Illustratie van:
11

Atlas 1604 zw spoorkraan luchtdruk olietank?

Hallo,
Wij hebben recentelijk een atlas 1604 gekocht die op het spoor heeft gewerkt. De kraan functioneert over het algemeen erg goed alleen duwt hij wat olie uit de deksel van de tank en begon hij vanmiddag bij het aanzuigpunt in de olietank te lekken. Een ander probleem is dat hij als je wat langer ermee gaat rijden niet meer genoeg olie naar de rijmotor stuurt. Het hydraulische filter is al vervangen en toen merkten wij meteen dat hij beter liep en meer olie kreeg ,maar het is toch nog niet helemaal naar mijn zin. De hydrauliek tank word met lucht druk onder druk gezet zag ik. Ik denk dat het een combinatie is van lucht lekken op de hydrauliek tank en het lekken bij het aanzuig punt is. Heeft iemand hier misschien ervaringen mee, en weet iemand hoeveel druk er op de hydrauliek tank moet staan?
Alvast bedankt

Deel dit topic

Reacties

Als hij minder olie naar de rijmotoren geeft als hij goed warm is, zou ik toch beginnen te denken dat de pomp slecht begint te worden..
@frammi ik heb er gisteren een hele poos mee gereden en dat ging erg goed. Alleen hij begin wat olie te lekker bij het aanzuigpunt in de tank. Ook duwt hij olie via de tank deksel er uit ( niet erg veel) ik dacht zelf dat hier misschien het probleem ligt.
Ik had er ca. 1 bar op staan
Heb je een foto van de kraan,en uit welk jaar komt ie?

(klik om te vergroten)

@Fendt615lsaturbomatik-e oudje van BAM-rail uit bels,deze zijn anders opgebouwd.zitten andere,zogenaamde duitse lorrie,s onder.voor dit systeem gebruikte ze volgens mij ook lucht.
@spoorkraan als het goed is is hij tot 2018 in gebruik geweest daarna is het een beetje een grijs gebied wat ermee is gedaan, alles is inderdaad op lucht geschakeld.
@Fendt615lsaturbomatik-e deze type lorrie volgen automatisch de ligging van het spoor.als het vlak ligt geen probleem,maar als het door werkzaamheden alle kanten op ligt wordt je kots misselijk op deze kranen.dmv die lucht pomp ie de lorrie,s op of laat ze zakken onder het rijden.in nederland zijn er maar een paar geweest.
@spoorkraan aah dat wist ik niet, kleine update op het lekken, het reduceerventiel bleek kapot te zijn en krijgen morgen een nieuwe, er stond meer dan 5 bar op de de hydrauliek tank dus het is vrij logisch dat hij de olie tussen de rubbers duwde. Vooral omdat er maar 0.5 bar op mag staan
Komt die kraan bij Heftruck Totaal in Andelst vandaan? Daar stonden een hele tijd ook 2 van die Atlas spoorkranen en ik zag gisteren dat er eentje weg was.
+1
@walker1 nee daar hebben we m niet vandaan

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Atlas 1604 LC en hebben de trefwoorden olie , kraan , hydrauliek , lucht , luchtdruk , vervangen , ervaringen , deksel , filter , lekken , spoorkraan en hydraulische geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
11
DEELNEMERS
5
WEERGAVES
0