Renault 106-54 laad niet op na installatie nieuwe alternator
onze renault 106-54 kreeg onlangs een electrische storing, net na het starten haperde de toerenteller, en kwam er een beetje rook uit de oude alternator, na de motor stil te leggen kwam ik tot de vaststelling dat er 2 draden aan het klemmetje afgebroken waren. Ik heb dan besloten een nieuwe passende alternator te bestellen en deze te monteren, nieuwe klemmetjes aan dekabels te maken, maar nu laad deze niet bij...
bij starten : contact op lampje op het dashbord dat normaal brand van de batterij brand niet!
vragen,
zit er ergens een spanningsbeveiliging of iets dergelijks want ik denk dat de oude alternator even zijn stroom niet kwijt heeft kunnen raken,
wat moet ik meten op de alternator om een oorzaak van mijn probleem te kunnen vaststellen, of waar moet ik beginnnen?
hartelijk dank
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Hebben de trefwoorden renault , toerenteller , storing , starten , lampje , installatie , monteren , dashbord , contact en batterij geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Het laadstroom-controle lampje moet branden bij het op contact zetten van de trekker .
Dit om via het lampje een begin-magnetisme in de stator te verkrijgen .
Alternator goed aangesloten ?
(klik om te vergroten)
De 2 witte en 1 zwarte is D + die zwarte loopt ook naar het chassis,
Die rode onderaan is de W
En die roze bovenaan met dat zwart blokje is aan de behuizing van de alternator
Die 2 zwarte links is B+
Alvast bedankt
De W is een toerenteller aansluiting
De roze kabel boven met die zwarte stekker ? Waar die op hoort weet ik zo niet ; je zult gaan moeten doormeten wat de functies van de draden moeten uitzoeken , ik ken zo ook de kleurcodes niet , en waar de draden heen lopen
Op de B+ zul je 12volt moeten meten bij stilstaande motor en als ie goed laad zo ong. 14 volt
Daarom even goed nalopen waar de draden heen gaan , hopelijk laat de topicmaker nog wat van zich horen , hoe het afloopt c.q. opgelost word