Ford 4610 - Uitgeslagen en versleten hefkogelbussen in heflatten vervangen
Inmiddels alles uit elkaar gehaald om te kijken wat er te reviseren valt, maar dat lijkt tegen te vallen, omdat losse onderdelen niet beschikbaar zijn.
Iemand hier ervaring mee? Ik voel eigenlijk niets voor een paar namaak latten bij Histoparts...
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Deel dit topic
Bijlages
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Ford 4610 en hebben de trefwoorden ford , hef , heflat , maaien , onderdelen , ervaring , vervangen , speling , reviseren , hefarm , ford 4610 en versleten geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Reacties
Hier kun je de goede maat uitzoeken: kramp.com/shop-nl/nl/…
Ik wilde jullie nog even laten weten wat uiteindelijk de oplossing is geworden. De hefkogels vervangen door nieuwe aanlasstukken met kogel er nieuw aan te lassen. Aan de andere kant van de heflat (dus tractorzijde) de kogelscharnierlagers uit de heflatten laten persen en na lang zoeken op internet de juiste maat gevonden en die er weer ingeperst. Omdat de binnenmaat van die lagers net anders was, nieuwe trekpennen laten draaien. Verder vulbussen gezet in de uitgeslagen gaten, waar de bout van de hefarm/gaffel komt. Het resultaat is 3 spelingspunten minder. Zie foto voor het resultaat!
(klik om te vergroten)