Illustratie van:
14

John Deere 1188 - Combine motor klepspeling 6466

Beste forumleden. In verband met een verstopte carterontluchting van de motor van mijn combine haal ik binnenkort de kleppendeksel van de motor af omdat daar waarschijnlijk het probleem zit. Tegelijk wil ik dan ook even de klepspeling controleren. Weten jullie wat de klepspeling hoort te zijn? Volgens het boek is het volledig motortype 'RG 6466 AZ003'.

Groet, Ronald

Deel dit topic

Reacties

Ik heb evt wel een werkplaats handboek van een 1085
+1
@JD3010 Ik heb ook een werkplaatshandboek voor m'n 1188. Alleen de motor wordt daar niet beschreven en je wordt doorverwezen naar het werkplaatshandboek van de motor (die ik dus niet heb) 😉
+2
@ronald73 ik kijk straks wel effe, anders schakel ik mn hulplijnen wel in. 😃
+3
@ronald73 intake 0.016-0.020 inch exhaust 0.026-0.030 inch
+2
En in mm 0,45mm inlaat en 0,70mm uitlaat.
@deeremeneer is daar bij warme of koude motor of doe je kleppenstellen altijd met koude motor?
+1
@JD3010 en @deeremeneer Super, bedankt! 😄
@ronald73 Maar hoe krijg je de carterontluchting dan verstopt?
+1
@JD3010 Hoe, dat weet ik ook nog niet. De motor begon opeens veel olie te verbruiken. Op initiatief van een werknemer geprobeerd of we met beleid lucht door de aansluiting op de kleppendeksel konden blazen of zuigen, dat wilde niet lukken. Omdat van de buitenkant op de kleppendeksel niets zit wat je los zou kunnen halen verwachten dat er iets in de geest van een zeefje vast zit aan de binnenkant van de deksel (onderdelenlijst laat hier niets zien).
@ronald73 Dan heb je de vuldop van de motor dus niet op het kleppendeksel zitten, want dan kan je erbij.
@JD3010 Nee, die zit aan de zijkant. Maar eh, we hebben de kleppendeksel eraf en het is een groot gat, haha. We hadden net zo goed bijvoorbeeld met een stukje kabel kunnen controleren of het gat doorloopt. Maar goed, nu hebben we de gelegenheid de klepspeling te controleren.
Waarom de motor opeens zoveel meer olie als normaal is gaan verbruiken blijft voorlopig iets om over na te denken.
@ronald73 komt de olie via de kleppen bij de diesel of kan het bij zo’n type ook via de brandstofpomp bij de diesel komen? Dat daar een keerring lek is of een asje ingesleten?
@MaxxuM4ever Je bedoeld de brandstofopvoerpomp? Dan zou de diesel een donkere kleur hebben, daar heb ik nog niet speciaal op gelet.
@ronald73 ja, ik heb hier op het forum wel eens gelezen over trekkers met een olie gesmeerde brandstofpomp dacht ik en als die wat lek raakt komt de olie bij de diesel. Maar meer een klok en klepel verhaal. Verdere details moet ik schuldig blijven.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de John Deere 1188 en hebben de trefwoorden john deere , motor , carterontluchting , klepspeling , combine , boek , controleren en motortype geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
14
DEELNEMERS
4
WEERGAVES
0