Illustratie van:
10

Deutz D15 - Groen lampje blijft branden

Er blijft een groen lampje branden op mijn d15, heb de olie vervangen maar weet niet hoe het komt dat het blijft branden

Deel dit topic

Reacties

Je zou de olie druk sensor kunnen vervangen, of als dat lukt de olie druk meten
Was dit voor de olie verversing ook het geval?

Als de draad van d'r olie druk sensor tegen de massa ligt gaat de groene lamp branden, als de motor niet draait is er geen smeerolie druk, (de massa van het controle lampje gaat dus "door" de sensor, op het moment dat er genoeg olie druk is verbreekt de sensor de verbinding en gaat het groene lampje uit

Er zijn dus een aantal mogelijke oorzaken dat het lampje blijft branden

-zoals al gezegd de sensor draad maakt ergens massa
-de sensor werkt niet naar behoren
-of de smeerolie druk os te laag, dit is niet te hopen want de meeste motoren vinden dat niet zo lekker🙃
Rode lampje is meestal olie, en groen de laadstroom/dynamo
+3
@goeiedag eem Volgens mij is het bij de meeste duitse trekkers van die leeftijd juist andersom, groen = oliedruk.
Tenminste bij de paar waar ik mee bezig ben geweest tot nu toe.
Quote Reactie van @R Bouwmeesters:
Volgens mij is het bij de meeste duitse trekkers van die leeftijd juist andersom, groen = oliedruk.

Dat is snel te controleren. Maak de stekker van de oliedrukzender los. Het lampje dat uit gaat, is dan het oliedruklampje.
Zo´n zendertje gaat nog wel eens stuk en voor 18,60 heb je een nieuwe.
oldtractorshop.nl/nl/merken/…
+1
@R Bouwmeesters onze D40 iig niet en de 4005 van de buren ook niet,
+2
@goeiedag eem 2505 en 7506 beide groen voor oliedruk, klopt ook met de orginele handleidingen van beide, maar het is niet heel logisch naar hoe belangrijk het is
@goeiedag eem Bij de 6005 en 6006 is groen volgens de handleiding ook olie, zoals @InsaneNL aangeeft zou andersom inderdaad logischer zijn.
+1
@R Bouwmeesters idd bij Duitse tractoren uit de jaren 50 zoals deze D15 is rood de laadstroom en groen de oliedruk , niet erg logisch maar toch is t zo
+1
Om terug te komen op de storing : beste is de draad bij de zender af te nemen , blijft lampje branden dan ligt de draad aan de massa , gaat lampje uit heb je storing in de zender of t ergste geval de motor, als jij schrijft dat je net de olie ververst hebt zou t zomaar kunnen dat je lucht in de oliepomp hebt zitten .

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Deutz D15 en hebben de trefwoorden olie , deutz , lampje , groen , vervangen en deutz d15 geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
10
DEELNEMERS
7
WEERGAVES
0