol is. Ook als ik op de tank klop beweegt de meter wat naar het midden. Hoe kan ik dit oplossen? Zal dan toch de hele tank open moeten om bij het vlotter te kijken?

Groet jelle

Deel dit topic

Bijlages

(klik om te vergroten)

Meter geeft dit aan, anders stond die vast op 4/4

Reacties

Zit er een vdo meter in?
Dan ook een vdo vlotter.
Die kan er met bajonet sluiting uitgedraaid worden.
@Fendt926Driver nee geen vdo, iets italiaans, naam weet ik zo niet
@Fendt926Driver veglia borletti meter zit erin
Mocht je een nieuwe vlotter zoeken dan heb ik die liggen.
@Ruben-Wind dat zal mooi zijn, we halen hem binnenkort toch los dan zullen we het wel zien
@Jelle Boerkamp6110 ik heb op mijn 880 een rvs tank gezet, daar paste die helaas niet in. Ligt nu al 5 jaar op de plank.
@Ruben-Wind ah zo
Kon wel eens een jeager type in zitten
Vlotter losgehaald, niks geks aan te zien. Maar de meter blijft weer vast hangen op 4/4, misschien een kabel die niet fijn werkt?
Een andere vraag, van mijn fiat doet ook de handrem vrijwel niks, je kan hem omhoog trekken en er gebeurt niks. Ik voel ook geen weerstand. Hoe kan ik dit oplossen en weer werkend krijgen?
+1
Waarschijnlijk zit de bedrading van de meter tegen massa of de weerstand van de meter is defect
@R450 de draad die naar de trekker gaat was wel aardigplat gedrukt. We gaan kijken 👍
+1
Handrem ook niet meer bij te stellen? Anders de deksel aan de zijkant waar de (handrem) hendel zit loshalen.
Wel eerst een deel van de olie aftappen van de achterbrug (versnellingsbak is apart)
Kijken hoe de remblokjes zijn en de remschijven. In het verleden vergat men wel eens de handrem eraf te halen en waren zowel de blokken en de schijven kapot, verbrand en of krom getrokken.
Dan was er een reparatie set met 1 deelbare dikke schijf (ipv 2 dunne) waarbij je de oude schijven eruit moest slijpen.
Wil je de schijven orgineel houden moet de achterbrug (diff) uit elkaar en de pignon as eruit

(klik om te vergroten)

@HGJR68 bij te stellen met die stang die naar de hendel bedoel je? Die hebben we al wel verdraaid maar hielp niet veel. Volgensmij heeft mijn trekker trommelremmen, geldt daar het zelfde voor?
+1
Ja, die stang die naar beneden gaat vanaf de hendel met moer 10090811
780 heeft geen trommelrem niet voor de handrem en ook niet voor de voetrem.
controleer de remblokjes maar.
@HGJR68 ah oke, zal eens kijken. Ik kan de voetrem zon 2cm intrappen, dan sta ik binnen no time stil en hoor ik de remmen aardig schuren. Zijn dat de schijfremmen dan?
+1
Met foto

(klik om te vergroten)

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fiat 780 en hebben de trefwoorden trekker , fiat , tank , diesel en contact geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
17
DEELNEMERS
5
WEERGAVES
0