Agenten kijken raar op als ze deze trekker met aanhanger voorbij zien komen in Raalte

Een jongeman trok vorige week de aandacht van de politie toen hij met trekker en aanhanger in Raalte reed. En dan met name vanwege de manier waarop hij zijn lading had vastgemaakt. ‘Bijzonder is niet het juiste woord, maar teleurstellend komt meer in de richting’, zo laat de verkeerspolitie Oost Nederland weten.

Deel dit topic

Reacties

+1
peter-witvliet
Het zit niet goed vast, maar het zal er ook niet vanaf vallen als je rustig rijdt.😅
Albert Peters
Zo gaan rijden ging 50 jaar geleden wel
Maar nu is het vragen om problemen
+1
jammermaarhelaas
Quote Reactie van @Albert Peters:
50 jaar geleden wel

Vroeger was alles beter 😃

Met wat extra moeite had men deze lading heel goed vast kunnen trekken. Zoals het nu is is het gewoonweg onverantwoord.

Wat me wel opvalt zijn de aluminium delen (ladder, stijger) en diverse zwenkwielen, die op zich nog best goed te gebruiken kunnen zijn? Zal zelf wel niet voor niets zoveel oud spul hebben liggen.
+1
JohanvS
Die hoop oud ijzer brengt minder op dan de boete.
+1
walker1
Quote Reactie van @JohanvS:
Die hoop oud ijzer brengt minder op dan de boete.

De boete zal ook wel flink hoger zijn dan een paar tientjes voor een paar goede spanbanden.
+2
labella
Ik zie het probleem niet, het zit toch vastgebonden?😉
+10
jehan
Agenten zijn niks meer gewent tegenwoordig
Piet1960
Daarom altijd een netje er over😀
+3
walker1
@Piet1960 Half Nederland denkt dat een netje verplicht is, maar dat is niet zo. In de wet staat enkel dat de lading dusdanig gezekerd moet zijn dat deze onder normale verkeersomstandigheden niet van de aanhanger kan vallen.
Dat kan een net zijn, een zeil, maar kan met spanbanden of touw. Als ik grote kast moet vervoeren kan ik die het beste met een paar spanbanden vastzetten. Een net heeft dan niet zoveel zin, dat is meer voor een hoop losse zooi. Heb ik lading zand, grond, dan heeft een net ook geen zin, dan moet ik het afdekken met een zeil.

Die vracht oud ijzer in het artikel had denk ik het beste met een paar spanbanden vast gezet kunnen worden, of op zijn minst met een fatsoenlijk stevig touw en dus niet met een paar strotouwtjes. Het had ook allemaal wel iets netter geladen kunnen worden lijkt mij.
Een net of een zeil had er misschien ook overheen gedaan kunnen worden, voordeel daarvan is dat oom agent dat eerder ziet van een afstand en dan denkt dat het wel goed is. Om touw of spanbanden te zien, moet die al een stuk dichterbij zijn.
+5
Albert Peters
Een netje helpt niks maar geen bekeuring daar gaat het om
Piet1960
@Albert Peters Staat een smiley bij hè.
+3
jehan
Een netje is een mooi ding om spul onder te verstoppen. met kopen van mn aanhangwagen zei de verkoper je kunt beter een dicht net nemen daar kunnen ze slechter door heen kijken😏
+1
bart-spies
@jehan Hier om die reden een zeil op maat laten maken. Ligt alles gelijk lekker droog.
+3
DB780
Storm in een glas water, is dit tegenwoordig nieuws?
MaxxuM4ever
@DB780 in komkommertijd zeker.
+3
Elektro-boer
Mwoah...zit toch vast?

(klik om te vergroten)

Geen netje...o, wat errug
+3
bartjuh
@Elektro-boer als jij dit vast noemt dan heb je ze ook nie allemaal op een rijtje
+2
walker1
Quote Reactie van @bartjuh:
als jij dit vast noemt dan heb je ze ook nie allemaal op een rijtje

Teveel met elektro geklooid en kortsluiting gehad 😄
Jotke
Quote Reactie van @Elektro-boer:
Mwoah...het zit toch vast?

Hoop dat de elektro bij jouw beter vast zit!🙈

Stro touw kan wel wat hebben maar of dat nu zo geschikt is voor deze lading... ik zie ook van alles er op liggen van groot tot klein en niet echt degelijk gestapeld. Dit is vragen om problemen!

Hier had degelijker touw, spanbanden, een stuk plastic al verschil gemaakt. Was het anders gestapeld, minder vol en had er een zeil of een stuk plastic over gelegen en daarover strotouw had het wellicht wel gegaan. Maar met zo'n instabiele puinhoop zou ik het erf niet eens afrijden!🙈

Alleen al de gevolgen als het mis gaat moet je al niet op je geweten willen hebben! Ja, de kans dat het goed mis gaat is wellicht klein maar is er wel! Dan zou je nog kunnen zeggen, overig verkeer kan ook uitkijken. Dat denk ik zelf in bepaalde situaties waarbij ik afdekking persoonlijk nog steeds onzin vindt zoals mais en graskarren wel maar imin situaties geval is dat geen excuus. Er raakt niemand invalide of erger van een afvallend grassprietje of maïskorreltje. Die kans is wel een fors stuk groter als iemand dit op z'n hoofd/lichaam krijgt!

Maar ook als het op een voertuig valt zijn de rapen gaar.

Gewoon niet doen!

Strotouw, voor( klein) snoeiafval iets te beschermen tegen afvallen, prima! Ijzer enz, niet doen!
henri-arissen
Nu geloof ik niet dat een paar van die touwtjes voldoende is voor de wetgeving?
henri-arissen
Regels mag u overtreden maar wat nu u haalt een fietser in.
het touwtje breekt fietser gaat onderuit. door afvallende lading wat goed mogelijk is.
heeft schade of letsel denk u dan dat de politieagent gaat zeggen u had het voor mekaar met u lading zekering ?
en dan bij u eigen verzekering als die ook maar even denken dat u het niet volgens de regels heeft vast gezet.
betalen ze geen cent uit .
+1
Bert353
@henri-arissen lijkt amerika wel...
verwijderd
+1
walker1
Quote Reactie van @Elektro-boer:
Hoop gedoe om niks. Zit toch vast?

Ik schreef het al eerder bij dit topic, een net is niet verplicht, er staat enkel in de wet dat de lading dusdanig gezekerd is dat onder normale omstandigheden niet van de aanhanger kan vallen. Dat kan met een net, met spanbanden, kettingen. Kan dus ook met touw, of voor mij part met de bretels van opa.
Bij een staandehouding is het dan aan oom agent om te bepalen of het wel of niet goed vast zit. Daar is dan ook altijd ruimte voor discussie en het kan de moeite lonen om een dergelijke boete aan te vechten. Het ligt er ook een beetje aan wat de agent in zijn verbaal noteert. Als hij enkel noteert dat het slechts met strotouw vast zat, of dat er geen net gebruikt was, dan maak je al goede kans bij de rechter, want het is helemaal niet verboden om strotouw te gebruiken.
Met dit soort zaken heb je in ieder geval meer kans op succes als bij bv een boete voor door rood rijden, tenzij je kan aantonen dat de agent kleurenblind is.
verwijderd
+2
walker1
Quote Reactie van @Elektro-boer:
Maak de handboeien maar vast..

Wil je de gewone of heb je liever die mooie roze?

(klik om te vergroten)

verwijderd
+2
walker1
Quote Reactie van @Elektro-boer:
Oehhh...daar heb ik hulp bij nodig! Wie adviseert? Wel spannend hoor...

Moet er ook nog een taser gebruikt worden? Dat vind een elekto-boer wel lekker denk ik?
verwijderd
+1
walker1
Quote Reactie van @Elektro-boer:
Zegt wel iets over jou trouwens...vertel eens; wat doe je met roze handboeien? Waarom heb je die?

Ze zijn eigenlijk ook niet van mij, maar van de meesteres...
"a dirty mind is a joy forever"
verwijderd
+2
henri-arissen
@Elektro-boer wat vindt u zelf van dit verhaal wat u schrijft?
dit is toch geen vergelijking want die kans dat gebeurd is vele malen kleiner.
maar blijf in u waan.
hoop dat u dat nooit overkom met slechte lading zekeren.
en iemand schade of letsel aan brengt want dan wordt het nog een avontuur .
en ja de verzekering zal betalen in eerste instantie.
maar die gaan het uit eindelijk gewoon bij u terug halen.
en ik heb het van kort bij mee gemaakt.
een kameraad van mijn heeft 3 jaar een lading verloren. een fietser is daarbij gewond geraakt.
en heeft blijvende letsel op gelopen en hij betaald daar nog elke maand aan het slachtoffer.
verwijderd
+2
MaxxuM4ever
@Elektro-boer af u zegt klopt wel, de hardwerkende mkb’er is altijd een makkelijke melkkoe. Zo vloer het in ieder geval vaak
+2
bas101
Als politieagent in NL en D zou ik mijn wenkbrouwen fronsen als ik dit werk moest doen , er is geen enkele opleiding voor chauffeurs , ja ok code 95 voor ''professionals" die alleen maar op het leerlokaal aanwezig hoeven te zijn , om met lading te rijden hoe deze goed vast te zetten , ieder dag vertrekken er honderden chauffeurs waar de lading niet goed van vast gezet , en daar zit nogal verschil 1 t 1 moet je vast zetten met spanbanden t ander met een net of zeil en weer andere vracht zoals kranen en zware machines met kettingen , weer andere goederen zoals eieren en groenten op pallets kun je niet vast zetten , t moet tussen de planken van de huif staan en achter kun je met 2 klemmen en een dwarsplank vastzetten , je kunt zo bezig blijven , iedereen heeft t maar over dat alle ongelukken gebeuren door te snel rijden , je wilt niet weten hoeveel ongelukken er gebeuren waar snelheid helemaal niet van toepassing is ,afgezien van ongelukken zoals geen voorrang verlenen , drugs alcohol oververmoeidheid zijn ongelukken zoals afvallende lading , verkeerd beladen voertuigen waardoor de auto gaat slingeren ,klapbanden door verkeerd bandenspanning dagelijks aan de orde . ,
+1
mike_v
@Elektro-boer; Zie je die kruiskoppeling van die pto? Die ligt maar los bovenop. Ik wil je eens horen als je zo eentje onder het wiel van je wagen krijgt en ze omhoog schiet tegen je achterligger. Ga je dan ook gewoon zeggen; "Geen probleem, ik betaal alle schade wel!"?
labella
@mike_v die gaat uit zichzelf niet vliegen
+1
mike_v
Nee @labella, maar iets te snel over een drempel en hij ligt er toch af.
+1
Inter633combi
'Kan dit niet dan??'

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Hebben de trefwoorden trekker , politie , aanhanger en nederland geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
33
DEELNEMERS
19
WEERGAVES
4.178