Illustratie van:
11

International 1055 - Lekkage brandstof opvoerpomp

Beste leden
Ik heb een international 1055 comfort met een d358 motor
Met de brandstofpomp is alles ok, maar mijn brandstof opvoerpompje (rechts aan de motor)
Lekt diesel.

Mijn vraag is : kan ik de 2 moertjes (sleutel 10 dacht ik zo te zien) aan dit pompje zo losdraaien , en iets vervangen . Of valt er dan iets raars uit of in het motorblok. . Ik hoor 't graag .
Mvg Richard

Deel dit topic

Reacties

Kun je zonder zorgen er gewoon uithalen , maar waar lekt deze juist , deksel = 1 boutje , zit ook een pakking onder .
Bovenop is hij nog droog , maar de motor is nat

(klik om te vergroten)

Bovenop is hij nog droog , maar de motor is nat. Dus hij zal eraf moeten
Op onderstaande link kan je zien, hoe die er uit ziet en volgens mij kan je hem er zo afpakken, als je de boutjes en de leidingen los draait. Als je dan een nieuwe O-ring plaatst, zal hij vast weer dicht zitten.
Persoonlijk zou ik er gelijk een nieuwe op zetten. Zo duur zijn die opvoerpompjes ook niet en als het membraam een keer stuk gaat heb je meer schade. Zelf heb ik hem ook al eens vervangen en dat klusje is zo geklaard.
techniekwebshop.nl/opvoerpomp-ci-3132697r92kr.html…
Bedankt
Wat is een membraam,? Toevallig dat lange stuk zwart ijzer zeker
Het membraam zit gespannen tussen die 5 of 6 boutjes en kan je zien zitten aan de buitenkant. (Zit er tussen geperst)
Deze wordt door dat lange stuk ijzer op en neer geduwd door de motor en zorgt dat de brandstofaanvoer naar de hoofdpomp altijd goed verloopt. Als dat membraam lek raakt, zal de diesel in het motorblok en dus in het carter lopen en zich vermengen met de motorolie.
Dit kan uiteindelijk allerlei heel vervelende gevolgen krijgen.
Zo dat wist ik niet. Bedankt voor uw uitleg. En inderdaad voor zo 'n 40 euro heb ik n nieuwe
Als ik de rechtse leiding zie aan het pompje acht ik het niet onmogelijk dat deze lekt, schuurplek, verder helemaal met bovenstaande eens.
Vandaag pompje losgehaald, was nog oppassen!! Er zat bij mij in de motor een soort ring waar de 2 boutjes aan vast zitten , toen ik de moertjes losdraaide ging het boutje meedraaien zodat dit gehele plaatje dus los kwam, (in de motor) de draadeindjes heb ik weer vastgezet waarna ik het pompje weer heb gemonteerd met nieuwe koper ringen . .pompje zelf had inderdaad een o ring , maar deze heb ik niet voorradig dus nu de boutjes iets strakker gedraaid. Voorlopig zit hij dicht, maar denk toch dat er in de toekomst een nieuwe op zal moeten . I.v.m lekken wat hij vast wel weer gaat doen . IEDEREEN BEDANKT VOOR DE INFORMATIE. DOEI
@Caseih1056xlll dan had je er beter wat vet op kunnen smeren als je toch al een lekkende o ring terug zet

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 1055 en hebben de trefwoorden brandstofpomp , motorblok , lekkage , diesel , vervangen , brandstof , international 1055 , opvoerpomp en International geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
11
DEELNEMERS
5
WEERGAVES
0