Stihl HS 82 R heggenschaar verliest toerental bij verticaal houden

Hallo
Ik heb een Stihl HS 82 R van 2020 liggen. Deze start perfect zonder problemen. Stationair werkt ze ook zeer goed.
Als je horizontaal begint te werken is er geen probleem, ze werkt super. Na een 5tal minuten werken gaat ze soms veel te hard in toerental en een andere moment heeft ze te weinig kracht. Ze zal nooit stilvallen.
Als je ze ondersteboven houdt, verticaal met de messen naar beneden, verliest ze haar toerental en heeft ze nog weinig kracht. Stilleggen, en opnieuw starten en werkt weer goed, ondersteboven houden en opnieuw zelfde probleem.
Iemand die weet wat hier het probleem zou kunnen zijn ? Heb er al eens een andere carburator ingestoken maar nog steeds hetzelfde probleem.

Deel dit topic

Reacties

peter-witvliet
Dan krijgt je moter geen benzine, een motor loopt niet op zijn kop.
a-s
@peter-witvliet wat zou er volgens jou dan kunnen kapot zijn?
redeagle14
@a-s het klinkt heel erg alsof het pomp membraan in de carburateur niet goed meer werkt. Nieuwe membraan doet wonderen.
a-s
@redeagle14 zit dat in de carburateur? of is dit apart? waar zit het precies?
redeagle14
@a-s in de carburateur. Een complete reparatie set is beter
a-s
@redeagle14 heb al een hele andere carbu geprobeerd, loste het probleem niet op
redeagle14
@a-s dan is de kans groot dat er een krukas keerring lekt waardoor het carter niet dicht meer is.
a-s
@redeagle14 kan dit getest worden?
bart-spies
@a-s ja, je zou het carter op druk kunnen zetten en kijken of hij zijn druk behoud. Hiervoor moet je wel de in en uitlaat afdoppen.
Loeideutz
@peter-witvliet De clou met heggenscharen en kettingzagen is dat ze nu juist wel lopen als ze op de kop worden gehouden. Je moet er mee boven je hoofd, wel veilig, kunnen werken, maar ook helemaal naar beneden. Als die dingen alleen maar horizontaal zouden werken, dan zou je zelf heel veel gymnastiek moeten doen om genoeg werkbereik te krijgen. Of je met een voorlader, shovel, danwel hefmast omhoog en omlaag moeten laten bewegen.
Een bosmaaier of motorzeis valt hier ook onder.
erik9831
Luchtfilter is proper?

Filter in tank is goed?

Type brandstof? Aspen, motomix...
a-s
@erik9831 filters zijn schoon, heeft eigenlijk maar 1 jaar goed gewerkt en dan is het probleem begonnen
brandstof is zelf gemixt
dennisbouter
@a-s is er niemand die jou verteld heeft dat er Aspen of motormix in moet? Dat scheeld sowieso een hoop problemen
roscho
Quote Reactie van @dennisbouter:
Dat scheeld sowieso een hoop problemen

Dat kan ik beamen. Vroeger problemen met aanslaan, stationairloop enz. Nu ik overal Aspen in doe zijn die problemen voorbij. En de motortjes (bosmaaier, 2x motorzaag) lopen als een zonnetje. Plus veel schonere uitlaatgassen, je staat zelf minder in de rook.
a-s
@dennisbouter aspen schijnt niet goed te zijn voor stihl, benzineleidingen etc.
van de 13 heggenscharen is dit de enige met dit probleem. dus lijkt me eerder niet aan de brandstof te liggen.
dennisbouter
@a-s nooit gehoord, maar dan gebruik je motormix, veel problemen ontstaan door gebruik van gewone benzine
Van-Epscheuten
Is de brandstoftank goed luchtdicht? Bepaalde kettingzagen zetten de tank een beetje onder druk om brandstof in de carb te drukken.
a-s
@Van-Epscheuten Als ze gewerkt heeft en je doet het tankje open hoor je een plof van de druk die ontsnapt. Het gaat trouwens om een heggenschaar
cyclonedriver
Ontluchting van brandstoftank werkt niet goed.
a-s
@cyclonedriver kan dat dan enkel gevolgen hebben als ze ondersteboven hangt? als ze vlak hangt geen problemen
a-s
@cyclonedriver Kan je testen of de ontluchting goed werkt of niet?
cyclonedriver
@a-s Nadat je er mee gewerkt hebt, de brandstofdop losmaken. Als je dan hoort dat er lucht naar binnen gezogen dan werkt de dop niet goed.
peter-witvliet
Het is geen injectie motor, dan zit er gewoon te weinig druk achter. en heeft hij te weinig brandstof, slangetjes controleren. en als dat het niet is, naar de mechanisatie.
a-s
@peter-witvliet dus enkel brandstofslangetjes controleren op eventueel barstje ofzo bedoel je?
peter-witvliet
@a-s ja, misschien kun je hem beter weg brengen, en vraag dan even wat het kost, als het duurder is dan een nieuwe kun je hem beter weg doen.
frammi
Kan het brandstoffiltertje in de tank goed alle kanten op bewegen? Deze moet in alle posities naar onderen kunnen zakken om altijd in de brandstof te liggen.
roscho
Het lijkt of het motortje soms te veel lucht krijgt en daardoor niet voldoende vacuum zuigt om brandstof binnen te krijgen.
Kijk eens naar de aansluiting van het luchtfilter op de luchtinlaat, misschien is er een klem verdwenen of te los. Evt. nieuw slangklemmetje er omheen.
peter-witvliet
Is het een combinatie moter? dus bosmaaier en heggeschaar, of ketting zaag?
peter-witvliet
@peter-witvliet oh nee, het is een echte heggenschaar, wel een dure.
a-s

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Hebben de trefwoorden super , perfect , toerental , starten en stihl geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
30
DEELNEMERS
11
WEERGAVES
0