Hulp stuur cilinder international 353

Goedendag beste forum leden.

Ben nog een beetje aan het uitvogelen hoe dit forum werkt maar heb een vraag.

Ik heb een mc cormick international 353 gekocht.
Nu heb ik een hydrauliek pomp aan mijn vliegwiel gekoppeld zitten die druk geeft aan een hulp stuurcilinder.

Nu vraag ik me af is dit origineel en wat zijn de voordelen.

Het is namelijk nu zo dat er maar 1 persleiding van de hydrauliek pomp naar de cilinder gaat en dan weer een terug naar het olietankje (lijkt wel met terugslagklep of reduceer) het olie vat zit weer met een grote zuig op de pomp zit aangesloten.

Ook stuurt de trekker steeds vanzelf naar links ook als de trekker stil staat. (Je stuur draait echt rond en rond)
Linker stuurstang is ook krom gedrukt ik denk doordat de (hulp)cilinder aan de rechterzijde zit.

Ook is naar rechts sturen of de wielen recht zetten als deze weer eens naar links gedraaid zijn een zware optie en lijkt het wel of de hulp cilinder juist tegenwerkt.

Ik vraag me dus de meerwaarde van deze hulp stuur cilinder af.

Ik zal foto's proberen toe te voegen ter verduidelijking.

Weten jullie wat er aan de hand is en of dit wel klopt, kan ik deze mosschien beter niet gewoon verwijderen?

Deel dit topic

Bijlages

(klik om te vergroten)

Hulp stuurcilinder

(klik om te vergroten)

Pomp en olievat stuurhulp

(klik om te vergroten)

Nog maals pomp en vat hulp stuurcilinder

(klik om te vergroten)

Hulp stuurcilinder met leidingen

Reacties

+1
Klein Rot
@Mick85
Dit is een later aangebracht hulp stuur systeem. Het vanzelf naar een kant sturen kan worden opgelost er is op dit forum wel vaker aandacht aan besteed. Ik weet niet meer hoe helaas.
+1
Mick85
@Klein Rot bedankt voor je berichtje.

Heb ook al van allerlei zoekopdrachten geprobeerd maar vind haast geen resultaten, of ik doe iets fout.

Hopelijk is er hier iemand die het weet te vinden.

Heb ook nog een hydrauliek lek uit het ventiel van de voorhef, het gutst er uit denk de seals lek dus daar moet ook nog aan gewerkt worden.
Klein Rot
@Mick85
Voor die hulpventielen zijn kant en klare revisie setjes te koop
jammermaarhelaas
@Mick85

Zelf zoek ik vaak via Google en dan daarbij tractorfan.nl toevoegen. Dan komen er resultaten die op tractorfan staan.
redeagle14
@Mick85 ik denk dat bij deze de dop aan de voorzijde los moet om het neutraal punt weer in het midden te krijgen.
Mick85
Ja nu van bosch rexroth een setje gevonden en besteld, nu de o-ringen nog waar de blokken en tussenplaat mee verbonden zijn, doe zag ik op de granit site staan, dus nu zo dealer in de buurt een berichtje gestuurd.

Blijkbaar is het toch allemaal niet zo makkelijk, zelfs bij Bosch rexroth vragen ze om onderdeel nummmers enz, ze kunnen er blijkbaar niets zelf voor vinden, zelfs niet met de nummers van het ventiel.

Maar goed we hebben nu wat een hondertje of wat verder voor een interne kit.
Mick85
@jammermaarhelaas idd daar ben ik nu ook een beetje achter gekomen.

Zie helaas veel over problemen met de orbitrol, maar die heb ik niet, is puur een hulp cilinder op een hydrauliek pompje met 1 pers.
jammermaarhelaas
@Mick85

Ben zelf geen IHC kenner, maar ben zelf heel soms ook wel eens avonden aan het zoeken op internet naar informatie over een of ander van/voor een oldtimer trekker.

Op buitenlandse sites/fora vind je soms ook nog wel eens wat, gewoon in die taal zoeken in Google.
Voor bv IHC is in het Duits veel te vinden.
Bijvoorbeeld: 334647.forumromanum.com/member/forum/…
jammermaarhelaas
,
Klein Rot
@Mick85
Hier is een topic over het opbouwen van hydraulische besturing misschien heeft deze meneer een gebruiksaanwijzing.
tractorfan.nl/topic/263456/
Mick85
@Klein Rot dank je voor de link, zelf ook nog flink zitten google en kwam deze nog tegen.
tractorfan.nl/topic/124356/

Wellicht valt er iets af te stellen.

Revisie set voor mijn hef ventiel besteld incl zij seals voor de ventiel verbinding , eerste €200,- in de ihc zitten 😄 velen €€€ zullen nog volgen.
+2
DB780
Deze meneer heeft het zelfde probleem gehad als jij, en zoals ik begrijp opgelost door een filmpje wat in is gestuurd. Hopelijk voor jou meer inzichten en de oplossing. tractorfan.nl/topic/319630/…

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Hebben de trefwoorden trekker , stuur , hydrauliek , sturen , hydrauliek pomp , stuurbekrachtiging , meerwaarde , vliegwiel , cilinder , stuurstang , terugslagklep , International 353 en International geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
12
DEELNEMERS
5
WEERGAVES
0