Illustratie van:
8

Deutz D30 - Problemen zuiger grootte

Hallo
ik ben bezig met het restaureren van een f2l812 blok. Nu heb ik een nieuwe zuiger en cilinder besteld en kom ik er achter dat de zuiger die er origineel in zit is uitgeboord. De standaard zuigermaat is 94.90 mm en degene die er op zat is 95.45 mm. Nu weet ik niet wat het beste is: 2 nieuwe zuigers kopen en beide vervangen of de recent aangekochte laten uitboren. De nieuwe heeft een spel van 0.10mm en de oude 0.05mm (ik weet niet of dit er iets mee te maken heeft. Is er iemand die raad heeft want ik zit wat met tijdsdruk en ook mag het niet al te veel geld kosten. Ook weet ik niet of ik met de 2 verschillende maten gewoon kan rijden dus niet laten uitboren en de andere niet vervangen. En is moet ik ook een andere cilinder kop kopen voor op degene die ik nieuw gekocht heb of past dat wel gewoon?

Alvast heel erg bedankt!

Deel dit topic

Bijlages

(klik om te vergroten)

Oude zuiger

(klik om te vergroten)

Nieuwe zuiger en cilinder

Reacties

Laat jij je cilinders niet opnieuw honen? De zuiger maar wordt groter naarmate het aantal keren van honen. Als de zuigers nieuw zijn kun je ze omruilen, toch?
@jan4072 Mijn oude zuiger was beschadigd ooit dus ik had geen andere keuze dan een nieuwe te kopen. Ik zou ook niet weten waar ik een zuiger met die diameter kan vinden. heb al eindeloos gezocht…

(klik om te vergroten)

@arnelefebvre er zijn complete bussen en zuiger sets voor de 812 motor te koop,heb je alles in een keer klaar en heb je niets uit te honen en of aan te passen, dus zou er 2 nieuw sets opzetten heb je alles gelijk en mooi in balans
@goeiedag eem En Zou ik dan ook andere koppen moeten kopen?
+1
@arnelefebvre andere koppen lijkt mij niet nodig,maar zou wel bijde bussen en zuigers vervangen....
@arnelefebvre de koppen weg brengen en na laten kijken of de kleppen en klepzittingen +klep geleiders nog goed zijn en deze als het nodig is laten reviseren, dan heb je het weer goed en ook de verstuivers laten testen en eventueel nieuwe neusjes erin laten zetten. Je hebt hem nu los dus doe het in een keer goed, anders heb je vaak nog geen gewenst resultaat. Ik heb het ook een paar keer geprobeerd met zo min mogelijk vernieuwen en denken dat het wel goed kwam maar genoeg ervan geleerd. Als je het doet doe het goed of doe er helemaal niets aan
+2
Ik zou in ieder geval zorgen dat beide zuigers gelijke diameter hebben, ander zul je toch onbelans en extra trilling in de motor krijgen.
@DB780 ja idd , beide gelijk houden dus de cilinders opboren en honen naar 94.5 zodat beide gelijk zijn met een overmaat zuiger of ook die andere demonteren en 2 nieuwe stad cilinders met stfmd zuigers plaatsen , uit kostenpost lijkt mij de eerste optie dan beter , ook zoals hier vermeld meteen de koppen nazien of deze 100% zijn heb je t in 1 keer goed.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Deutz D30 en hebben de trefwoorden deutz , motorblok , kopen , cilinder , vervangen , f2l812 , Deutz D30 , Zuiger , restaureren , Kosten en nieuw geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
8
DEELNEMERS
6
WEERGAVES
0