Fordson Super Major - 590E luchtbellen in koelsysteem
afgelopen week m'n super major met 590E eindelijk gestart. De motor had ik niet los gehad, enkel de kleppen gesteld, thermostaat en radiator vervangen.
Helaas heb ik gauw vastgesteld dat zich druk opbouwt in het koelsysteem, er blijven maar lichtbellen naar boven komen. Omdat ik 'm pas afgevuld had heb ik gewacht en natuurlijk wat bijgevuld. Volgende dag weer gestart en tot bedrijfstemperatuur laten komen, helaas blijft hij luchtbellen produceren.
Lijkt mij koppakking of cilinderkop als er gassen in het koelsysteem komen.
De kop heb ik er af gehaald, maar kan niet vaststellen dat er duidelijk is mis was met de koppakking. Tot nu toe heb ik in de kop ook geen scheurtjes kunnen vinden. Ik wil de kop sowieso schoon laten vlakken, dan is hij beter te inspecteren. Tevens de kleppen en geleiders vernieuwen (speling).
Heeft er iemand tips waar specifiek op te letten bij deze motoren m.b.t. de oorzaak van de luchtbellen? Het is een later type industrieblok van '64 met FL kop en mechanische regulateur.
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Fordson Super Major en hebben de trefwoorden super major , thermostaat , fordson , Koppakking , vervangen , cilinderkop , radiator , mechanische , koelsysteem en fordson super major geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Ik ga de motor helemaal doen idd. Wel vervelend dat niet alles meer verkrijgbaar is, zoals b.v. de nokkenaslagers.....