Illustratie van:
17

Deutz D13006 - Motortype bf6l912 of bf6l913

Hallo, ik heb een 13006 met motorschade.
Weet er iemand of er een bf6l913 in past?
Ik dacht dat het verschil met een bf6l912 enkel de cilinders waren, dus dit moet wel lukken denk ik..
Iemand die hier ervaring mee heeft?

Deel dit topic

Reacties

Daar hoort toch een bf913 in?
Dit past erin het is te zien wat model 913 je vind anders moet je wat overbouwen van je 912. maar waarom 912 niet houden? dan blijft hij zijn waarde houden
@deutz7006 De 912 heeft wellicht lichte schade aan de krukas (probleem gehad met de oliepomp en draaide niet meer goed) Revisie lijkt me duur. Ik heb een 913 motor gevonden maar ik twijfel of die er zo in past.
+2
@tim-west moest je toch de ombouw overwegen ben ik wel geintereseerd in de bf6l912
@tim-west
Is de donor motor wel goed?
@Klein Rot nog steeds op zoek naar een goede BF6L912…
Iemand die er te koop weet? Geen eenvoudige zoektocht…
Bf6l913 past er in, her en der wat kleine aanpassingen maar wil je voor origineel gaan moet je de bf6l912 erin houden, maar reviseren is duur, je kan er wel bussen en zuigers van een 913 opbouwen, heb ikvoor een kennis ook wat voor aangepast. Maar wil je power erin zou ik zeggen leg er een Bf6l913 in.
@goeiedag eem Bedankt voor je reactie!
Kan ik een f6l912 ombouwen naar bf6l912? Is het verschil enkel de turbo, of zijn er nog verschillen?
@tim-west als ik me goed herinner heeft een bf zwaardere pennen in de drijfstang
@tim-west nee de bf6l912 heeft zwaardere krukas en pistonpen en zuigerbodem koeling, en nog wel meer verschillen. Er zijn er genoeg die een 912 pakken en er een turbo op bouwen, kan lang goed gaan bij normaal gebruik maar een oude deutz monteur raade het mij zeer zeker af omdat ze vroeger dat ook bij deutz geprobeerd hebben maar ze vervangen hebben voor de aangepaste bf6l912 omdat de krukas het niet klaar hield en de zuigers vast liepen
@goeiedag eem Bedankt voor de info!
@goeiedag eem een bf6l912 heeft niet de zuigerkoeling die jij bedoeld denk ik. Dus niet dezelfde als in de 913 zitten. Ze hebben wel “sproeiers” maar die zitten ook op sommige ongeblazen 912.
@twand2505 oke dacht dat dat hetzelfde was namelijk maar niet dus, afgelopen zomer met trekkertrek ook een f6l913 warm/vast gelopen met zuigers zonder de bodemkoeling die ik bedoel maar die had ook wel sproeiers erin. Hij liep later wel weer,
Bf6l913 past er in, her en der wat kleine aanpassingen maar wil je voor origineel gaan moet je de bf6l912 erin houden, maar reviseren is duur, je kan er wel bussen en zuigers van een 913 opbouwen, heb ikvoor een kennis ook wat voor aangepast. Maar wil je power erin zou ik zeggen leg er een Bf6l913 in.
Luchtkoeling, oliefilterhuis, ect overbouwen van de 912. En enkel kenners zullen weten dat er een 913 schuilt onder die kap.

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

@landinifan zou de koeling niet van een 912 overbouwen ze hebben niet voor niets de koeling vergroot omdat een turbomotor meer warmte produceert
Poh he....mooi blok!

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Deutz D13006 en hebben de trefwoorden deutz , ervaring en motortype geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
17
DEELNEMERS
8
WEERGAVES
0
ONDERWERPEN