Welke voor- en nadelen heeft de case mx serie?

Ik vroeg me af of jullie mij nog meer zouden kunnen vertellen over de case mx serie

Deel dit topic

Reacties

+4
Rijndirk
Redelijk sleutel vriendelijk uit mijn ervaring, simpel genoeg voor een veeboer maar ook luxe genoeg om het een paar dagen goed op uit te houden
+1
Vincerampelberg
@Rijndirk ja idd je kunt er nog makkelijk mee met de hedendaagse machines mee werken
PieterA
@Vincerampelberg Het werken met hedendaagse machines valt vaak niet meer zo mee. Ik weet niet of er load sensing op zit (onze GPS-ploeg uit 2014 heeft dat nodig)? En een electrisch signaal wat de snelheid door geeft (kunstmeststrooier met variabele afgifte uit 2006)? 4 dw ventielen (diverse machines vanaf 2000)? Isobus (veldspuit uit 2007)? Geveerde cabine (sneleg uit 1996)? GPS? Led verlichting? 2 hydrauliekfuncties voor + hef en aftakas?

Het gaat allemaal wel; maar je merkt toch dat hedendaagse machines gebouwd zijn voor hedendaagse trekkers.
+1
Vincerampelberg
@PieterA led lichten zette wij er op, rij met de 135 ook op gps er zit een isobus op en hangt ook een kunstmeststrooier aan met variabele afgifte
+1
PieterA
@Vincerampelberg Dan ben je aardig bij de tijd!
Vincerampelberg
@PieterA ja mits wat aanpassingen kun je nog goed mee met deze serie, als ik vergelijk met de nieuwe zijn in deze pk categorie 4 cilinders die minder sterk zijn als zo een oudere 6 cilinder zonder adblue en waar geen vario instaat dat ook wat pk's kost
+2
claasfendt
@Rijndirk ik snap niet zo goed waarom er zoveel verschil word gemaakt tussen een veeboer en andere gebruikers ?
+1
Pieter Buren
@claasfendt omdat een veeboer in verhouding minder lang op een trekker zit, want er zijn ook nog dieren om te verzorgen. 6 dagen 12 uur per dag op een trekker zal niet snel voorkomen in tegenstelling tot akkerbouwers en loonwerkers. Als je zulke weken maakt, heb je wel wat andere eisen qua vering, versnellingsbak en algeheel bedieningsgemak.
+1
Klein Rot
@Pieter Buren
ER zijn ook nog "koeienboeren"die zich wel interesseren voor techniek
+3
Rijndirk
@claasfendt dan heb ik het over de koeienman die de trekker geen bal interesseert, qua onderhoud en technische snufjes etc😅
+1
Valtra man
Leuk en simpele trekker. De kleine serie is wat beperkt qua hef capaciteit.
Lekker zuinig met de 5.9 liter cummins, maar de keerzijde is ook dat hij wat beperkt is qua vasthoudend karakter. Onder de 1600 toeren moet je onheroepellijk terugschakelen. 🙂
+1
radium45
Quote Reactie van @Valtra man:
De kleine serie is wat beperkt qua hef capaciteit.

Dat is inderdaad waar, je kunt dan beter voor een MX150 of 170 kiezen. Is alles net iets zwaarder uitgevoerd.
+1
Vincerampelberg
@radium45 wij hebben paar maand geleden een mx 170 gekocht bij een oudere boer en rij al jaren met een mx 135
radium45
@Vincerampelberg Maar vanwaar de vraag over de voor- en nadelen? Die weet je dan vast al wel.
Vincerampelberg
@radium45 weet graag is de mening van andere mensen die ook ervaring hebben met deze serie
+2
langeslagdiesel
@radium45 het is een sport om ze echt lekvrij te houden. Remmen zijn tot en met de 135 niet echt het je van het. Als je veel werk hebt wat tussen kruipbak en gewone bak zit, kun je ze wel vervloeken. Verder een fijne machine om een voorlader aan te hangen. Zit veel lood in de kont bij de 6 cilinders. Heb er met plezier jaren mee gewerkt.
radium45
@langeslagdiesel Tot en met de 135 is het oude Maxxum techniek in een nieuw jasje. De 150 en 170 zijn op alle punten een slag zwaarder, iets meer richting de Magnum.
langeslagdiesel
@radium45 ja dat weet ik. De laatste 2 jaar heb ik met een 170 gewerkt. Deze is iets langer en met name de achterbrug is zwaarder. Versnellingen liggen ook iets anders.
Vincerampelberg
@langeslagdiesel tot nu toe nog geen druppel onder de 135 gevonden waar ik al jaren mee rijd😀
langeslagdiesel
@Vincerampelberg prijs je eigen gelukkig. Ik heb andere ervaringen. Is die van jou nog gebouwd met Duitse toleranties denk ik.
Vincerampelberg
@langeslagdiesel zou kunnen tot nu toe de 135 en 170 lekvrij en hebben 10.200 en 8800 uren
Raben
@radium45 zit hem vooral in de 4 cil denk ik , die types zijn minder
+4
labella
Oerdegelijke cummins motor
+1
rubenv
Zodra de powershift soepel gaat schakelen gaat t mis
dan zit er slip in de bak en als je door blijft rijden heb kan je die trap gewoon overslaan

verder fijne trekkers veel met een mx170 gewerkt
die had een geveerde vooras die gereviseerd was ( wel een dure grap) maar super comfort verder lekker recht toe recht aan
Vincerampelberg
@rubenv wat bedoel je met beginnen soepel te schakelen?
+1
rubenv
@Vincerampelberg normaal klapperen ze soort
je hoort en voelt ze goed overschakelen
als je dat niet hoort en hij pakt t soepel op heb je slip
Vincerampelberg
@rubenv bedankt voor de reactie en ken je toevallig ook wat dat kost moesten ze gaan slippen?
langeslagdiesel
@Vincerampelberg het blijft dan meestal niet bij 1 lammellenpakket als je hem toch open hebt liggen. Dus ja, wat wil je dan bij welke urenstand. Gebeurd meestal net na de 10000 uur. Als het gebeurd. Zijn er ook zat die er geen last van hebben.
+2
radium45
@langeslagdiesel Meestal is het de 2de powershift die eruit gaat omdat die altijd gebruikt wordt met schakelen, de eerste rij je in weg, dus die heeft niks te lijden.
+1
langeslagdiesel
@radium45 wij hadden de 3e schift er uit liggen bij een 110. Deze liep vaak voor de bemester in z,n 3 - 3. Deze deed ook meer dan een ook aanwezige 135. Was een beer van een trekker. In die andere 5 mx en die we gehad hebben bleven alle pakketten het gewoon doen. De remmen waren meestal de rede dat ze open moesten.
+1
Vincerampelberg
@langeslagdiesel ahn bedankt tot nu die de 135 waar ik mee rij 10200 uren en rijd nog hetzelfde as jaren terug...
langeslagdiesel
@Vincerampelberg 10000 uur is ook niet zo heel bijzonder voor een mx. Het dubbele is goed mogelijk. Maar dan heb je ook eigenlijk alleen de motor niet open gehad. Tenminste als je hem niet heet laat draaien.
Vincerampelberg
@langeslagdiesel ja we zullen zien, hoop dat hij nog een paar 1000 uren mee kan want zo een sterke handige trekker vind je nieuw niet meer om maar op te noemen dat nu meestal 4 cilinders zijn van rond de 130pk
Vincerampelberg
@langeslagdiesel ahn bedankt tot nu die de 135 waar ik mee rij 10200 uren en rijd nog hetzelfde as jaren terug...
Vincerampelberg
@langeslagdiesel ahn bedankt tot nu die de 135 waar ik mee rij 10200 uren en rijd nog hetzelfde as jaren terug...
Vincerampelberg
@langeslagdiesel ahn bedankt tot nu die de 135 waar ik mee rij 10200 uren en rijd nog hetzelfde as jaren terug...
+2
Raben
Ik heb een mx 120 , zeer tevreden mee , jaren geleden eens een reparatie gehad , sindsdien is het probleemloze trekker tot dit moment , vindt hem zuinig , de cumminsmotor is goed , praktisch , geluid in de cabine is goed te doen , en voor de liefhebbers zit er een mooi geluid in , vaak gaan ze pas 13 a 14 000 uur weg , zijn onder gewaardeerde trekkers maar de 6 cilinders zijn goed op de zware modellen na , de 170 is minder , de 135 de beste hoor ik wel eens
Vincerampelberg
@Raben zelf heb ik over een paar maand een 170 gekocht en werk al jaren met een 135 waar ik heel graag mee rij omdat ze zoals je zegt mooie geluid, handig en kort draaien en het verbruik valt zeer goed mee
+2
langeslagdiesel
@Raben de beste zijn voor 2001 gemaakt. Denk dat toen de laatste Duitser is weggegaan uit Doncaster.
+1
Vincerampelberg
@langeslagdiesel ik hoorde de dealer juist het omgekeerde zeggen, die zegt dat de beste die met de grote sticker zijn...
langeslagdiesel
@Vincerampelberg 98 en 99 zijn de minst storing en onderhoud gevoelig. Ik heb altijd de indruk gehad dat toen er nog veel kwaliteit controles in Duitse handen waren.
Vincerampelberg
@langeslagdiesel Ahja oké tja tis altijd wat geluk hebben he met ieder model en merk
+1
Op het schakelen na een hele fijne en ruige tractor. Ik vind de cabines ook erg stil voor een tractor van toch al weer 20 jaar oud.
Vincerampelberg
@Fendt615lsaturbomatik-e wat bedoel je met op het schakelen na?
@Vincerampelberg ik vind het sowieso een niet echt fijne versnellingsbak, de trappen tussen de poweshift vind ik wel beetje kort. En ik vind die pook totaal niet fijn schakelen. Beetje een ruwe bak
Vincerampelberg
@Fendt615lsaturbomatik-e ahn ok zo bedoel je, ja das is ieder zijn mening erover ik vind bevoorbeeld het schakelen bij een john deere niet zo fijn
+1
Raben
@Vincerampelberg zijn ruwe bakken , maar wel hufterproof .
Vincerampelberg
@Raben ja ik wil zeker niet zeggen dat de john deere bakken slecht zijn denk zelf goed maar vind het niet zo aangenaam reiden
+4
Fast Eddy
Ik vind het een fijne trekker om mee te werken. Ze zijn goed sterk op de wielen. De motor is ook goed. Bij veel trek werk wil bij de MX 135 het kroon of pionwiel wel eens kapot gaan. Als er voorasvering op zit moet je die goed smeren.
+1
langeslagdiesel
@Fast Eddy pionas had ik met een 120 ook dwars door de midden voor een Kilverbak. Was over een lengte van drie cm afgedraaid.
+1
Fast Eddy
@langeslagdiesel

Ik heb deze mankementen vaker gehoord bij de MX Maxxum.
langeslagdiesel
@Fast Eddy was ik zeker 1 van de eerste. Men was nogal verbaasd. Het was bijna mijn schuld zo leek het wel.
Fast Eddy
@langeslagdiesel

Ik ken zeker nog 2 voorbeelden.
+1
hobbyboer
Quote Reactie van @langeslagdiesel:
Men was nogal verbaasd.

Eind vorige eeuw heb ik ook zo'n as van een mx135 in 2 stukken op een werkbank zien liggen en ze waren niet verbaasd.
Was niet de eerste die brak.
casejxu
@langeslagdiesel hebben jullie der nog wat lopen?
+1
JohnDeere5085
@Fast Eddy later nog modificatie voor geweest of ging hetzelfde onderdeel er weer in?
Fast Eddy
@JohnDeere5085

Geen idee. Ik denk dat het ook aan het werk ligt wat ermee gedaan is.
+2
TTolner
Oerdegelijke trekkers, loonbedrijf had 2 mx 170's deze zijn beide weggegaan met 18000 uur. Motoren nooit los gehad.
Zelf hebben wij een mx 110. De teller staat nu op 14600 uur. Rijdt nu 14000 uur met voorlader. Motor en bak zijn nog nooit los geweest.

Mooie wendbare trekkers voorassen zijn een zwak punt. Onze mx heeft een ongeveerde vooras daarvan wilt het planetair in de eindaandrijving nog wel eens van kapot gaan. Dit komt omdat er maar 3 tandwielen inzitten. Deze is bij ons ook kapot gegaan en vervolgens omgebouwd naar een 4 tandwiel planetair. Sindsdien nooit meer problemen gehad.
+1
Vincerampelberg
@TTolner ja inderdaad denk ook als je de motor goed onderhoud en niet te brut bent met schakelen de bak wel even mee kan, onze 170 heeft ook helaas geen geveerde vooras,
is het probleem bij jou niet door het voorladerwerk?
+2
TTolner
@Vincerampelberg Ja de voorlader heeft zeker zijn nummer gedaan op de vooras, de vooras hebben wij deze week gekotterd/gereviseerd. Ondanks al het voorlader werk heeft deze as het wel goed gedaan.
+2
Vincerampelberg
@TTolner ahn ja ik ben grote fan van deze serie omdat het niet te oud is voor hedendaags werk, het is praktisch en brult mooi. Vind het ook leuk dat het handgeschakeld is en de omkeer aant stuur is ook heel handig.
+1
PieterA
Im vergelijk met een Deutz-Fahr uit die tijd heeft hij een erg hoge olieopbrengst, weinig versnellingen en een lage hefkracht.
Vincerampelberg
@PieterA ja fendt en deutz hebben 6 versnellingen maar vind zelf 4 geen probleem en bij veldwerk blijf je toch meestal in een versnelling staan en kun je me de powershift werken
Vincerampelberg
@PieterA led lichten zette wij er op, rij met de 135 ook op gps er zit een isobus op en hangt ook een kunstmeststrooier aan met variabele afgifte.
+1
radium45
Vooral bij de 135 blijkbaar, is de aandrijfas van de 4wd een zwak punt. Die vliegen er nog wel eens onder heen. Is een modificatieset voor met een ander steunlager.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
65
DEELNEMERS
18
WEERGAVES
0
TREFWOORDEN