Illustratie van:
16

International 644 - De afstelling van het gas en aan en uit zetten

Ik heb een probleem met mijn international 644. ik ben de afstelling van mijn brandstofpomp kwijt. om gas te geven en aan en uit te zetten. weet iemand hoe je dit kan afstellen

Deel dit topic

Bijlages

(klik om te vergroten)

Reacties

Bedoel je dat de motor niet meer stationair wil lopen? Er zit een stelschroef op de hendel . Als je gas ( ook handgas) geeft trek je met een stangenstelsel dat hendeltje op de brandstof pomp aan. Met die stelschroef kun je de motor zo afstellen dat ie ergens tussen de 800 - 1000 toeren per minuut draait.( stationair dus)
Links op je dashboard zit een start(choke) stopknop. Die bediend een bowdenkabel.
Die zit aan een hendeltje vast. Als de knop op het dashboard helemaal in zit ,is dat hendeltje helemaal naar achter. Als je de knop halverwege uittrekt( choke dus) trekt ie dat hendeltje naar voren. .knop geheel uittrekken is motor uit.die bowdenkabel zit ook met een klemschroef op dat hendeltje vast. Bowdenkabeltje door dat gaatje steken en vast draaien met die klemschroef. Let op het spleetje in de klemschroef, die moet over het kabeltje vallen. Vastzetten als de knop op het dashboard geheel ingedrukt is, en het hendeltje geheel naar achteren( op de brandstof pomp dus) kabeltje mag gerust + - 4 cmm overlengte hebben.
Groet Cyrus
+1
@cyrus-van-gelder nee de afstelling op de hoeveelheid diesel te regelen
@Luukvanderhaar oké dan weten we nu uit het verhaal waar het precies om gaat
  • 👍🏻👍🏻👍🏻daar ging het me meer om. We hebben nu wat meer info.

Was je aan het proberen er meer rook uit te krijgen?
@brauheist nee om het gas te regelen die zij der uit geweest omdat om de pomp schoon te maken

(klik om te vergroten)

@Luukvanderhaar welke pomp heb je precies? Volgensmij heb ik hier een werkplaatshandboek voor als je handig bent
@brauheist een roterende bosch pomp
@Luukvanderhaar ja welke precies..?
+4
@Luukvanderhaar
Dan ga er maar mee naar een diesel specialist dit krijg je zelf niet meer goed als je niet weet hoe de armen op de asjes hebben gezeten.
@Luukvanderhaar wel streepjes gezet? Als de onderste teveel rechtsom staat krijg jem niet meer uit
@sorry dat is mijn probleem dat ik geen spreepjes heb gezet helaas
+1
@Luukvanderhaar zitten er helemaal geen tekens op t schroefdraad, geen puntje ingeslagen op de kop?
+1
Breng de pomp naar een revisie bedrijf,
Heb zelf ook eens daarmee aan de slag gegaan en per ongeluk het mechanisme voor het gas geven iets verdraaid, en toen ik de trekker strte sloeg ie direct op hol met geplooide kleppen tot gevolg. Heb toen de polp laten afstellen door een revisievedrijf.
Bij mij was het een 624, maar blok is het zelfde, enkel de pomp is ietsje anders als ik me niet vergis

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 644 en hebben de trefwoorden brandstofpomp , afstelling , afstellen , gas en International geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
16
DEELNEMERS
6
WEERGAVES
0